Aramar “Long Beach” Panda Dial Racing Chronograph

De cijfers van de HFLE zijn geen aanname hoor.
De rest wel maar wel met een basis. Overigens als het op daadwerkelijk betalen aankomt is het altijd anders dan een “zou je ongeveer zo’n horloge voor deze prijs willen hebben” poll.
Heb ook met verkopen van horloges al te vaak meegemaakt dat zelfs als de koop rond was de koper toch afhaakte met allerhande persoonlijke niet horlogegerelateerde redenen.

Ik ben geen held met polls maken dus als een lid zo’n poll op een verantwoorde wijze met juiste verwoording en aantallen wil starten, gaarne! Dan hebben we in elk geval wat.

2 likes

Aan de andere kant @Gobert hoe leuk is het als meer mensen een HFLE voorstel starten, boven of onder de 500,- maakt niet uit. Dan hebben we wat te kiezen! Niks vage polls maar concrete en onderbouwde voorstellen!

1 like

Hoe kom je hierbij?

1 like

Aannames vanuit resultaten uit het verleden :grinning:.
Maar nogmaals, laat leden hun gave ideeën uitwerken des te meer keuz is er!

Wist niet dat je kwaad werd :grimacing:

Stuckx had een introductieprijs van 700 euro voor een NE88 (http://wornandwound.com/review/stuckx-the-bull-preview-review/), nu is dat ruim 900 euro, omdat er eenmaal winst en zo gemaakt moet worden. Ook heeft deze een bijzonder kast die niet zomaar te bestellen is. Ik zou niet weten wat zo’n kast kost (vandaar dat ik het zeg maar hier vraag).

Ook kwam ik deze supplier tegen, die de movements aanbied voor ongeveer 400 euro (welke anders/lager is als je je registreert): http://www.startimesupply.com/product/NE88.html

Vandaar een beetje mijn vraag of ik in de goede richting zat met 500-750. Stuckx doet het voor 700 met een fancy kast. Een normale kast kost ongeveer 100 euro als je 'm op eBay koopt, genakshalve uitgegaan van een 7750 kast (http://m.ebay.com/itm/CASE-TACHYMETER-DAYTONA-FOR-MOVEMENT-ETA-VALJOUX-7750-7753-SAPPHIRE-CRYSTAL-/142331902866?nav=SEARCH) tot ongeveer 250 als je een Ickler wilt (http://www.german-watch-shop.com/watch-cases/for-eta-7750/211/case-steel-/-polished-/-38mm-/-eta-7750)

Reken daar 50-100 voor een eenvoudige dial en standaard wijzers (desnoods zelf geprint zoals iemand op het forum ooit deed) en je 500 is theoretisch mogelijk, maar 750 is realistischer.

Denk ik. Hoogstwaarschijnlijk dat anderen meer inzicht hebben, dus vandaar mijn oorspronkelijke vraag/idee.

1 like

Kan makkelijk 25% op over de loop van ongeveer 10jaar.
En ook de euro is minder waard geworden dus 500 eu nu is stukken minder waard dan 500 toen…

1 like

Geen resultaten van hier iig…

1 like

Nee hoor, zeker geen boze toon hier hoor, excuses als dat zo mocht zijn over gekomen!

1 like

HFLE vorig jaar was toch 475 euro en 50 afnemers dacht ik? Of vergis ik me nu?

1 like

Ik ook

Heg wordt niet voor niks vaak gekozen…

Klopt maar er is er nooit een veel hoger geweest. Puur een aanname dat een limited van 600-650 niks zou worden (of veel minder)

2 likes

Voor mij zou een mooi horloge de grens moeten zijn… en daarna kijken wat de kosten zijn… met een chrono van kwaliteit onder de 500 blijven is vrijwel onmogelijk… imo

1 like

Klopt! Dus, zoals ook eerder gezegd, ik ben dan ook erg benieuwd hoe die projecten >500 eypo eruit gaan zien!

Dat snap ik, maar ik ben geen voorstander van een chinees wegwerp uurwerk… om dan maar onder de 500,- te blijven. Wellicht dat wannneer er een chrono wordt aangeboden, dat er dan voldoende mensen interesse hebben…

2 likes

Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik denk dat een redelijke financiele bovengrens uitgangspunt moet zijn. Maar nog steeds vasthouden aan een grens die ruim 10 jaar geleden ooit is vastgesteld, is niet reeel. In de jaren '80 kocht je ook een middenklasser auto voor 25/k guldens, nu kost een middenklasser 45/k euries.

1 like

Met de term “wegwerp uurwerk” voor een ST19 doe je hem toch echt wel te kort,…
Zijn op zich degelijke uurwerkje, ken er meerdere die al menig jaartje tikken zonder enkel probleem.

1 like

Dat is ook zo, maar ga het uurwerk maar eens proberen te repareren en servicen… daarom zeg ik wegwerp. Zolang het uurwerk loopt gaat het goed. Maar service en reparatie worden op een gegeven moment een probleem…

2 likes

@Bidle,
Er zijn ook nog steeds rijdende Lada’s op vaderland’s wegen… maar om nu om die reden een 2105 aan te schaffen…

1 like

Ken iig toch zeker twee horlogemakers die een ST-19 prima kunnen servicen. Dus ook dan, vind ik, de term wegwerp uurwerk niet op zijn plaats.

2 likes