Horloge Hobby voornemens 2017

Aankomend jaar weinig voornemens op horloge gebied. Andere prioriteiten.
Mocht er toch ruimte komen voor een aanvulling aan mijn collectie dan moet het een Speedmaster pro worden.

Er komt nèt voor het nieuwe jaar wel een HFLE aan, mocht die niet bevallen wordt dat denk ik een Longines Conquest quartz (voor erbij…). Maar als hij wel bevalt dan houd ik hem gewoon :slight_smile:

2 likes

bezoek aan Baselworld :smiley:

2 likes

Wat minder impulsaankopen en mijn weg naar slechts 3 klokken vervolgen…
Pilot: Steinhart Nav-B Chrono II chrono
Chrono: Speedmaster (reduced)
Duiker: nu nog een Steel Bagelsport Sub, maar hier komt een mooie vervanger voor in 2017.

Nu ongeveer 8 in de kist, dus nog 6 verkopen en een mooie duiker en/of een Speedmaster terugkopen…

1 like

Dat is het voordeel van iets met horloges doen: het kan in een kleine ruimte.
Succes!

1 like

Als fulltimebaan?

1 like

Ik ben nog aan het twijfelen.
De Tudor Pelagos stond altijd mijn wishlist en nu helemaal nu de LHD versie is uitgebracht.
Maar om deze te kunnen bemachtigen moet ik wel afscheid nemen van een aantal horloges (Sinn EZM3, Omega Seamaster chrono Titanium en de Seiko turtle).
Dus een beetje in dubio wat ik zal doen.

1 like

Ik zal ook voorlopig eerst nog wat genieten van mijn huidige SARX035.
Het grote verlangen naar een Grand Seiko is aanwezig en sterker geworden.

Voordien was het veelal een Breitling Chronomat en Aerospace die mij interesseerden, die overigens nog altijd mooi zijn.
Er dwaalt hier op het forum ook een Breitling rond, die enorm mooi is, maar ben de eigenaar en het model even kwijt.
En zo zijn er ook een paar Rolexen die mij wel aanspreken qua model maar wat niet echt een klik maakt bij mij.

Maar door er toch wat meer mee bezig te zijn, valt die Grand Seiko mij enorm in de smaak.

Ik denk niet dat 201X :grin: het geschikte jaar zal zijn hiervoor en je moet ook iets hebben om voor te sparen en naar uit te kijken.

Ik heb ook nog een andere tijdrovende hobby waar behoorlijk wat centjes mee gepaard gaan, namelijk het fietsen.

Maar zoals hier ook op het forum al eens gezegd vind ik die SARX reeks toch al behoorlijk lijken op de GS, al is het maar om de koopdrang even te sussen.:relaxed:

Maar ik kan me hier vermaken op het forum en je leert hier en daar wat mensen beter kennen.
En wat helemaal leuk is dat iedereen toch bereid is hun steentje bij te dragen en je op weg te helpen bij vragen en problemen.
Dus ik zal nog wat vaker mijn “grail” hier posten tenzij ik misschien weer eens zo’n buitenkansje krijg als toen via @anon50762135EV , waar ik hem nog steeds dankbaar voor ben.

7 likes

Dat zou zomaar eens nodig kunnen zijn, binnen nu en een half jaar pakweg. Onzekere vooruitzichten op het werk.

Zal niet meevallen, maar ik heb het “geluk” dat er in de regio (010) relatief weinig horlogemakers zitten. Had ik in de regio Alkmaar/Hoorn of de Achterhoek gewoond, had ik geen schijn van kans. Wat het vooral lastig maakt is de onderdelenvoorziening voor recente uurwerken (ETA, Lemania) en in-house onderdelen van bijv. Breitling en Rolex. Hoewel er toch veel mogelijk lijkt als je een beetje doorzoekt, en vooral bereid bent te dokken!

Wellicht dat ik in ditzelfde draadje over een week of 2 nog een paar pics plaats - dan moet alles wel klaar zijn. :slight_smile:

4 likes

money money money… jammer he, toch?

Ik wens je sowieso heel veel succes!

1 like

-spam alert! :slight_smile: -… heb je al een werkbank?. :slight_smile:

hoe dan ook… ik denk dat je met een dergelijk kleine ruimte je werkbank gewoon tussen de muren kan hangen… :slight_smile:

Plannen voor 2017?
Ik ben erg gecharmeerd geraakt van de Speedmaster Professional. Wat een prachtig ding met dito historie. Ik heb er vorige week op Schiphol één om gehad. Maar de prijs hè. 3475eur. Hesalite op leer. Of ik dat ga halen in 2017?
En … ik ben pas een week enthousiast, eerst maar eens kijken of dat blijft!

3 likes

Qua voornemens… “eindelijk” eens de boel in een hogere versnelling trappen… er moet nog het nodige geregeld worden… maar… dan wil ik ook echt los kunnen gaan… qua vormgeving staan de Instrument 1 en 2 vast… 't inwendige is nog een vraagtekentje… maar ook daar heb ik wel inmiddels een ideetje hoe dat te gaan doen… en dan?.. crowdfunding starten, en die dingen eindelijk eens in een grotere oplage gaan maken… Gas op die lollie!

2 likes

Werkbank al gekocht… Helaas… :wink: Oud beestje, maar ik ben er blij mee. Lekker veel laatjes, allemaal al mooi met tussenschotjes, wel nog wat werk aan gehad qua beitsen en schuren maar het staat er vrolijk bij. Laatste nieuws: Vanavond werkbank verhuisd van garage naar atelier. Meteen de Polo weer binnen gezet, hoef ik niet te krabben morgen…!

Ga morgen (di) stellingkasten online configureren en bestellen. Dan is 't binnen een week echt helemaal af.

Het plan van het blad tussen de muren kwam ook al van Machiel Kalf - mijn oud-docent. Van hem trouwens ook wat gereedschap overgenomen, waaronder een extreem complete Seiko-glazenpers en een Favorite stenenpers.

Pics over een dag of 5/6!

3 likes

“heb ik ook”… :slight_smile:
heb je al een tappenbankje, en een draaibank?..

Ja hallo, klein beginnen he… :sweat_smile: Waar zou ik 't moeten laten…? Wat ik evt. wel zou kunnen doen, is een hoekje in de garage inrichten voor “vuil” werk zoals polijsten en satineren. Daar heb ik nu ook nog helemaal geen spullen voor, en daar zou ik zelf eerder in investeren.

HBM Machines in Moordrecht heeft in de categorie “Gènâg voâh wènâg” polijstmachientjes…

voor 6 tientjes ben je de man, dan een lappenschijf op de ene kant, en een scotchbrite schijf op de andere, en je kunt polijsten en borstelen.

een straalkast zou ik in die ruimte niet neerzetten… je hebt daar een flinke compressor voor nodig, en ondanks het feit dat die dingen “dicht” zijn komt er best nog wel wat stof uit zo’n kast…

4 likes

OK… Het is nou toch al laat, nog maar even naar beneden gestiefeld…

:slight_smile:

Ik plak nog isolatie-folie tegen de rechterkant van de werkbank, anders worden de batterijen in de la rechtsboven zo warm… :wink:

22 likes

Bovenaan staat de seiko tuna SBBN031
Daarnaast begint G shock Steel steeds meer in de picture te komen.
Misschien een Anonimo… of toch een nomos.
Ultimate is dan Breguet Type XXI of JLC ultra thin moonphase. Maar dan moet er wel heel wat opzij gelegd worden.

Ja ja, dromen zat en maar zien waar het schip strandt.

Voornemens en daadwerkelijk uitvoeren is een groot verschil!
Mijn voornemen is om volgend jaar de tijd vrij te maken om mijn ontwerp daadwerkelijk te gaan maken.


En te stoppen met finetunen :grin:

7 likes