Aramar “Long Beach” Panda Dial Racing Chronograph

Yeps ST1901!

2 likes

Is dit een feitelijk initiatief? Of meer een soort van circle-jerk op een mogelijk idee?

M.a.w. Is dit een “initiatief” wat qua (on)mogelijkheden ook daadwerkelijk met een leverancier wordt besproken?

1 like

HFLE “limp biscuit” :joy:

Nee, ben bezig met partner in NL en mogelijke fabrikanten in China

3 likes

Heb je ook een opsomming van wat de panda gaat inhouden, met richtprijs, uurwerk, diameter etc?

1 like

Prijs onder de 500 euro, Seagull ST19 uurwerk en een 38mm diameter.

4 likes

Dan ga ik dit topic eens volgen. Een panda chrono is best te pruimen :slight_smile:

1 like

Twee updates!
Ik ben geen voorstander van de zwarte tachyrand, en het maakt het horloge optisch kleiner en EMG heeft al zo’n variant. Seagull logo staat goed vind ik (minder dan die rode Heuer persiflage maar ok).
Het mechanical vervangen door ST-19 of door hfle in kleine letters?
Roept u maar!

2 likes

Zelf ook een beetje met paint gespeeld met als resultaat:

1 like

Ziet er goed uit, maar een logo erop zetten omdat er iets moet staan?
En de zwarte ring is helemaal van de baan begrijp ik?

Vind de indexen en wijzers erg goed geslaagd, niets meer aan doen imo.

Welke partner wil dit gaan realiseren dan? :slight_smile:

1 like

Ik vind de Seagull variant het mooist,alleen de rode dot op de chronowijzer vind ik minder geslaagd,vind het persoonlijk mooier dat de chronowijzer zo dun als een naald is.

Maar ik kan er wel mee leven :sunglasses:

Weet niet of het al genoemd is maar wat denken we van het HF logo maar dan de stijl zoals je SL (Super luminova) wel eens op een wijzerplaat ziet staan? ik kan er effe geen fotootje van vinden, maar meestal is het rood met een cirkeltje erom.

1 like

Mooier dan met tachyschaal als je het mij vraagt @koekoek

Ik vind hem zelf met chapter ring het mooiste maar ik weet dat jij daar geen fan van bent. Even een snelle negative gemaakt in paint:

3 likes

Bovenste, dus met zwarte chapterring en rode subdailwijzers, is tot nu toe mijn favoriet! In 38 mm. diameter zou het zo maar eens mijn eerste HFLE kunnen worden bij realisatie!

Grt. Marco

3 likes

Ben ik nou de enige die de wijzers echt debiel vind?
Is toch niet af te lezen.

En het wordt toch een Seagull? Lijkt me logisch dat logo te gebruiken.

Verder 38mm, chrono, panda, plexi heeft potentie genoeg lijkt me.

4 likes

Dit is gewoon een zwarte heuer waarvan ik in paint een negatief heb gemaakt. Zie ook de zwarte lume dus. Dit is meer gewoon om een globaal idee te geven. Ik heb helaas niet de juiste software om aan het ontwerp te sleutelen. Ik zou daar best mijn tijd in willen steken als ik wist hoe.

1 like

Ik vind hem zo aantrekkelijk dat ik ook maar begin mee te ‘denken’ (roepen vanaf de zijlijn). De twee dingen die je laat zien zijn imo makkelijk, het logo staat veel beter dan romeinse cijfers. Daar heb ik heel weinig mee op een horloge. HKed van WUS heeft een mooi opgelegd seagull-logo voor zijn ook heel schappelijk geprijsde 1963, volgens mij zelfs de kroon daarmee gesigneerd. Verder kan er wel tekst onder maar dan zou ik wat anders doen (zit nu ook een typo in). Een knipoog naar de inspiratie voor de kast en het uurwerk bijvoorbeeld:

觀看論壇
限量版
(Horlogeforum
Limited edition :wink: ) - voor de duidelijkheid, dit is niet helemaal serieus maar ik zou dan 13-in-een-dozijn teksten als xx jewels, chronograph, etc liever vermijden en op zo’n limited edition eens wat anders doen.

De wijzers ogen zo vlak niet heel duidelijk maar dat ligt denk ik meer aan de weergave in die tekening.

2 likes

Die chinese tekens zijn een gaaf idee! Idd heeft mijn 1963 een gesigneerde kroon, ik heb nog de oude variant zonder opgelegd Seagull logo op de wijzerplaat, alleen de rode ster. Anyway, goed idee. Even benieuwd, jij bent een Nederlander van Chinese origine?

Oh begrijp me niet verkeerd, dit is Google translate haha. Ik kan niet voor de juistheid instaan. Die rode ster is de gewone '63, er is op WUS ook een limited edition (nog gewoon na te bestellen via email voor ~250$) gemaakt door een lid aldaar, hked:

Als je een beetje aantallen hebt kan hij misschien wel een bult exemplaren maken, hij zit al in China of Hongkong. Maargoed, je hebt al contacten las ik dus dat lijkt niet het uitzoeken waard.

2 likes