Aramar “Long Beach” Panda Dial Racing Chronograph

Een ST-19 is toch gewoon een Venus 175?

2 likes

Zo rijden er ook nog een zwik Bimota’s toch?

5 likes

Ik snap je punt (overigens heb je dat teardown artikel over de ST1901 gelezen?) maar voor mijn HFLE voorstel is dit de gekozen route.
Ik zou het heel leuk vinden als er door jou en/of anderen een voorstel voor een meer “high grade” HFLE Chrono wordt gedaan.
Seiko NE88 is natuurlijk een optie maar dat is wel een normaal uurwerk met daarop een losse chronomodule. Een ETA7750 of de Sellita kloon SW-500 zouden misschien ook wel kunnen.
Succes!

uh deze van een paar posts terug.

2 likes

Er staat er hier nog maar eentje.

1 like

Een eerdere poll laat zien dat er rek zit in de bovengrens, maar wel beperkt.

2 likes

Nice maar hoe gaat dit met een concreet voorstel dan haakt een deel van de stemmers af.

Klopt, in absolute aantallen zegt de poll niets over het aantal kopers. Echter, ik denk wel dat de poll laat zien dat bijvoorbeeld bij een prijs van > 600 alleen al vanwege de prijs je niet veel stuks zult afzetten.

1 like

Met ieder prijspunt haken er mensen af…
Als de prijs onder de 500 is omwille van het niet Zwitserse karakter en daarboven is hij te duur.
Werk gewoon een voorstel uit en dan kan deze uiteindelijk vergeleken worden met andere opties (als die er komen).
Oftewel ga zo door en kijken of mensen met iets beters komen :slight_smile:

1 like

The movement is well made and runs extremely well, this one was timed to run, on average, 7 s/d. It runs very consistently

1 like

Ik vind 700-800 euro voor een ETA 7750 horloge vrij goedkoop, en 400-500 voor ST1901 dan weer veel te duur…

Als het deze combo wordt ben ik bereid om direct 750€ over te schrijven…

7 likes

Rationeel zul je best gelijk hebben. Voor mij is een horloge echter veel meer een emotioneel ding. Als een horloge rationeel zou zijn had ik wel een G-shock :scream: of vergelijkbaar om de pols ipv zo’n duur Zwitsers kreng.

1 like

En zo is het.

Ga lekker door met het ontwikkelen van jouw/jullie voorstel voor een HFLE 2017.
Leuk dat er rekening gehouden wordt met input van diverse forumleden maar wordt een beetje moe en ongedurig van uitspraken die worden gedaan dat als er niet aan bepaalde eisen voldaan worden, geen aankoop volgt.
Alsof deze enkelingen bepalend zijn waaraan een HFLE 2017 moet voldoen.
Het dringt waarschijnlijk nog niet echt door dat er uiteindelijk alleen een voorstel volgt voor de Panda.
Wacht daarna lekker de andere voorstellen af en maak dan al of niet een keuze maar ga niet lopen roeptoeteren.
Ontwikkel dan zelf iets ipv je eigen mening doorgedrukt zien.

Succes verder en de ontwikkeling van de Panda blijft leuk om te volgen.

15 likes

Kan me hier wel redelijk in vinden.

BG_ heeft nu zijn eigen topic, dus laat ze hier lekker komen tot een voorstel.
In het andere topic kunnen prima alle andere wensen geopperd worden die hier niet bij aansluiten.

6 likes

Ja, ik was het haast vergeten @Bidle het is idd het topic voor mijn voorstel. Ik ben benieuwd naar de andere voorstellen.
@Houthakker dank voor de support

5 likes

Dat is waar, maar kan het toch proberen… vind het ontwerp namelijk heel mooi… dus je kan het ook als support zien… :wink:

2 likes

Ben benieuwd naar het concept en ontwerp waar je mee gaat komen @kloetster!
Ook mij lijkt een higher end chrono een gaaf idee alleen heb ik mijn doel al gekozen. Succes!

1 like

never mind…

1 like

Vraag mij af of de Poljot 3133 geen goed alternatief is? Heb persoonlijk goede ervaringen met de st-19 maar voor de mensen die iets tegen een Chinees uurwerk hebben is de Poljot 3133 misschien een optie. :thinking:

3 likes

Haha, dat zie ik ook zeker zitten! Count me in! :smile: