Het grote "schoonheid zit in de details" topic

Af en toe zie ik fotoos voorbij komen waarvan ik denk "die verdienen een eigen topic"
De schhonheid van horloges zit namelijk niet alleen in de uitstraling en vorm maar , in mijn ogen, ook in de details.
Het kan de vorm van de wijzers zijn, de kromming van de kast, de opbouw van de bandaanzet, logo, noem maar op.
Maak een fotoo van een detail van je horloge en beschrijf waarom je dit mooi vind.
Alles mag zolang het maar een detail fotoo is.

Laat ik eens aftrappen met een detail van een goedkope Citzizen Eco Drive Marinaut.
Normaal ga ik niet voor witte wijzerplaten maar deze is zo mooi melkwit met gouden accenten, slecht 1 cijfer en zwarte wijzers met lichtgroen lumen. Simpel, strak en een mooie witte plaat.

8 likes

Hier heb je nog wat inspiratie:

Pfff, ik had nog gezocht naar “details” en “close-up” maar geen hits.
Wordt een kort topic waarschijnlijk

Soms lopen topics wel door hoor.
Ik ben voorstander van een discussie in hetzelfde topic houden maar in dit geval, hoe meer foto’s, des te beter. :man_shrugging:

De curve in de wijzerplaat van de Orientstar past hier misschien wel in dit topic.

13 likes

Mooie fotoo.

1 like

Structuur van de vintage Seiko DX lijkt wel geweven stof

6 likes

Linnen.

Daarom noemen ze dat een linen dial.

Helemaal mee eens:

18 likes

Hee cool. Wist ik niet. Weer wat geleerd

Kroon van de Oris. Hele fraaie fotoo

1 like

Zo iets?

3 likes

Jij hebt het helemaal begrepen :+1:

Knal lauwe uurwijzer in 2 delen

2 likes

Cheap ass horloge maar wel een hele mooie honingraat wijzerplaar

7 likes

Dus ook: “schoonheid zit niet (alleen) in dure horloges.”

:wink:

1 like

Als jullie echt een keer voor de lol van dichtbij willen spelen met je camera, dan gebruik mijn leuke water druppel idee :joy: (niet bedacht door mij natuurlijk maar gebruik hem vaak :slight_smile: )

2 likes

10 likes

10 likes

Zeker niet. Dit is een Pagani Design van maar liefst 35 euro uit (je raad het nooit) China :smile: Wel gratis verzonden uiteraard. Toch voor dat geld een hele leuke chrono met een zeer fraaie reliëf honingraat motief op de plaat. En voor de 35 euro geeft hij precies dezelfde tijd aan als mijn Omega Planet Ocean. :grin: Ongelovelijk

6 likes