Hallo,
Ik vroeg me af wat jullie gebruiken voor het afwerken/polijsten van de horloge kasten?
Het is lastig om hier informatie over te vinden op het internet.
Hallo,
Ik vroeg me af wat jullie gebruiken voor het afwerken/polijsten van de horloge kasten?
Het is lastig om hier informatie over te vinden op het internet.
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Goh, jij weet wel veel hè…?!
Bedankt! hier heb ik iets aan.
Verder kwam ik nog een zeer mooi filmpje op YouTube tegen van het polijsten van een rolex:
Zeer goeie ervaring mee!
Wou dat ik dat ook kon. Het zal de man’s eerste experiment wel niet zijn. Misschien enkele jaartjes in de les gaan hiervoor.
hier kan ik uren naar kijken… 
Blijft gruwelijk om te zien, dat polijsten… Kan nodig zijn, maar m.i. alleen in uitzonderlijke gevallen. Niet bij normale gebruikssporen, dan blijf je bezig. Daarom bestaan er helaas zoveel rolexen met ‘toothpick lugs’ of rondgepolijste kasten. De meneer van het filmpje lijkt in ieder geval een ‘kundige slager’ te zijn 
Dat trucje met het latje voor de caseback te brushen steel ik even 
Gefrustreerde reactie,
Zoekfunctie had ik gebruikt, alleen de eerste 10 hits gingen over het laten polijsten, en of het verstandig was. dus geen specifiek antwoord op mijn vraag.
Als een horloge echt beschadigd is, breng ik het naar de plaatselijke high-end juwelier. Deze levert puik polijst werk voor belachelijk weinig geld. Als het minimale sporen zijn wil ik nog wel eens cape cod gebruiken. Echter alleen als het echt nodig is; het liefst doe ik helemaal niets aan een horloge.
Jeetje, weer een topic waarin aangebrande reacties in voor komen… Is dit een nieuwe trend aan het worden?
Er is een aantal leden dat dit blijkbaar tot nationale HF sport willen verheffen. 
Vind het ook vaak compleet nutteloze toevoegingen, net als deze post overigens