HF LE: Laco of Stowa Flieger?

Leuk initiatief!

Wanneer deze uitvoering 42 mm (of toch 43 of 44) is, dan doe ik mee.

Denk dat je met de richtprijs te hoog zit. Anders gezegd; laten we de oude HF LE regels blijven volgen met een max van 450,- (opties uitgesloten).

Ik denk aan boutique merken, of kijk naar andere buitenlandse fora voor ideeen. Ik heb wel idee maar komende 3 weken kan ik nog even geen tijd investeren :slight_smile:

Luminox vorig jaar was een radicaal anders, maar leuk idee! Ben benieuwd of de commissie ergens mee bezig is, of nieuwe enthousiaste leden kan gebruiken?

Een hfle2014 zou namelijk erg leuk zijn!

Geen idee dat hiervoor ook een commissie is. In dat geval heb ik nu kenbaar gemaakt dat het mij leuk lijkt om met zoiets bezig te zijn :slight_smile:

Als hij maar 42mm is hoeft het voor mij niet. Ik heb toch al genoeg fliegers, een diver daarentegen, dat zou ik wel leuk vinden, al zal er weinig animo zijn voor een 44mm.
Succes met het project.

Over de werkgroep horlogeforum limited. Die is er en op dit moment bestaande uit: LeenV, Nivelacuso, Henrik Tom Koerts DaanL en mijzelf. Het is erg stil in die groep op het moment. Iedereen druk denk ik. Een voorstel van een limited mag je sowieso altijd doen.

De regels ervoor zijn nu nog: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,275177,275177#msg-275177 Deze zijn van 2011, maar nog steeds geldig zover ik weet. Alleen de prijs is opgeschroeft naar €500,-

Dit jaar is natuurlijk al te laat, maar als iemand ideeen heeft lees de regels erover even door en ga alvast aan de slag voor 2015.
Lijkt mij een prima plan, want dan gebeurd er tenminste weer iets :slight_smile:

werkgroep (in oprichting): ik heb zeer veel interesse in een Limited 42 mm B-type, zo dicht mogelijk bij het origineel als het kan. Iets donkere kast etc. Ik doe op voorhand al mee.

hierbij meld ik me ook als vrijwilliger voor de werkgroep aan. Heb ooit een Meistersinger LE (2004) en een Aerowatch LE (2008) gehad en WIL een Flieger :slight_smile: en me inzetten. Tijd zat. Kwestie van prioriteit.

Leuk initiatief. Ik ben benieuwd waar de groep mee gaat komen. Succes!

Laco en Stowa kunnen helaas geen HFLE maken voor het door HF opgestelde bedrag en oplage :frowning: Er zal dus eerst een nieuwe partij moeten komen waarmee we kunnen samenwerken… Of een horlogemaker binnen HF stelt zich beschikbaar om samen met ons een flieger te ontwerpen. Uiteraard gebaseerd op de modellen van Stowa, Laco en IWC… Is wellicht nog leuker :slight_smile:

Anyway, leuk dat je mee wilt doen, maar tot dusver komt het nog niet echt van de grond…

Ik heb eventueel wel een alternatief: Geckota B1. Komt uit de UK en richtprijs is ca. € 150-200. Ik heb morgen toevallig contact met deze partij om een andere reden, zal ik een balletje opgooien? Iemand een beter idee of de opmerking “niet doen!” (omkleed met redenen)?

Model lijkt oké. Miyota automaat, mooie kastdiameter en “historisch vrij accuraat” uiterlijk. Prijs is onverslaanbaar lijkt mij, daardoor veel ruimte voor eigen inbreng van HF. Mogelijk hebben ze nog betere/mooiere/historisch correctere modellen.

Leuk dat je mee wilt denken :slight_smile:

Vindt dat model behoorlijk afwijken van de originele exemplaren (lettertype, band, wijzers). Persoonlijk denk ik dat er dan sprake gaat zijn van een minder uitgangspunt als de basis al niet behoorlijk in de richting is.

Je zou ook eens een balletje op kunnen gooien bij Aristo.
Zij zitten tevens in Duitsland en hebben aardige modellen:

http://www.aristo-vollmer.de/aristo_flip_a/index.html#/6

Persoonlijk zou ik liever een ETA handwinder in de flieger zien. Bijvoorbeeld een ETA 2801.

Hoi Teun,

Ik ben het in basis met je eens. Het moet geen “nèt niet” worden. Het is desondanks een aardig model, maar we moeten voor “goud” gaan (niet voor het materiaal kast bedoel ik dan).

Voordat er initiatieven door mij worden genomen, is het volgens mij handig dat er een berichtje vanuit de werkgroep komt. Wellicht zijn zij al met iets bezig en bemoei ik me ermee terwijl dat niet handig / gewenst is.

Gr Hans

Dit is een Laco Paderborn, ik weet het: te duur (€ 850) maar qua model/uitrusting/historische juistheid lijkt mij deze “spot on”. Ik ga even naar Aristo kijken nu.

een ETA 2801… tja… als ik nou eens een Doos van die werkjes zou kunnen vinden?..

wijzerplaten zou ik even naar moeten kijken…als 't een HFLE moet zijn… waarom dan ook niet een ECHTE HF LE… gebouwd door leden van … zeg maar… lijkt me leuk om dan de banden ook te laten maken door een lid… :slight_smile:

ja Arie, dat zo helemaal te gek zijn. Een echte eigen special, zowel horloge als band zelf vervaardigd / geassembleerd. Die weg zou ik in willen slaan.

Arie Kabaalstra Schreef:

een ETA 2801… tja… als ik nou eens een Doos van
die werkjes zou kunnen vinden?..

wijzerplaten zou ik even naar moeten kijken…als
’t een HFLE moet zijn… waarom dan ook niet een
ECHTE HF LE… gebouwd door leden van … zeg maar…
lijkt me leuk om dan de banden ook te laten maken
door een lid… :slight_smile:

Das echt een goed idee :smiley: Ik ben voor! Dan hebben we ook niet te maken met oplagen en verplichte merkjes. Het lijkt me ook leuk om gebruik te maken van NOS-werkjes.

Ik weet ook dat er leden zijn die mooie vintage lederen banden maken.

Krachten bundelen?

Ik ben handig met illustrator en photoshop en ben best bereid om een keer met een groepje samen te komen om het hier over te hebben. Is wellicht makkelijker/sneller om te kunnen starten dan lange forumposts.

Wellicht dé kans om eindelijk een echte HF limited edition te maken.

motormuis Schreef:

ja Arie, dat zo helemaal te gek zijn. Een echte
eigen special, zowel horloge als band zelf
vervaardigd / geassembleerd. Die weg zou ik in
willen slaan.

+1 :smiley:

Voor! Laten we samenkomen. Even afwachten of er nog meer zijn die ook concreet mee willen doen.
Gr Hans

Als eigen fabrikaat toch onhaalbaar zijn, dan heeft Aristo m.i. een mooi exemplaar in 44 mm.

Fabrieksadviesprijs:
ETA 2801 handopwinder: € 495
ETA 2824-2 automaat: € 550

http://www.aristo-watch.de/news/aristo_xl.htm

http://www.aristo-watch.de/B-Uhren_Folder_4stg.pdf

Maar zoals eerder in deze post: met een aantal denken/werken aan een geheel eigen LE.