Horloge binnenwerk verwisselen Jacob Jensen

Gemakkelijker is het als ik uw mailadres heb. Dan kan ik de foto’s heel simpel versturen. Alvast bedankt!

Via dit icoontje kun je uploaden als je reageert op een bericht, via de mobiele site zie je netjes upload staan onderaan.
Qua plaatsen van foto’s is dit één van de makkelijkere fora… over het algemeen.

Inderdaad, en je kunt ze ook gewoon in het tekstvak slepen, dan worden ze automatisch toegevoegd.

Zeker weten dat het uurwerk er via de voorzijde uit moet?

(Gezien het feit dat het klokje wel gewoon een achterdeksel heeft)

Ja, moet aan de voorkant eruit. Zie foto’s.

zet 4 spaties voor opgemaakte tekst

Lijkt me dat deze er gewoon via het deksel uit kan
zodra je de kroon hebt verwijderd ?

Deze gaat idd via de voorkant. Wees voorzichtig met een mes. Je zal niet de eerste zijn die over de wijzerplaat uitschiet :wink:

Ik zou inderdaad denken dat je de ring rond het glas los kan wippen. Met een beetje mazzel komt het glas gelijk mee :slight_smile:

Mijn vrouw heeft precies dezelfde, toevallig heb ik twee dagen geleden het batterijtje vervangen.

Gelukkig doet deze het nu weer, dus het uurwerk hoeft er niet uit. :smile:

Achterdeksel losmaken.
Stift verwijderen.Deksel weer monteren.
Inderdaad luchtdruk door tube,evt deksel steunen op stevige ondergrond.
Glas zal dan eruit komen.Is wel een gevoelswerkje,doe het zelf met de compressor op gepaste afstand en niet vol door de tube.Anders ligt alles los :grimacing:

1 like

ik ben op basis van deze foto niet overtuigd,
geen idee hoever de spacer onder die rand doorloopt
( lijkt niet veel ) ik zou die kroon verwijderen het uurwerkje een beetje aan één kant optillen/kantelen en iets naar links trekken vervolgens kun je de uitsparing in de spacer waar nu de kroon inzit gebruiken
om het uurwerkje gekanteld eruit te peuteren
door die uitsparing in de spacer heb je daar namelijk een kleinere diameter dan de diameter van de kastopening…

De enige manier is zoals Ducable ook aangeeft, deksel er weer op en met lucht door de tube waar eerst de kroon zat lucht erin.
Compressor, fietspomp, handpompje, grote spuit of iets dergelijks.
Dan plopt het glas eruit


Maar het glas moet er ook weer in en dat kan vrij lastig zijn met een glaspakking zonder glazenpers.

Glazen met een spanring kun je in de regel prima met een glasklauw terugzetten, de glazenpers gebruik ik praktisch nooit.

Dat krijg je met al die vintage :wink:
Maar dit is een vlak glas die in een pakking geperst zit.

Kroon eruit en door het gaatje blazen…

Allemaal bedankt voor de reacties. Ik zal het eens met een fietspomp proberen. Jullie horen het wel.

Krijg je dat glas dan achteraf ook weer terug erin ?

Inderdaad, had de foto’s niet gezien, dan moet je inderdaad persen.

jawel…makkelijk :smile:

1 like