Horloge gevonden

Bij de grote kastopruiming bij mijn moeder vonden we een oud horloge wat vroeger van mijn vader is geweest. Kan iemand mij hier wat meer over vertellen? Na opwinden loopt hij gewoon. Is het de moeite waard om hem op te laten knappen?

1 like

Alleen al om die reden zou ik hem zeker bewaren! Hij ziet er op het eerste gezicht niet slecht uit hoor, denk dat ‘‘opknappen’’ niet nodig is. Een servicebeurt is daarentegen wel weer aan te raden…

4 likes

:point_up:t2:
Dus dit !

1 like

Ik gooi hem zeker niet weg! Is een mooi herinnering aan mijn vader. Linksonder bij de ‘8’ zit wel een beschadiging in het glas, ik hoop dat daar wat aan te doen is. Wordt dat bij een servicebeurt ook gedaan? Sorry heb verder weinig verstand van oudere horloges.

Bedankt voor jullie reacties

Het ziet er nog keurig uit.
Het werk laten opfrissen en je hebt er nog jaren plezier van.
en

Dat te vervangen is het kleinste probleem.
Heb je nog een foto van de achterkant?


Dit is de achterkant.

Ja ik vond hem er nog verassend goed uitzien! Dat ding heeft echt jarenlang in de kast gelegen.

Een dag of 3 geleden kwam dit merk ook voorbij en één van de leden plaatste een link (in het Engels) met een schat aan info.

Als je dus ff de merknaam bij de zoekfunctie boven intoetst…:wink:

Ah bedankt voor de tip, ik ga eens kijken!

Als herinnering aan je pa is het het altijd waard om hem op te laten knappen. Ik zou wel aanraden om hem eerst een servicebeurtje te laten geven en niet meer op te winden.
De olie is waarschijnlijk verdikt en kan schade aanbrengen bij het gebruik.
Er zijn een aantal forumleden die je kunnen helpen voor wen beurtje. Succes ermee.

Dankjewel voor je reactie. Dat van dat opwinden wist ik niet, laat ik dat maar niet meer doen dan. Bij mijn werk in de buurt zit volgens mij een horlogemaker, misschien dat ik daar eens ga kijken .

2 likes