Hoe een fake Rolex te herkennen?

Leuk dat de discussie zich volwassen ontwikkelt. Dit wil nog wel eens anders zijn. Ik hoop dan ook dat dit zo blijft en dat dit meegenomen wordt in de afweging voor het management :slight_smile:

2 likes


Filmpje van Watchfinder. Altijd zeer informatieve filmpjes.
Einde🕵️‍♂️
2 likes

Het onderwerp komt steeds op de een of andere manier weer voorbij en elke keer is er opnieuw de kramp van wat wel en niet past binnen de bandbreedte van de regels hierover. Intussen groeit het raffinement van de namaakindustrie en staan we steeds meer bloot aan nephandel. Goede raad kan dure vergissingen een beetje voorkomen lijkt mij en een forum als dit kan daarbij wel degelijk helpen. De vraag is alleen hoe?

2 likes

Fake watch forum 97.000 leden tssssss…:persevere:

Maar… bedoel je nou te zeggen “hier heb je een filmpje, einde discussie”?

Ja…no replica talk

1 like

Da’s wel een heel communistisch standpunt. En dan doe je niet eens een Baudetje - we hebben allebei Trustlevel 3, da’s nauwelijks niveau modaal burger :wink:

Het is een forum, we zitten niet in China. En eigenlijk is dat dan wel ironisch, we weten allebei waar de meeste replica’s vandaan komen. Dat we hier de verkoop van fakes niet mogen propageren lijkt me duidelijk, maar ik durf wel aan te nemen dat jij liever ook geen paard van Troje in het blauwe gedeelte verkocht ziet worden.

Ergo: Discussie over wat de beste methodiek is om fakes buiten het forum te houden is mijns inziens niet alleen op z’n plaats, maar ook toegestaan. Daarmee propageren we nog niets, en dragen we een steentje bij aan het forum.

PS: Mijn motivatie is ook nuttig. Ik ben hier om informatie in te winnen, en gewoon om lekker te babbelen over mooie (echte) klokjes. We houden allemaal van een buitenkansje of een klok die een ander niet heeft. Elkaar daarbij een beetje in bescherming nemen, ja, dat zoek ik hier ook wel. Een veilige haven, zogezegd.

2 likes

Ik ga er vanuit dat er hier dusdanig veel kennis is dat op het moment dat er een willekeurig persoon een nepper in de horlogemarkt plaatst , diegene aan de hoogste boom wordt gehangen en direct niet meer welkom is hier…

1 like

Klopt tot op heden, maar we kopen allemaal weleens buiten het forum, en dan is extra kennis over wat echt is en wat niet heel nuttig.

Daarbij worden de fakes steeds beter, en er lopen hier ook genoeg noobs rond die het verschil tussen een echte en een neppe niet direct zien (mezelf incluis, en pun intended).

2 likes

En het lijkt mij een goed idee dat die kennis doorgegeven kan worden zodat anderen hier ook van kunnen leren. Daarom denk ik dat een topic hierover wel bestaansrecht heeft.

4 likes

wellicht alleen toegankelijk maken voor “gerenommeerde” leden om wildgroei c.q. vervuiling tegen te gaan?

1 like

:heart_eyes:

Om mijn standpunt trouwens even kracht bij te zetten…

1 like

aannames zijn gevaarlijk.

Om even iets te zeggen, ik heb al een aantal fake/franken rolex horloges gespot hier op HF in het verleden die veel likes kregen. Dus wees niet zo zeker van dat men het wel door heeft :wink:

En nee, ik ga niet aanwijzen welke dat waren dus doe geen moeite :smiley:

Educatie is belangrijk. Kennis is macht. Je vijand (her)kennen is cruciaal.

2 likes

Helemaal in lijn met de forumgedachte :thinking:

1 like

heeft ook mede te maken dat ik dan duizenden posts moet afgaan om het weer te vinden :joy:

Forumgedachte of niet, ieder zijn ding en ik ben geen mod of politieagent :slight_smile:

1 like

Goedemiddag, kan ik u ergens mee helpen?

Verplaats het gewoon naar het off-topic gedeelte, dan zal je er niemand over horen :+1:

Nee, ik kijk even rond. En probeer zo een grote wisseltruc uit. En wandel zo naar buiten…

Het is helaas niet toegestaan en dan met name de verwijzing naar sites die replica’s aanbieden.
Dergelijke sites worden door de merkhouders aangemeld wegens het onrechtmatig gebruik van het intellectuele eigendom en na procedure verwijderd.
Horlogeforum.nl wens geen verwijzingen naar dergelijke te bevatten.
Het is ongewenst dat (op google) zoeken naar replica’s uitkomt bij horlogeforum.nl

Daarnaast leiden discussies over replica’s al snel tot voorbeelden (afbeeldingen) en verhitte topics. Ook dat is ongewenst.

Indien er behoefte bestaat om meer te weten te komen over criminiele activiteiten rondom intellectuele eigendomsrechten, dan graag buiten het forum om.

Jur