Het grote Seiko Monster (mini) topic

Eerste generatie is in mijn ogen prachtig! De monster is nog steeds mijn favoriet. Met 42mm is het ideaal voor vrijwel elke pols maat. Hieronder wat foto’s van mijn zwarte monster.

Deze heb ik vandaag gemaakt naar aanleiding van Halloween:

Succes nog met de zoektocht!

8 likes

Die halloween foto is goed! Een leuke combinatie lijkt mij een zwarte gen1 en een oranje gen2.

Deze heb ik nu wel al:

Ik was eerst niet echt enthousiast van dit horloge, maar sinds ik de Super Engineer II band eraan heb gezet vind ik dit zelfs een van mijn mooiere horloges. Echt een enorm verschil met de juiste band eraan.

2 likes

Is een zwarte gen1 monster ergens nog nieuw te verkrijgen voor een redelijke prijs? Ik heb deze zelf nog niet gevonden, dus vandaar dat ik het hier maar even vraag. Bij oranje twijfel ik nog teveel tussen gen1 of gen2, maar voor een zwarte zou ik zeker een gen1 kiezen.

Staat er een op de markt

Blij!! Zomerbandje erop :stuck_out_tongue_closed_eyes::stuck_out_tongue_closed_eyes:

Cool toch, ook voor Koningsdag!

4 likes

Ex monster. Toch wel een beetje spijt van dat deze weg is…

1 like

Deze was kortstondig in mijn bezit. Had ik moeten houden.

Deze was een tijdje bij mij. Verkocht. Vond ik té oranje.

Toppertje, maar komt weinig aan de pols omdat ie veel te snel loopt.

Deze vind ik ook leuk. Zowel op Nato, rubber en leder.

6 likes

Dress Monster

3 likes

Een monster is onder de horloges zoals de alfa romeo onder de auto’s, elke liefhebber heeft er ene keer een gehad:

Van die witte mini heb ik nog alijd spijt, kan hem helaas nergens meer vinden, anders zou ik hem teruggekocht hebben.

2 likes

Alle smaken, behalve de witte helaas: klik

Ik ken de beste man, herhaaldelijk bij hem geweest voor alweer een witte. Ik heb die witte al drie keer gehad, al drie keer verkocht en al drie keer spijt gehad.

Als de dag van gisterenm de eerste keer gekocht in Bangkok voor 100,- euro, ik was er apetrots op. De maand erna vond ik hem helemaal k*t, omdat de stalen band hard tegen mijn botjes aankomen tijdens het mountainbiken.

De 2e keer, gehaald in velsen, weer een week blij, daarna hetzelfde verhaal.
3e keer, 2 jaar later, val ik weer in herhaling.

En dan zeggen ze dag een ezel zich tweemaal aan dezelfde steen stoot… :wink:
Schijnbaar wel drie keer aan hetzelfde horloge.

Het ergste is nog wel, ik leer voor geen meter bij, als ik er nu een kan komen halen voor een schappelijke prijs spring ik nu nog in de auto… :+1:

1 like

Met de witte mini monster (van MonsterWatches) is het eigenlijk allemaal begonnen. Enige tijd daarna voor een klein prijsje via MP de oranje 1st gen Monster. Daarna ben ik los gegaan met andere Seiko’s, Citizen en vooral vintage Pontiac horloges. Ik ben slecht in het flipperen, want ik vind ze allemaal mooi en leuk. Soms gaan er eens een paar, maar eigenlijk te weinig.

Dus sorry @Marxje, ik kan me nog goed beheersen. Die witte mini gaat (voorlopig) niet weg.

Nog een plaatje van het net

3 likes

Herkenbaar, heb/had ik met de MM300.:confused:

Was deze variant al geweest? :slight_smile:

9 likes

5 likes

Het Monster vergelijken met een Alfa ?

Qua design ja.
Qua betrouwbaarheid is er wereld van verschil.

Als 20 jarige kon ik eens rijden met een Alfetta Turbo Diesel : een scheepsdiesel met fluitende turbo. Zaaalige ding. Als ie het deed.

1 like

5 likes

Haha :joy: :thumbsup:

De boxertjes waren mijn ding vroegah

Er valt volgend jaar wat meer te modden aan je Monster: http://www.bluebirdives.com/

2 likes

Ik heb zojuist een nieuwe gen1 Orange Monster besteld :smiley:

Ik heb zwaar getwijfeld tussen gen1 of gen2 (en nog altijd), maar ik vind de wijzerplaat en de kroon van de gen1 toch net iets mooier. Het betere uurwerk was dan weer een voordeel van de gen2… Twee oranje Monsters zou misschien wat teveel van het goede zijn, dus wellicht dat ik een andere kleur in gen2 pak.

Nog bedankt voor de link @Zulu :wink:

2 likes