Horloge defect geleverd?

Hoi allemaal

afgelopen week heb ik tijdens de outlet van een bekende, maar niet nader te noemen website een nieuw horloge gekocht namelijk de avi-8 flyboy.
Heel leuk en aardig, maar op het moment van uitpakken blijkt het horloge niet te werken. Ik had me van tevoren ingelezen over het uurwerk dat erin zit (miyota 8215), maar of je deze nou probeert te laten werken d.m.v. hand ā€˜windenā€™ of door beweging van de pols er gebeurd niks.

Mensen die dit eerder meegemaakt hebben? Is het mogelijk dat d.m.v. een kleine reparatie het probleem verholpen wordt of denken jullie dat de kans aanwezig is dat het hele uurwerk defect geleverd is? Ik heb al contact opgenomen met de klantenservice van het bedrijf waar ik het gekocht heb en ik verwacht dat ze zullen vragen om het horloge op te sturen (op eigen kosten) zodat ze ernaar kunnen kijken.
Is het terecht dat ik deze verzendkosten zou moeten maken, of vinden jullie dat ze dit kosteloos voor mij moeten oplossen (aangezien ik gewoon zou mogen verwachten dat ik een werkend horloge toegestuurd krijg)?

Ben benieuwd naar hoe jullie erover denken en zal binnenkort mezelf even voorstellen hier op het forum :smile:
Gr,
AlO

Je kunt even proberen het horloge, voorzichtig, op het glas te leggen en hem vervolgens een flinke mep te geven met een hamerā€¦ Nee alle gekkigheid op een stokje, een DOA moet natuurlijk gewoon terug naar de leverancier, zijn probleem. Ga jij toch niet repareren joh!

Edit: en de kosten lijken me voor hunā€¦

1 like

Als hij tijdens transport een flinke klap heeft gehad dan kan het zomaar afgelopen zijnā€¦

Terug met dat ding! Je had 'm ook gewoon terug kunnen sturen zonder melding te maken van het probleem (onder de colportagewetgeving heb je het recht om een online aankoop ongedaan te maken binnen 8 dagen of zo). Nu er echter een probleem geconstateerd is, kickt de garantieprocedure in, en die moet je inderdaad in de eerste plaats met de plakmerker uitspelen (je moet ze een kans geven om tot een goede oplossing te komen enzo).

Een maat van me heeft hem trouwens ook, en het is een erg leuk horloge vind ik.

Je had het hier niet hoeven melden, maar met de leverancier kunnen afhandelen.
Overigens zou ik persoonlijk niet de retourkosten betalen. Het is hun verantwoordelijk om je een goed horloge te leveren. Het kan/zal onderweg defect geraakt zijn, maar dat is het probleem van de leverancier.

2 likes

Ze rekenen geen retourkosten je kunt een formulier uitprinten
dat plak je op je retourpakket en de rest vul je in en stop je bij het horloge,
daarna geef je het af bij het postkantoor,
ik heb dat ook 2 x meegemaakt en ze handelen het prima af.

grt. Gerard

Top, bedankt voor de reacties allemaal. Heb toen ik het pakketje ontving direct een mailtje gestuurd naar de klantenservice, dus ik wacht rustig af op een reactie. In ieder geval goed om te horen dat ze dit soort gevallen in het verleden ook netjes afgehandeld hebben. To be continued.

@AlO

ik had 1 x een quartz Ballast met een lege batterij
en 1 x een automaat CCCP met een onbekend probleem
het Quartz horloge had ik binnen 1 week terug, en die werkt nogsteeds prima ( waarschijnlijk een heel nieuwe want ik neem aan dat ze daar geen batterijtjes verwisselen )

bij de defecte CCCP automaat had ik direct vermeld dat ik mā€™n geld retour wilde en ook dat was binnen enkele dagen geregeld. kost je alleen ff een printje en een wandelingetje naar het postkantoor.

ik heb wel het idee dat er vaker defecte of oude zooi verkocht wordt ( v.n. batterijtjes e.d. want dat hoor ik best vaak hier )

Dat. Geen enkele reden om negatief te zijn over dat bedrijf, veel ā€œgerenommeerdeā€ bedrijven zouden er op dit gebied nog iets van kunnen leren.

Klinkt goed! Heb zelf ook al eerder een avi-8 (quartz) horloge daar besteld waarvan de batterij binnen de garantieperiode stopte. Destijds hebben zij het verwisselen van het batterijtje betaald (en kon ik dat gewoon laten doen bij de plaatselijke juwelier/horlogemaker), maar had nog geen ervaring met het terugsturen van horloges bij dit bedrijf. Het geeft in ieder geval hoop dat daar goede ervaringen mee zijn :+1:

@tomhster Heb zelf ook best goede ervaringen met de klantenservice van dit bedrijf hoor. Was alleen benieuwd of er meer mensen waren die direct bij ontvangst wel eens problemen ervaren hebben en hoe dit bij hen opgelost is. Klinkt tot nu toe erg positief dus heb er alle vertrouwen in dat het goed komt. :+1: