Het Grote Incoming topic (deel 3)

inderdaad. Ik zal eens kijken of ik een foto ervan kan vinden…

Staat je top Sven! Proficiat man :smiley::+1:

Super!
Nu op zoek naar Jubilee? :grimacing:

Thanks!

Ga ik zeker overwegen. Maar eerst ervaren op de Oyster … is net wat sportiever waar de Jubilee naar mijn mening wat klassieker is.

4 likes

Tsjonge…2 knallers in 1 week. Nice man! :ok_hand:

3 likes

“Quartz Chronometer”??

Wat zou dat precies betekenen eigenlijk :thinking: :face_with_raised_eyebrow:

Mooi horloge trouwens

1 like

Een horloge die aan de quartz chronometer specificaties voldoet? :thinking:

3 likes

Ja … exact … maarrehh wat zou dat zijn dan ?

https://www.cosc.swiss/en/certification/quartz-movements

:wink:

1 like

Edit: junior was me voor :slight_smile:

1 like

Geweldig

Vanochtend in het nieuwe filiaal van Schaap en Citroen geweest in Rotterdam. Schuin tegenover de reeds bestaande winkel.
In de nieuwe winkel verkopen ze alleen Patek Philippe en Rolex.
Schitterende winkel werkelijk.

Was vandaag voor de eerste dag geopend meen ik.

Hadden ze ook schitterende Rolexen liggen of dat toch niet? :smiley:

1 like

En dan de Duitse variant…

Nope, alleen dat DateJust en Cellini -achtige rommel.

NUL sport Rolexen gezien. Alleen bling Rolexen.

1 like

zo ken ik ze…
Speidel-Calendar-Watch-Band-NOS-SS-Vintage-Silver

2 likes

Heel apart, zo heb ik het nog nooit gezien.
Wat ik me wel herinner, dat je aparte plaatjes van een kalender om je band kon doen. Die kon je er dan om heen vouwen.

1 like

Weet je dat zeker? Ik bedoel voor zover ik weet is de term ‘chronometer’ voorbehouden aan het COSC. Mogelijk dat Wempe zwitsers gecertificeerde uurwerkjes gebruikt voor haar “made in germany” horloges …

Ja:
Chronometerprüfung in Deutschland
Seit September 2006 existiert in der Sternwarte Wempe Chronometerwerke Glashütte i/SA eine deutsche Prüfstelle für Chronometer, die von der Schmuck- und Uhrenhändler Wempe KG betrieben wird. Sie wurde in Zusammenarbeit mit dem Landesamt für Mess- und Eichwesen Thüringen und dem Sächsischen Landesamt für Mess- und Eichwesen von der Physikalisch-Technischen Bundesanstalt (PTB) als Kalibrierlaboratorium und Außenstelle für Chronometerprüfungen des Deutschen Kalibrierdienstes (DKD) zertifiziert. Die Grenzwerte für mechanische Armbanduhren entsprechen (nach DIN 8319-1) den oben genannten Schweizer Werten. Unterschiede zur Schweizer Prüfung gibt es bei Quarzuhren, bei denen folgende Prüfkriterien[6] gelten:

4 likes

Ok.
Niet alle Cola is kennelijk Coca … :wink:

1 like