Aramar “Long Beach” Panda Dial Racing Chronograph

Omdat dat ooit een verkoopargument was. De consument dacht “meer is beter”. Een beetje zoals megapixels bij digitale camera’s, als het ware. Er werden zelfs jewels toegevoegd op plaatsen waar ze nauwelijks functioneel waren.

2 likes

Bedankt voor het visualiseren van mijn hersenspinsels.

En je hebt helemaal gelijk @HorlogeHeer; witte wijzers subdials ogen inderdaad rustiger!

1 like

Wat ik toch wel een punt vind.
De uur en de minuut wijzer zijn bijna even lang.
Dan ga je zo’n beetje voorbij aan de essentie van een horloge
nl kunnen zien hoe laat het is.

5 likes

:joy:

5 likes

5 likes

Net gezien dat er een microbrand met dezelfde ideeën zit als velen in dit topic!

2 likes

en wat als de punt van het logo eens naar boven laat wijzen?

Oh wow, die lijkt er wel heel erg op…
Ik zat zelf ook te denken aan zwarte indices i.p.v. zilver, staat erg mooi op het model dat jij laat zien.
Als we hier nou gewoon een horlogeforum logo opplakken zijn we klaar toch?? :innocent:

1 like

Deze heeft zo te zien, wel een betere maat :sunglasses: Ik gok 42 of 40mm, wat voor mij absoluut de minimale diameter is :wink:

1 like
3 likes

Ik vind dat heir de sub dials te klein zijn en te dicht bij elkaar staan. En de drie dubbele ring met indices, lume en de tachy vind ik te veel. Dit kunnen wij hier op HF beter :sunglasses:

3 likes

Ben het helemaal eens met de maatvoering van 38mm hoor, maar wil wel ff zeggen dat ik bij de bovenstaande microbrand het nog wel mee vind vallen met de dicht bij elkaar geplaatste subdials, en wel vooral dankzij de zwarte tachy ring. Oogt voor mij een stuk gebalanceerder dan de 42mm versie van seagull:

2 likes

Ik volg dit topic langs de zijlijn en moet hier wel erg om lachen: enkele honderden posts geleden was het kommer en kwel als er een ‘schaamteloze hommage’ zou komen…

Het blijkt toch niet zo simpel om iets nieuws te bedenken (wat dan ook nog een beetje oogt).
Btw: ik kan het zeker niet beter!

8 likes

Alleen is die 42mm en… gewoon een tachyopdruk op de witte plaat geeft een beter (en optisch groter) beeld

1 like

38 mm is toch voor vrouwen?

4 likes

Kleiner dan 40mm krijgt bij mij gewoon geen polstijd :sunglasses:

2 likes

Milimeters zegt niet zo veel. 38mm met een duik bezel is heel anders dan 38mm zonder. Het gaat veel meer om de grootte van de wijzerplaat. 38mm voor een horloge met een dunne kast zonder verdere bezel is een vrij gangbaar formaat. Mischien als je 20cm+ polsen hebt dat ik me kan voorstellen dat het wel te klein is.

6 likes

Het is maar wat je gewend bent denk ik.

2 likes

Misschien ligt het aan mij, maar die HFLE als logo in een zwarte rechthoek, vind ik een grote afknapper :see_no_evil: Vond de romeinse cijfers veel mooier ogen…

2 likes

De schele panda! De verhoudingen werken inderdaad veel beter op 38 mm voor de 1963-kast.

Komt er dan ook een ST-19 in of is dat nog niet bekend? Ik heb niet alles gelezen, inclusief het vorige topic is dat nogal wat dus excuus als dit bekende kost is. Wat er nu ligt ziet er veelbelovend uit, al zijn er blijkbaar ook microbrands met identieke ideeen!

2 likes