Horloge Accessoires

Horloge accessoires zijn erg geliefd onder verzamelaars. Wat is er mooier dan naast je horlogebox een aantal items neer te zetten/ te gebruiken. Denk aan displays, catalogussen, pennen, sleutelhangers, portemonnees, zakmessen, zonnebrillen je kan het zo gek niet bedenken… golfballen… theelepeltjes. Deze artikelen worden vaak als geschenk cadeau gedaan bij een nieuwe aankoop via de dealer of rechtstreeks bij de fabrikant. Mooie manier om je merk te promoten toch!

Zo kwam ik laatst dit speldje tegen van Baume&Mercier.

Omdat ik zelf voornamelijk horloges uit de jaren 40 t/m 60 krijg ik hier helaas geen geschenken bij :smile: Als ik wat tegen kom op internet of bv een markt laat ik het zeker niet liggen.

Rolex (zeppelin pen) volledig zilver teruggevonden in de boeken (volgens sommigen platina witgoud, onjuist) Datering jaar 2000?

Breitling Pen met etui.

Deze pennen gebruik ik zelf vaak.
Welke geschenken hebben jullie gekregen of zelf aangeschaft? En welke gebruik je?

5 likes

Dude, jij maakt dat prul :joy:

4 likes

Gebruik zelf geen instagram. Maar heb nu wel even gekeken mooie producten!

1 like

Bedankt voor de link, die zoekterm had ik nog niet ingevuld.

Onder verzamelaars van horlogeaccessoires? :thinking:

Ik heb niet de indruk dat horlogeverzamelaars (wat dat dan ook zijn) staan te springen om petjes, portemonnees, theelepeltjes, en weet ik wat voor prullaria. Maar ik kan me vergissen.

3 likes

Ik vond mijn pennen een mooie aanvulling op de collectie horloges. Ik vond het leuk deze items in een apart topic te delen. Bedoel te zeggen dat er nog veel meer items zijn die je kunt verzamelen :smile: Als je je koffie liever met een gewoon lepeltje roert mag dat ook hoor @Blauwbeer :wink:

2 likes

Prima toch!

Heb hier ook een lade vol met pennen usb-sticks, loupjes, manchet knopen, etc. en vind het ook wel leuk, maar doe er niks mee.
Heb in het begin nog weleens stropdassen gedragen van Patek, die zijn ook echt netjes/mooi. Enkel, ben al een paar jaar gestopt met stropdassen.

Enkel van Minerva doe ik moeite om dingen te krijgen. Dat is dan ook voor mij een bijzonder merk.

1 like

Ondanks dat ik zelf de speedmaster niet heb, ben ik wel in het bezit van een originele Speedmaster pen, ter ere van het 40 jarige jubileum van de maanlanding.

Naast mijn horlogeliefde, heb ik een voorkeur voor mooie vulpennen. Enkele Mont-Blanc pennen wordend dan ook veelvuldig gebruikt (en nee ik heb geen Mont-Blanc horloges😉).

1 like

wij hebben laatst ook een money clip gekocht van rolex uit 1999, we houden best van leuke gadgets die in de vitrinekast passen,

2 likes

Wat een leuke ouwe geldclip! :ok_hand:

Ben zelf al mijn Rolex spul aan het wegdoen en ondertussen weer van alles aan het kopen wat met Tudor en Omega te maken heeft. Zijn de merken die me nu bezig houden. Ach ja, 't blijft een gekke hobby dat verzamelen. :wink:

1 like

Mooie moneyclip! Leuk om af en toe zulke items tegen te komen.

zeg dat wel, over tudor gesproken naast mijn klasieke en beminde Bergeon loupje laatst ook een Tudor loupje aangeschaft wegens het mooie design en afwerking

en zoals ook al tezien was in het topic: rommelmarktvondsten hadden we paar dagen geleden ook een paar sleutelhangers van omega,

2 likes

De Bergeon heb ik ook, maar ûh… deze Tudor loupe. Mooi ding! :heart_eyes:
Ik heb een Rolex loupe gehad (verkocht), heb nu nog ergens een Sinn liggen. Die is eenvoudig vergeleken bij deze Tudor. Oh en als ik nog eens tegen een losse loupe aanloop die bij de Omega Speedy in de doos zit, laat ik me denk ik ook gaan. Gewoon omdat het kan. :wink:

1 like