Hoe ver reizen om een klokje te kopen

Helaas alleen andersom. Werken voor de baas in mijn eigen tijd.

Lopen is verkopen! Bellen is gebeld worden!

Hart voor de zaak en de zaak hard voor mij.

7 likes

Spekglad op sommige plekken.
Hier kwakkelt het rond het vriespunt.

En weer on topic :wink:

1 like

vrachtwagen met puddingbroodjes gekanteld?

1 like

Nein! :wink:

Hahaha. :slight_smile: ja helaas wel. Gelukkig sturen we nu een vrachtwagen met maanzaadpitjes om nog wat grip te verkrijgen.

1 like

Dus de meesten hebben er heel wat voor over om een mooi klokje te bemachtigen. Fijn dat te lezen, stelt me alweer wat gerust dat ik toch niet de enige ā€œgekā€ ben die er 800 km voor over heeft. Dank voor reakties allen!

204 km heen en dus ook weer 204 km terug.
Voor een nieuwe TH aquaracer.
408 km op een avondje vind ik wel genoeg.

Mika

1 like

Op oudjaarsavond reed ik ongeveer 92 km heen en weer 92 km terug, in totaal dus 184 km en het was zeer zeker de moeite waard; een Titus Calypsomatic 3552.

1 like

In afstand een kleine 400km. In rijd daarentegen 8u onderweg dankzij de Belgische verkeersinfrastructuur.

Grootste baalfactor was dat 's morgens de airco van de wagen brak en het 33 graden was die dag.

Maar was iedere seconde in de oven waard want ik was een grail rijker (Tag Heuer Calibre 16)

2 likes

De leuke belgische filles, altijd plezierig :fearful: maar zo een klokje verzacht het lijdenā€¦

1 like

Keertje naar Barcelona gereden voor een TAG Heuer Careraā€¦ Gekkenwerk en achteraf de moeite niet waard maar ach, wel een belevenisā€¦ Kwam ik daar aan was meneer niet thuis op het afgesproken tijdstip!

Gelukkig uurtje later na een telefoontje de deal alsnog kunnen sluiten.

2 likes

Heb ik destijds ook gelezen!!

Als ik een horloge echt graag wil hebben, wil ik er wel een tijdje voor reizen. NL, Duitsland en Belgiƫ zijn geen probleem. Een verdere afstand is een beetje afhankelijk van de kosten en tijd om er met bijv het vliegtuig te komen.

Rene, zijn jouw horloges je werk / dagtaak?
Ik zou namelijk geen tijd vinden om zulke tripjes te maken voor een hobby (noemikhetdanmaar).

En niet alleen Rene. Ik verbaas me sowieso aan het feit dat mensen hele trips maken voor een horloge.

Zoā€™n moment als dit realiseer ik me hoe weinig vrije tijd ik eigenlijk wel niet heb :*-)

Seiko uit Tokyo gehaald, ruim 9300km. Maar dat was op vakantie :stuck_out_tongue:

Extreemst was vroeg in de ochtend vertrekken en pas tegen middernacht weer terug, 600km om 6 plaatsen langs te gaan. Het zou nog meer zijn geweest, ware het niet dat 2 afspraken helaas niet doorgingen.

Het verste wat ik gereden heb was rond de 200 km heen en 200 km terug. Voor de P1lot one. Het geheel is volgens mij afhankelijk van het aanbod, hoe serieus is de aanbieder, is er een groot verschil etc.

Benelux en Duitsland is te doen maar dan moet ik er wel een goed gevoel bij hebben.

1 like

Werk ? ā€¦ nee
Dagtaak ā€¦ ja :wink:

maar ik neem een dag vrij als ik zoiets doe, en zo vaal komt het (gelukkig) ook niet voor , anders houd ik geen vakantie dagen en/of centjes over !!

maar ik doe het ook alleen maar als het om hele speciale en zeldzame klokjes gaat die ik echt in mijn handen moet hebben om de staat (=waarde) goed te kunnen beoordelen , daar zit het verschil in tussen een klapper of domper . en een hoop geld betalen voor een domper doe ik liever niet , dan vlieg ik er wel heen en koop hem niet

trouwens , ook ooit eens een klokje gekocht in Tokyo , maar daar moest ik toch zijn voor mijn werk dus dat telt eigenlijk niet , ondanks dat ik een afpraak heb gemaakt met Endo San http://www.watchnet.co.jp/p-eyes/index.php om hem speciaal daarvoor op te zoeken

2 likes

Tokyo heeft gewonnen :wink: morgen de Staudt ophalen en dankzij JTrapman moet ik maar 1,5 uur rijden. nice deal! Grtz

1 like

Gisteren om 4 uur opgestaan, om 5:15 zaten we in de auto. Vannacht even een foto gemaakt van 'voor de deur, thuisā€™
Samen met Jtrapman ā€˜evenā€™ op en neer.
In totaal wel 1,5 uur in MĆ¼nchen geweest.
Een heerlijk vader-zoon moment

4 likes

Geniet van de mooie vader-zoon momenten.

1 like