Yep. Prima B-keus.
Nee hoor, ik vind het echt een heel tof ding. Afwerking is echt super, comfort is fantastisch. Ik weet natuurlijk wat jij ervan vindt, maar als je 'm in je handen hebt, kun je het vakmanschap zeker waarderen.
Yep. Prima B-keus.
Nee hoor, ik vind het echt een heel tof ding. Afwerking is echt super, comfort is fantastisch. Ik weet natuurlijk wat jij ervan vindt, maar als je 'm in je handen hebt, kun je het vakmanschap zeker waarderen.
Jij pakt lekker door afgelopen maanden!
Gaat lekker inderdaad. Maar ik denk wel dat er nu echt iets moet gaan sneuvelen, de 16570 denk ik zo. Rot hobby
Jeetje wat een aankopen zeg! Bijna jaloersmakend
Had je deze gekocht? Al ontvangen?
Jazeker… ook al bezig geweest met de schoonmaak.
Ah, cool thanks! Die had ik gemist, ik ga het daar verder in de gaten houden
Incoming, lang gezochte voorloper van het 50 year anniversay book van de Doxa Sub die ik al heb:
40 Year Anniversay Doxa Sub
Mooi hoor. En goed afleesbaar!
Mooie Oris Mike… zal jou ook goed staan.
Voor mij net te fors vond ik 🥴
Dankje! Ik kan ‘m denk ik wel hebben
Kan niet wachen tot ik ‘m heb.
Heb jij ook dit model gehad?
Dankje! Aflezen zou prima te doen moeten zijn
Heel gaaf! Zelf ook vaak over gedacht maar 45mm blijft té fors voor mij. Benieuwd naar jouw foto’s tzt…
Foto’s gaan er komen!
Hij is trouwens 44mm, kon alleen nog geen L2L vinden maar ik kan ‘m vast wel hebben
Heb een vreemd verhaal, maar deel het hier toch .
Gistermiddag schreef ik in het topic ‘Wat dragen we vandaag’ over de toen net van een forumlid, DKoper, gekochte Swiss Military Hanowa Patriot. Eigenlijk ging ik voor de vintage Seiko Kinetic Auto Relay, één van de eerste kinetic horloges van Seiko. Op het eerste gezicht, en vergeleken met de modernere horloges, niet de mooiste, maar ik vind 'm wat hebben. Daardoor (voor mij) een zeer aantrekkelijk horloge. Mijn collega Dave, ook forumlid, vond de Swiss echter mooier en vooral beter in mijn ‘collectie’ passen. Hij had wel een punt en die Swiss vond ik zeker ook heel mooi, maar die Seiko, die ‘greep’ me.
Bij de koper aangekomen voldeed de Seiko zeker aan de verwachting. Na de Invicta te hebben afgedaan, de Seiko om de pols geslingerd. Hij zat gelijk heerlijk, mede doordat we blijkbaar dezelfde polsmaat hebben, maar hij oogde zo klein aan de pols. Toen toch maar ff die Swiss om de pols. Wow en die glinstering van die dial in de zon!! Ai, maar ff laten bezinken met een colaatje in de tuin, in 't zonnetje. Toen kreeg ik ook nog een heel mooi prijsvoorstel als ik ze allebei zou nemen. Oh, nou werd het me nog moeilijker gemaakt.
Tijdens het babbeltje in de tuin bleken we ook wat dezelfde interesses te hebben. Zo kwamen o.a. ook de Volvo V70, en van mijn kant de C70, ter sprake met hun heerlijk klinkende en kogelvrije 5 cilinders. Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en toch gekozen voor de Swiss. Mede ingegeven door de angst dat de Seiko dan misschien alleen maar in de horlogegarage zou blijven liggen in plaats van draagtijd te krijgen en gelet op de aanstaande kosten van het herstel van een beschadigde velg van mijn Coupé Fiat.
's Avonds onderweg van een vriend naar huis, komt bij een stoplicht een kennis met zijn Volvo C70 coupé achter mijn Coupé Fiat staan. Dacht nog, da’s toevallig. Raak ik met 'm voor zijn huis aan de praat, komt ie blijkbaar net van een verjaardag af van een vriend van hem en die had zich een Rolex cadeau gedaan. Ook een horlogeliefhebber dus. Ik laat 'm mijn die dag verworven Swiss zien en vervolgens laat hij enthousiast zijn horloge zien: een vintage Seiko Kinetic Auto Relay!! Wtf… En hij begint er vervolgens ook enthousiast over te vertellen (en terwijl hij vertelde viel me op dat de Seiko eigenlijk heel mooi stond om zijn pols, die zeker niet kleiner is dan de mijne. En wellicht was het ook maar mijn perceptie direct na de grotere Invicta). Wat was dit? Wat was er net gebeurd? Wat was dit voor signaal? Was dit een signaal?
Thuis aangekomen ff laten bezinken wat er net gebeurd was. Ja, ik moest nu de Seiko óók hebben! Contact opgenomen of het prijsaanbod voor de twee nog stond. Dat bleek nog het geval, dussssss… Tataaaa, incoming de vintage Seiko Kinetic Auto Relay En met dit verhaal erachter gaat ie zéker z’n draagtijd krijgen! Even wat plaatjes van het horloge waarover voorgaande nou ging:
En op YouTube overigens nog een filmpje gevonden:
(Oh, mea culpa als mijn bericht iets te lang is geworden )
Haha, heel herkenbaar.
Mooi (allebei). Ook actief op FB Coupé Fiat NL?
Leuk verhaal @Marcel_M
Dat moet dan de enige juiste keuze zijn hè.
Twee horloges er bij en nieuwe lotgenoten leren kennen.