Heuer mania ook bij duikers?

Ik volg wat vintage duikers op Ebay; toevallig kwam ik deze tegen. Originele Heuer 844, eind jaren 70, begin 80. Ik ben geen Heuer kenner en vind m zelf niet echt mooi, maar met nog meer dan een week te gaan, wordt er nu al stevig op geboden; huidige stand $1325,-

Is dit zo’n bijzonder model of raakt de Heuer markt wat oververhit?

Ben ook geen expert. Maar ik vind het wel een logische ontwikkeling. Er is al langer best wel interesse voor Heuers. TAG Heuer zelf merkte dit ook en voert al weer een aantal jaren een paar modellen onder deze oude naam. Past ook wel heel goed bij de hang naar retro en vintage, die ook alweer een paar jaar aan de gang is. En nu de afgelopen jaren een aantal andere ‘premium’ merken echt geskyrocket zijn, bleven Heuers eigenlijk relatief wat ‘ondergewaardeerd’, lees: goedkoop. Ondertussen worden vintage Heuers, net als alle vintages, toch zeldzamer. Dus de markt doet de rest… Ja, da’s mijn simpele redenatie. :smile:

1 like

Ik denk dat jouw simpele redenatie een heel eind in de goede richting zit.
-edit- hij wordt trouwens in de gaten gehouden door de bezelpolitie.

Monnin is the word

Het mooiste is nog dat dit horloge niet eens is gemaakt door Heuer…

1 like

Ben al heel de tijd op zoek naar de juiste 844, maar ze zijn boven mijn budget geklommen.
Deze 844 met Monnin maar niet met de rode Monnin accenten, €1450…

Wat ik nooit kan begrijpen is dat je idioten heb die gaan bieden dagen voor dat een veiling afloopt,je maakt het alleen maar duurder voor je zelf.
Ik doe dat in de laatste 10 seconden en geen minuut eerder.

1 like

Zou dat werkelijk veel uitmaken, denk je?

Denk het niet hoor…

Ik denk het namelijk ook niet.

Ik denk het ook niet

‘Veel’ zal ik niet zeggen, maar dat het vroege bieden in het algemeen, meer biedingen tot stand brengt en daardoor meestal prijsopdrijvend werkt, zal elke veilingmeester beamen.

1 like

Ik laat regelmatig zelf horloges veilen en ik heb de indruk dat het geen bal uitmaakt. Of er wordt op de eerste of de tweede dag flink geboden en daar blijft het zo’n beetje bij. Of het is heel lang stil en in de laatste minuut gaat het ineens enorm omhoog. Uiteindelijk zal het gewoon eindigen op het bedrag dat mensen ervoor over hebben.

Voor kenners, zoals jij en velen hier, zal dit zeker gelden. Voor de gelegenheidsbieder, zonder veel kennis, maar met geld, denk ik toch niet. En dat zijn de beste klanten voor de veiling ( en jou😉)

Ja misschien wel. Reactie van een mevrouw die een vintage Buren van me had gewonnen op een veiling. Hallo, ik heb het horloge laten vallen en toen kwam het glas eraf. Helaas is het gewoon plastic, wat een teleurstelling!

Tja, als je niet weet waar je op biedt, moet je het misschien niet doen. Eigenlijk zou er een identiek horloge twee keer geveild moeten worden. Eentje met een duur van 5 dagen en eentje waarvan het bieden pas in de laatste minuut geopend wordt. Dan weten we iets meer :wink:

Ik bied nog wel eens op catawiki: boeken, curiosa, postzegels, kunst enz. Ik ga toch echt niet bij elke kavel op de loer liggen om in de laatste minuten te bieden.

Deze “Heuer Monnin” is duidelijk een redialed niet-Heuer met een Heuer dial
Er zijn meerdere horloges geproduceerd met het FE 4611A uurwerken en dezelfde 844 kast
Dit exemplaar heeft niets te maken met de orignele 844/1

Deze bezel is ook alles behalve origineel voor dit model…

Oei, blijft moeilijke materie (voor mij), die vintage klokjes…

Voor wat het waard is, de verkoper garandeert echtheid&originaliteit en anders geld terug.

Had ook serieuse twijfels.

Al zeker geen Monnin.