Hoeveel draagtijd krijgt krijgt jullie P1lot One?

We zijn al weer een maand verder na de feestelijke overdracht van onze P1lot One horloges.

En ik ben benieuwd of er veel in hun warme toolrolletje blijven slapen.

Die van mij is dagelijks serieus aan het werk. Alleen met sleutelen en klussen komt de Seiko tevoorschijn. Verder draag ik de P1lot One dagelijks.

Vooral in het donker een baken van licht!

Ik ben er nog steeds erg blij mee!

2 likes

Ha, eindelijk nog een P1! Ik draag hem vrijwel dagelijks, waardoor de anderen in het gedrang komen. Ben er dus ook erg blij meeā€¦

Cool om te lezen! Mn nr.2 met de protoband (grootste project tot nu toe) blijft nog even netjes :wink:

de afgelopen dagen pas voor het eerst een beetje aan het afwisselen geweestā€¦ afgelopen weken wel eens afgewisseld met de DumeT Instrument 2, maar jaā€¦ daā€™s ook een zelfbouwprojectjeā€¦
Pas deze week heeft naast de P1lot One en de Instrument 2 wat ā€œafwisselingā€ gehad van de Zentra Savoy, de Braun Chronodate, en beide Vostoks

Ik heb die van mij eigenlijk elke dag gedragen sinds ik hem heb. Nu is dat ook slechts twee week ongeveer, waarvan de band een paar dagen terug was naar Remie waardoor ik hem niet had gedragen, maar voor mij zegt dat toch een hoop!

Mijn Submariner, Datejust en (ex)MM300 didnā€™t get a look inā€¦ (tu)

En nu met initialen! :wink: welcome to the club!

Ik draag hem zo goed als dagelijks. Vandaag voor het eerst een seamster omgedaan.

Ik moet bekennen dat ik em niet zo vaak draag. Niet dat t geen leuke klok is, maar met mn werk vind ik mn monster toch t prettigst. Die heeft alngenoeg krassen en butsen. En de leren p1lot one band vind ik niet kunnen icm water.
Vandaar dat mn werkhorloges meestal op metaal of rubber zitten.

7T2 Straps Schreef:

En nu met initialen! :wink: welcome to the club!

Precies! Vind het fantastisch (tu)

Ik heb hem ook nog niet vaak gedragen maar ik beloof dat ik hem van de week nog eens om doe :slight_smile:

Nummer 21 is zoā€™n 4 dagen per week ā€˜in gebruikā€™ā€¦(tu)

Ook nummer 6 wordt wel 4 dagen per week gedragen. Vreemd genoeg ben ik er zuiniger op dan bijvoorbeeld mijn Omega en betrap ik mijzelf erop hem af te doen wanneer ik iets actievers ga doen.

Genoeg. Hoe vaker je em draagt, hoe mooier. Het is eigenlijk geen horloge wat er perfect opgepoetst uit moet zien. Mijn band begint er lekker doorleeft uit te zien en ook het titanium verkleurt mooi :wink:

Ik heb vandaag op de Rikketik een paar Natoā€™s gescoordā€¦ 2 ervanā€¦ een zwart-grijze "Black-Ops"en een egaal grijze, zijn voor de P1lot One gereserveerdā€¦

zodoende heb ik nu inmiddels 6 banden voor de P1lot Oneā€¦ de standaard lederen band, de Groene Nato, een zwarte, een Navy Blue, Zwart/grijs en egaal grijsā€¦

een M16 Nato staat nog op de verlanglijstā€¦ naast een Khaki exemplaarā€¦ :slight_smile:

ze zal nog heel veel polstijd krijgenā€¦

Mijn P1lot One # 51 draag ik sinds de overdracht non-stop. Alleen 's nachts en tijdens het douchen ligt ze op de bar. Hoe langer ik hem draag, hoe mooier hij wordt. Het titanium kleur lekker (net als Teunan87 al aangaf). Er zit nu voor de afwisseling een zwarte pilotenband met studs op (zoā€™n geschuurde van Steinhart) en dat smoelt toch ook wel verdacht goed hoor.

Nr. 45 wordt ook dagelijks gedragen, alleen op een leren Hirschbandje omdat ik de originele band wil sparen. Ben er nog altijd zeer blij mee en ook aangenaam verrast over de nauwkeurigheid van deze handopwinder! Super afgereguleerd!

+1 De mijne is ook super exact!

P1lot One nr 50 geeft op de timegrapher aan dat ie +1 sec/dag loopt ( met wijzerplaat naar boven), maar andere posities scheelt niet eens erg veel. De ā€œslechtsteā€ waarde is iets van +7 sec/dag.
Hele nette waardes dus.
Ik zoek nog een mooie band voor de P1lot One, omdat de leren band die er bij zit erg stug is en ik vind dat niet erg prettig zitten.

Dan zou ik mijn lichtje eens bij 7t2straps opsteken :slight_smile:

Leuk om de reacties te lezen!

Mijn #33 heeft nu als probeersel een zwarte ( goedkope) Nato. Staat wel semi-sjiek, maar ook wat gewoontjes.

De bijgeleverde groene Nato is niet helemaal mijn kleur maar staat wel geweldig, vooral vanwege het dikke stoere materiaal.

Beste keuze tot nog toe is de originele leren band. Draagt inmiddels wel soepeler na wat buig- en vouwwerk. Eigenlijk best wel lekker zelfs!

Qua precisie: super; geen enkele klacht komt over mijn lippen !

Mocht iemand nog suggesties hebben voor een andere band ( met fotokes graag) dan hou ik me aanbevolen. Ik zoek zelf ook nog even door ( een khaki Nato icm met de vintage lume ?)