Horloge gevonden tussen het puin van de verbouwing

Goedenavond,
Tijdens het breken van wat muren in onze oude boerderij, kwamen we dit horloge tegen.Het lijkt me leuk om het verhaal erachter te horen.Achterop staat het nummer 14903.

pontiac sympatica

4 likes

Ook goede avond,

Jouw verhaal is veel leuker dan wat we hier er over kunnen zeggen.
Een dames horloge van een goed Nederlands/Belgisch merk, waarvan de waarde helaas nihil is. Tenzij het een gouden horloge betreft, dan telt het gewicht in goud (band en lege kast). Pontiac is wel gewild onder verzamelaars hier, maar alleen de herenhorloges.

Een jarenlang verstopt en ingemetseld horloge klinkt als verhaal dus leuker. Wat is daar de bedoeling van geweest, een familie ruzie over erfenis? We horen het graag :slight_smile:

Dit zou best een gouden horloge kunnen zijn. Zo’n band is vaak massief goud. Als het zo is, waarschijnlijk 14K. Zoek even goed naar evt. goudmerken in zowel het horloge als de band! Loupe is wel handig denk ik… :slight_smile:

14xxx is de Pontiac ref. voor een dameshorloge met een vergulde kast.
Controleer de bodem, die moet van staal zijn.
Waarom zou iemand daar een gouden band aan doen?
Het is natuurlijk niet uitgesloten, maar ik acht de waarschijnlijkheid zeer gering.

Ik schat dat het horloge van na 1970 is.

Spannend verhaal. Nu nog proberen uit te vinden waarom en wanneer de muur gemaakt is.

Mijn oma had ongeveer de zelfde en die was vol 14 karaat ook de band, alleen achterkant steel