HFLE Deel II

Ik denk het , jij zegt het.
:grin:

1 like

Gepost in verkeerd draadje. . Krijg hem niet meer weg

De enige uitkomst van deel 1 was dat we wachten op de mods om, in overleg met de eigenaar, te bepalen of er überhaupt een HFLE2018 gaat komen. Zo ja, dan kunnen we verder lullen over voorstellen.

Stomtoevallig was het wel iets dat ik me laatst afvroeg. Dus alsnog bedankt :wink:

1 like

Wat hierboven wordt gezegd… Ik heb een hoop (leuke) updates, maar ik ga die niet allemaal verklappen voor wij uitsluitsel krijgen over het lot van de hfle2018… Helaas kan Jur er nog niet veel over zeggen.

En hoe langer we niet meerdere realistische voorstellen hebben die op genoeg “stemmers” kunnen rekenen en die ook kunnen leveren in 2018, hoe groter de kans dat jur besluit dit jaar geen hfle te doen.

My 2 cents…

2 likes

Dat zou ook kunnen. Maar goed, stel er komen 3 voorstellen: Maen , Pellikaan en Victorinox (voorstellen waar ik het meest van heb gehoord, evt ook nog Borealis) en volgens mij kunnen ze allemaal in 2k18 leveren, dan zijn er 3/4 voorstellen. Lijkt me genoeg keuze…

1 like

Ik zie persoonlijk niet zo goed wat nu precies deze geselecteerde ontwerpen (waarover nog gestemd moet worden begrijp ik) precies toevoegen aan het oneindige aanbod van vergelijkbare items. Het is al met al -in mijn ogen- meer van hetzelfde. Hooguit dat je via een gezamenlijke Foruminkoop enig voordeel gaat binnenhalen. Maar dat is puur prijstechnisch en lijkt mij niet het uitgangspunt van de HFLE.

1 like

Uiteraard is het erg moeilijk om echt onderscheidend te zijn voor het budget. Zeker met alle Chinezen die op vraag alles produceren en kopiëren is het al snel een kwestie van zoek de kast, uurwerk, wijzertjes, glaasjes en klaar.

Onderscheid zit dan in kleur van de wijzers, type uurwerk etc. Als je dan € 500,- budget hebt en bijvoorbeeld een upgrade qua uurwerk wil, wordt het budget voor de kast minder en kom je dus sneller op een bulk kast.

Ik heb een voorstel gedaan om bijvoorbeeld Tritiumlumen op te nemen. Omdat ik dat wel mooi vind. IK begrijp dat de mogelijkheden beperkt zijn. HFLE 17 vind ik persoonlijk wel geslaagd qua meer uniek ontwerp hoewel ik toen nog niet lid was en dus intekende.

Hier ben ik het niet mee eens. Maen heeft bijvoorbeeld al een nieuw, niet bestaand, ontwerp gemaakt. Ik ben zelf niet geinteresseerd in het prijsvoordeel, maar zonder HFLE18 gaat dat model niet beschikbaar komen.

Belangrijkste vergeet je, nl. de Chinese levering die ongekend is… :wink:

Welk nieuwe horloge doet dat wel? Het doel van de hfle is niet om een mega innovatie te creëren maar om gewoon een leuk horloge met een forum referentie te laten maken.

Dit was ook een bestaand horloge waar enkel wat kleurtjes zijn aangepast. Niks mis mee overigens, maar het is minder “uniek” dan wat mogelijkheden voor 2018, mochten deze doorgaan.

1 like

Nee, nog een topic over de HFLE2018 maakt het niet overzichtelijker.

@GhentWatch heeft volgens mij met z’n topic duidelijk gemaakt dat er een HFLE2018 komt, wat de regels zijn en wat het proces is…

Ja, er zijn balletjes opgeworpen over de prijs, de deadlines en of het wel moet doorgaan. Maar zonder officiele communicatie gaat het gewoon door zoals aangegeven. Toch, @Jur?

8 dagen terug, heb ik terug gekregen van Jur gehoord dat hij het een en ander nog moet doornemen en consensus krijgen over de hfle18… Ik wacht geduldig af :smile:. (Kon ik dat niet ff eerder doen :wink: )

1 like

De Maen gaat het niet worden jonges, het order moet binnen, en betaald, zijn voor eind mei en dat acht ik niet haalbaar gegeven dat er nog stem en inschrijfrondes moeten komen.

3 likes

Zelfde geldt voor de Borealis.

2 likes

Des te meer reden om niet langer te wachten, zo word het steeds makkelijker om de HFLE 2018 te schrappen…

Jammer!

1 like

Was het niet meer de issue van leveringsproblemen dat hfle2018 overgeslagen wordt?

HFLE 2019 kan nog altijd wel :slight_smile:

1 like