Hommages of het echte werk?

Daarom ook zo jammer dat ze toch nog een GMT Master uitbrengen.

2 likes

Eens!

1 like

voor de prijs waarvoor de meeste hommages worden verkocht (en dan bedoel ik niet hommages binnen een merk) word je sowieso niet echt rijk :wink:

Dit topic ga ik mooi vermijden, anders heb ik straks @jurtz weer aan mn broek hangen.

Groetjes!

5 likes

Gewoon alles kopen :wink:

5 likes

Daar mag @Jur iets van vinden.

Dat ligt helemaal aan wat ze je kosten om ze te maken en hoeveel je er verkoopt…

Voor mij zijn hommage en replica horloges uitprobeersels. Ik ben geen flipperaar en wil op een bepaalde manier soms een model uit te kunnen proberen of een bepaald design, ontwerp, type horloge, etc me zou bevallen. Aangezien dat me niet lukt bij enkel een bezoekje aan een winkel. Ik doe er soms maanden over om tot een besluit te komen, en een hommage of replica is voor mij een goedkope manier om het op m’n gemak en eigen tempo uit te proberen.

Betreft liever meerdere horloges ipv.1 dure, daar kan ik me ook in vinden. Ik zou bv liever een dress horloge, een all round horloge, een chrono horloge, een gshock beater horloge, etc in de prijsklasse Tissot/Hamilton, dan bv enkel 1 Rolex.

1 like

Bijdeweg, en zo worden hommages ook steeds beter. Heb een goedkope Luminor hommage in titanium en 1 duurdere in staal. Die laatste heeft bv saffierglas en het hendeltje heeft zelfs een wieltje.

Iedereen mag daar z’n mening over hebben, en dat bepaalde leden zich dan niet zouden kunnen gedragen in een discussie is toch wel zeer jammer.

Het niet mogen aanprijzen of aanbieden van namaak horloges kan ik zeker begrijpen (want dat is zelfs illegaal). Het niet mogen vernoemen of over discussiëren is volgens mij niet helemaal terecht (en het topic waar jij naar verwijst is van januari 2015 terwijl de laatste aanpassing van de regels en richtlijnen van juli 2016 is) zou het dan niet beter zijn om dat ook in de regels en richtlijnen op te nemen want anders is dit naar de nieuwe leden (van na 2016) toch helemaal niet duidelijk…

4 likes

Replica’s zijn onderdeel van zware criminaliteit. Intimidatie en afpersing en erger om de goederen het land in te krijgen. Vaak zijn die smokkelaars dezelfden die illigale medicijnen smokkelen. Met de aanschaf daarvan faciliteer je criminelen. Maar ach, zolang ze maar niet in jouw huis inbreken, toch?

3 likes

Ik heb het woord “replica” uit het TS onderwerp verwijderd aangezien iedereen daar wel hetzelfde over denkt en @Dr.Doc dit zelf verzocht.

Ik hoop dat niemand daar over valt!

5 likes

Er wordt soms wel erg negatief gesproken over hommages. Persoonlijk heb ik er geen problemen mee. Merendeel van de producten om ons heen is een hommage. Van kleding tot auto’s.
Ik vind ook dat sommige merken het kwalitatief erg mooi (en met een knipoog) aanpakken. Zoals het eerder genoemde Steinhart. Nu we het er zo over hebben, ik ga er denk ik één bestellen :thinking: :sunglasses:

8 likes

Die heb ik dan even gemist :smile:

1 like

Dit sluit aan bij mijn beeld, zoals geschreven

Een hommage is een proeftuin voor het echte werk?

1 like

doe mij je pinpas en pincode even dan :slight_smile:

Steinhart verwerkt sommige zaken met een knipoog in het ontwerp. Bijvoorbeeld het cijfer 1 op de military Ocean 1.
Verwijst naar Ocean 1. Bij Rolex is dit een T.

3 likes

Nou ben ik niet zo thuis in het vintage, een T ?

1 like

Voor iemand met zo’n nickname verwacht ik dat jouw pinpas lucratiever en beter gevuld is :wink:

1 like

Verwijst naar Tritium.
a capital T in a circle on the lower half of the dial, indicating that the watch contained Tritium
Dat soort knipogen kan ik dus wel waarderen. :wink:

1 like