Aramar “Long Beach” Panda Dial Racing Chronograph

Rond de 350 voor alleen het uurwerk… dan gaat het minimaal 750,- worden… zou ik geen bezwaar tegen hebben…

Ik zeg: werk het uit tot een concreet voorstel!

1 like

Dat weet hij niet, want hij komt pas net kijken en weet alleen dat hij een ongegronde afkeer heeft tegen Chinese producten.

4 likes

Wat is betaalbaar?

Seiko = Japans

Bedoeling is dat een HFLE maximaal eur. 500,- kost. VK64 van Seiko is een mecaquartz, oftewel een quartzuurwerk met een mechanische chronomodule erop. Zie dat uurwerk teveel in specials de afgelopen twee jaar vandaar de voorkeur voor een geheel mechanisch uurwerk ipv het “daar heb je er weer een” gevoel

1 like

Ik zou de mecaquartz met ruime voorsprong boven de st-19 kiezen. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

2 likes

Ik heb nooit begrepen wat er zo bijzonder is aan een mechaquartz tov een normale quartz.

1 like

Mecaquartz is mechanisch en laat je chrono dus mooi vloeiend lopen ipv tikken.

Naar mijn mening zijn die st19 uurwerkjes met rede zo goedkoop hé, basisafwerking, ruwe randen, materialen aan de lagere kant van het spectrum,… natuurlijk doen die werkjes het goed op korte termijn, maar zal zo’n ding nog goed werken na 10 jaar? De mijne alvast niet. En als ik dan kijk naar mijn jaren 30 Zwitserse werkjes die het na 80 jaar nog probleemloos doen…

Nogmaals, is mijn visie dus ik wil ze zeker niet naar voren schuiven als waarheid en apprecieer andere visies op de zaak in grote mate :slight_smile:

2 likes

Ja dat begrijp ik. Maar ik vind het allemaal nog al omslachtig. De secondewijzer in de sub dial tikt wel gewoon. Hoe duur is zo’n mechaquartz uurwerk eigenlijk?

Niet duur genoeg om > 500 te gaan alvast.

De Michael Young Undone Killy chrono wordt hier erg goed onthaald en kost 175 dollar…

2 likes

Bijzonder dat een mechanische chrono module zo goedkoop is :slight_smile: Zouden ze dan dan ook niet gewoon op een mechanisch/automatisch uurwerk kunnen zetten of denk ik nu te simpel. Ik vraag me altijd af waarom een mechanische chrono dan altijd meteen zo duur moet zijn.

1 like

Die 500 was ooit. Ik meen in het moedertopic gelezen te hebben dat deze grens vloeiend is. Mag ook wel met 10 jaar inflatiecorrectie.

1 like

En die NE-88 van Seiko? Sinds (oa) de Stuckx heb ik ze eigenlijk niet zoveel gezien, hoewel ze betere specs dan een 7750 hebben. Weet alleen niet of 500 dan te halen is (evt met meer standaard cases en wijzers en zo), of dat het dan meer richting de 750 gaat.

1 like

Wat ik niet begrijp is HFLE als logo wanneer je er onder ook nog eens limited edition zet, imho dubbel op…
HHF zou ik als logo dan wel weer kunnen begrijpen :wink:

1 like

Ok… nog maar eens een keer uitleggen…
Die 500 eypo is echt het maximum om een redelijk aantal weg te kunnen zetten. Afgelopen jaar was de HFLE echt een gaaf en “hip” model inclusief goede kwaliteit metalen band en sluiting en een ETA automaat erin voor eur. 475,- überscherp geprijsd mijns inziens.
Daar hebben zich net 50 man (m/v) voor gemeld.

Ga je boven die eur. 500,- dan wordt de spoeling heel dun. Al maakt @Arie_Kabaalstra voor 650,- het meest mooie, exclusieve en van gaaf materiaal gemaakte horloge dan nog blijven de aantallen beperkt.

Zoek dan uit wat zo’n seiko NE-88 kost, of het in een standaardkast past, wat die dan weer kost etc ik ipv te gissen en te roepen…

Wie weet maar is dat commercieel verantwoord? Lijkt mij niet, marktsegmentatie hè

Mochten er leden (bv @septentrio :wink:) zijn die wat meer van de Seagull ST-1901 willen weten, hier een uitgebreid geïllustreerd artikel van iemand die zo’n uurwerk uit elkaar heeft gehaald en beoordeeld.
Superinteressant!

Mijns inziens allemaal aannames. Heb je het onderzocht door bijv een polletje?