Het grote horlogegerelateerde "domme" vragen topic (Deel 1)

Nee natuurlijk niet en als het rotzooi is flikker je het gewoon weg voor die paar centen dat het gekost heeft. We hebben grondstoffen genoeg gewoon doen, waarschijnlijk ook nog gratis verzending van China naar hier lachen jonge :joy:

2 likes

Een Seiko SARB035 (is onderweg). Hij is gewoon waterdicht, maar vroeg me af of het schadelijk is of dat het te verwaarlozen is.

1 like

Dat het niet bevorderlijk is kan ik wel begrijpen, maar is het ook echt daadwerkelijk schadelijk?

1 like

Chloor als base is niet sterk genoeg om staal aan te tasten in die concentraties. Ik zou me er niet zo’n zorgen om maken.

Disclaimer: allemaal met mate uiteraard. Maar een keer moet geen kwaad kunnen. Maar ik zou lekker m’n horloge af doen in de jacuzzi

1 like

Thanks, dan ga ik er rekening mee houden!

1 like

Deze zou ook moeten passen, maar is al vergeven.

2 likes

:joy::joy: jij snapt het tenminste :+1:t2:

2 likes

Ahh helaas, te laat :frowning:

1 like

Oké meneer de scheikundige, en de pakkingen dan? Hè hè?

Ik zwem er ook gewoon mee in het zwembad hoor. :wink:

2 likes

De pakkingen kunnen daar ook goed tegen

2 likes

Ik zal voor het belang van de wetenschap wel eens een pakking in puur chloor gooien. Even kijken wat er mee gebeurt

Edit: met puur chloor bedoel ik de 12.5 % natrium chloor oplossing die in zwembaden gebruikt worden want dat heb ik toevallig

5 likes

Vraagje :
Overweeg de aanschaf van een G-Shock 5000 of 5600.
Welke display is beter afleesbaar, die met
zwarte cijfers/ witte achtergrond, of
witte cijfers / zwarte achtergrond ?

gmw-b5000g-1er

gmw-b5000g-2er

2 likes

:point_up:

6 likes

Klopt, merk dat dat idd beter zichtbaar is. Maar zwart/wit is wel leuker eigenlijk :smile:

6 likes

Daar kan ik wel inkomen(zeker bij het model wat jij toont staat het heel erg cool :ok_hand: )
Maar goed als de vraag coolness factor van displays Zou zijn dan :
images (4)

Maar goed die ga je dan weer niet vinden in een dergelijke G-Shock :grin:

4 likes

En? Denk je dat de Nobelprijs binnenkort op je deurmat valt? Ben wel benieuwd naar het resultaat haha.

2 likes

Wat aan ‘in belang van de wetenschap’ heb je gemist? :joy:

Ik zal tzt wat laten weten

Gaan voor de looks. Zwarte achtergrond is gewoon goed leesbaar. Goed genoeg is voor mij prima dus dan gaan de looks voor. Ook in het schemer en in de zon leest ie prima af.
Alleen onder een flinke hoek niet zo maar ik denk dat een “normale” dat ook niet doet.

4 likes

Zwarte achtergrond is inderdaad mooier !
Dat wordt m dus :slightly_smiling_face::+1:t2:

2 likes

:joy:

1 like