Aramar “Long Beach” Panda Dial Racing Chronograph

Op veler verzoek een aparte draad om verder te bomen (bamboe’en) over het ontwerp voor een kandidaat HFLE.

13 likes

Kan het even een paar weken zonder Panda a.u.b :blush:

2 likes

Wat is er mis met een panda dan?

1 like

Ik volg het met grote interesse!

1 like

Panda??!! I’m in!!

1 like

Tellen pandapunten ook als geldig betaalmiddel voor deze HFLE? Doe mij er dan maar twee :+1: :joy_cat:

11 likes

Nooit officieel uitgebracht, maar fantastisch mooie panda van Crepas/Tactico. Gemaakt op basis van de Type RE voor horlogeforum Relojes Especiales. Wellicht een idee?

14 likes

Mooi, hier dan verder.
Na de CAD tekening:

gestart met vertaling naar 3D:

Helaas deze goede vrijdag geen vrije dag en op mijn werk geen Fusion360 (gelukkig maar anders zou er van werken weinig komen :slight_smile: ), dus vanavond verder…

Dit is het ongerenderde beeld. Rendering geeft pas echt een gereed product weer, maar doe ik pas als het helemaal klaar is.

12 likes

Erg mooi. Complimenten voor beide bedenkers/ontwerpers.

2 likes

Ik vind helemaal mooi :+1:

2 likes

Te veel in de pandadroom geweest?

3 likes

Ja, want ik was hier naar aan het kijken:

1 letter verschil…

2 likes

Kan maar niet wennen aan dat “logo” :thinking:
Mvg. Bertjan

2 likes

Eens - dat logo… verder een interssant ontwerp.

2 likes

Ik zou zeggen, doe eens een voorstel voor een logo. Bedoel dat niet vervelend hoor.
Het is een vaak gehoord issue, maar een goed alternatief is ook nog niet aangedragen.

Alleen nog maar logo’s die op basis van bestaande merken gemaakt zijn en dat gaat nou eenmaal gewoon niet.

PS. graag niet dit als logo aandragen:

1 like

Iets horloge technisch en dan klein?

3 likes

Het idee/ontwerp staat me wel aan, alleen, misschien is het optisch bedrog, er lijkt nauwelijks verschil in lengte tussen de uren en minuten wijzer. Bovendien vind ik het enorm storend als de subdials de minuten/tachyring raken. Dat is in het voorbeeld van Crepas/Tactico beter in balans. Ik ben geen liefhebber van romeinse cijfers behalve op een Cartier, maar das persoonlijk. Zo’n jaartal als gravure op de achterkant zou beter zijn. Een naam of jaartal vind ik ook geen logo, een logo moet subtiel en strak zijn, zoals het omega logo of Rolex kroontje. Maar ik geef toe, kep nog geen beter alternatief voor een logo. keep up the good work.

4 likes

Is het zo’n gek idee om er gewoon geen logo op te plaatsen?

6 likes

Mooi ontwerp, ben benieuwd!

Dat vind ik persoonlijk wel erg kaal.

1 like