hobby reparateur gezocht midden brabant

Heren,
Ik ben op zoek naar een hobby reparateur voor mijn horloges.
Op dit moment heeft een vintage raketa een losse kroon (kan niet opwinden of tijd verzetten) en mijn frederique constant mag wel eens schoon gemaakt worden (zie wat zwarts in het uurwerk).
Juweliers ben ik niet zon voorstander van gezien de meeste alles toch opsturen en zelf weinig kennis hebben (behalve van facturen schrijven), mensen die het voor de hobby doen zijn vaak een stuk gezelliger :grin: en kundiger
Graag hoor ik jullie suggesties

Zie het donkerblauwe gedeelte van deze site, succes!

Edit, laatst was er iemand die een heel handig kaartje van nl in elkaar gezet had, waar je kon zien waar ze allemaal zaten. Wellicht de zoekfunctie gebruiken, ik kan hem zo even niet meer vinden.

1 like

Tadaa!

2 likes

Dat was hem inderdaad!!

Ik mis wel @koen in het Brabantse overzicht, maar die heeft het wellicht te druk/andere prioriteiten. Is wel een top horlogemaker, heeft er velen van mij zeer goed geserviced.

2 likes

Ik ben tot 2016 terug gegaan in de recensies en ben Koen niet tegengekomen. Maar ik zal hem een PB sturen.

1 like

Heb ook in het donker blauwe gedeelte gekeken, vindt alleen niet veel in de buurt (lastig zoeken.
Het kaartje geeft alleen “juweliers” aan geen hobbyisten, vandaar deze vraag.

Koen doet zover ik weet geen “moderne” horloges.

De HF leden (dus geen juweliers) worden met het HF logo aangegeven. Er zitten er alleen geen in midden Brabant.

1 like

Verrek, die had ik niet gezien.
Mijn excuses.

Dan lijkt het er toch op dat het een juwelier moet gaan worden als er geen hobbyisten zijn :frowning_face:

In Hilvarenbeek zit Suzanne Zebrechts die mij een aantal keer goed geholpen heeft. Joost, van Edelweiss juweliers in Tilburg doet zijn werk zelf. En in Oisterwijk zit Adib Fahiel. Geen ervaring mee, maar wel actief op Facebook bij Horlogefreaks.

Meer weet ik er zo snel niet. Maar 1 van deze drie zou je moeten kunnen helpen denk ik.

2 likes

Waarom in Brabant? Je kan ze toch ook opsturen? Of er een leuke dag van maken en in de buurt van de gevonden horlogemaker lekker de stad in.

Omdat Brabant leuk is. En als er iets mee is en je terug moet, je dan wéér een dag kwijt bent om naar dat mooie Friesland te gaan…

1 like

Is deze al bekend?

Citaat
Gezocht: Horlogemaker regio Roosendaal/Breda
Citaat

Dankzij @pverstraten weet ik dat er een dorp langs ons een horlogemaker is, wat wil je nog meer??
Ik zal Adib binnenkort eens contacteren om te zien of het iets is en hier een recensie achterlaten.

2 likes

Ben ook wel benieuwd. Wat ie post op Facebook m.n. klinkt over het algemeen zinnig. Dus als ie ook nog handig is…