Hier ben ik nou echt allergisch voor...

Gadverdamme, dat is naast gewoon goor ook behoorlijk onbeschoft, nog niet eens het fatsoen om even het horloge fris te maken.:face_vomiting:

2 likes

Je neefje is ook fanatiek sporter?

Breitling has just announced the Superocean Automatic 44 Ironman Limited Edition – one of the brand’s most limited luxury watches ever, in conjunction with the famed Ironman Triathlon series of long distance races. Organized by the World Triathlon Corporation and consisting of a 2.4-mile swim, a 112-mile bicycle ride and a marathon 26.22-mile run – all without a break in between, Ironman competitions represent some of the most extreme and demanding races on this planet.

Yep. Mijn vader droeg zijn horloge ook altijd op de binnenkant pols en inderdaad om beschadiging te voorkomen.

1 like

Daar zit dan zeker een heul duur bandje op?

1 like

Ik kreeg commentaar dat we geen 18+ plaatjes mogen delen.

Mag ook niet.

Dame in een bikini 18+??
Op de NOS site of RTL…staat op 2 januari altijd het unox meisje of meisjes. Bikini met een wollen muts.
Jou plaatje was niet veel anders…
Het is 2019 niet 1819 of mijn horloge loopt bijzonder ver achter

3 likes

Als de dame 65+ was geweest, had ik het erger gevonden… :wink:

3 likes

Ach @Flurp4 wat is er mis met die Mille? Zou niet mijn eerste keuze zijn. Maar er gaat best veel werk en ontwikkelingskosten zitten.

2 likes

Foto’s van een horloge met uitgetrokken kroon. Zou hem direct in willen drukken. Heb de neiging om pb te sturen of die zo niet is weggelegd. :wink:

1 like

Een zichtbaar gedragen Calatrava is er 2e-hands zeker al vanaf, zeg 7500. Alleen, niet met doos en papieren en niet om dagelijks te dragen. Ook de loopnauwkeurigheid is ondergeschikt aan verfijnde afwerking…
Ga ook eens kijken naar een PP Gondolo, als het horloge niet rond hoeft te zijn. Is ook goedkoper.

Zoeken naar een nette, niet-Frankenstein Patek Calatrava is heel lastig volgens mij. Je kunt ze letterlijk overal krijgen, maar ze mankeren vaak wat.

Ik vrees dat je ruim boven de 10K zit voor een Calatrava in een beetje hedendaagse maat, fatsoenlijke staat en origineel. Ruim erboven.

Ik vind ze geweldig, maar er zijn ook geweldige alternatieven:

8 likes

Mijn vrouw was dolblij toen ze de Gondolo kreeg.
Het is een buitenkansje geweest, eentje over te nemen van onverdachte bron.

Zelf ben ik allergisch voor iets achter lopende horloges, of die nu duur zijn of goedkoop.

Of andersom… :rofl:

2 likes

Grand Seiko is wel een paar klassen hoger dan Patek Philippe !! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar serieus: Ik heb best wat PP horloges bepoteld. De uurwerkafwerking is stukken mooier nog dan bij GS, maar de kastafwerking, polijstwerk en wijzerplaatafwerking (markers e.d.) is bij GS echt van topklasse. Daar doen ze voor geen enkel merk onder.

2 likes

Helemaal eens. Ik heb nog nooit een Patek gehad, maar wel een GS. Ik heb het hier al vaker gezegd, maar ik vind het een horloge voor in de vitrinekast. Te fragiel en de band is zeer oncomfortabel in vergelijking met een oysterband b.v. Verder absoluut top.

1 like

@Chillekasper: was het maar zo dat de prijs de ontwikkelingskosten en het werk bepaalt wat een horloge moet kosten. Voor €900.000 spelen er denk ik een aantal zaken mee die niets met het horloge zelf van doen hebben. Naam, faam, hype, marktprijs en dergelijke vertroebelen naar mijn mening de aantrekkingskracht die een horloge heeft. Of liever: kan hebben. Ik kijk geeneens goed naar die Richard Mille: de prijs ervan doet me huiveren en ik kijk snel een deurtje verder. Toch jammer. Ook horloges die ik nooit zal kunnen betalen kunnen een lust voor het oog zijn.

1 like

Naja, achter lopen valt wat aan te doen. Gewoon een kwestie van de kroon even gebruiken waar hij voor is en de wijzers goed zetten. Als een horloge uit de pas gaat lopen dat je hem geregeld moet afstellen, dat vind ik een enorme ergernis.

Waar ik me ook aan kan ergeren, wat echt in mijn allergie zit, is die cijfers die panerai standaard gebruikt. Wat een lelijk font voor zo’n horloge.