Horloge Hobby voornemens 2017

Sinds het NA topic van @JR001 zit ik te denken aan deze voor 2017;

http://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/3X/e/e/ee755707dfe67a22e323f8ac2402dbb0b2fc29a3_1_690x459.jpg

Afhankelijk van hoe hij er in het echt uit ziet en past. Zou wel weer leuk zijn om een toffe chrono te hebben.

Of misschien de nieuwe PO:
https://d23x6d9cx8qezf.cloudfront.net/wp-content/uploads/2016/07/Omega-Seamaster-Planet-Ocean-600m-39.5mm-5.jpg

Maar ik had de 8500 en was daarop uitgekeken, dus ik acht de kans klein dat ik toch voor de 8900 zal gaan. Aan de andere kant kan oude liefde terugkeren.

Of toch maar deze klassieker:
https://i.ytimg.com/vi/p5sbuozZbiI/maxresdefault.jpg

Overigens blijft het voor mij een 1-watch ā€œcollectieā€ :slight_smile:

7 likes

Ik heb inmiddels een leuke collectie vintage Tissotā€™s maar daar ben ik zuinig op dus die draag ik niet heel veel. Mā€™n dagelijkse horloges zijn verder toch vooral goedkope Chinezen. Niet zoā€™n probleem, maar daar mag wel iets meer kwaliteit bij. Het plan is dus om eens te investeren en een hedendaagse Tissot. De grail is natuurlijk de PRS516 Automatic Chrono, maar dat zie ik voor 2017 nog niet gebeuren, misschien een automatic PRS 516 of Seastar 1000? Wel in blauw natuurlijk. :grin:

Maar eerst maar eens de inkomstenkant een beetje zeker stellen; het gaat op mā€™n werk niet zo geweldig dus maar stevig aan de slag om de zaak overeind te houden. :cold_sweat:

2 likes

Ik ga de verzameling wat uitdunnen en ik wil 1 daily beater, 1 klassiek sportief horloge met een link naar de autosport en 1 duiker overhouden.

1 like

Wat heb je nu nog over sinds dat jaar van tudor-aankopen?

De Tudors zijn nu exen, heb nu 2 orissen en een wyler geneve code r, en ben nu aan het uitkijken voor wat nieuw: planet ocean , grand Carrera of superocean, Colt, aquatimer. Ik ben er nog niet helemaal uit, het zal afhangen of ik ergens een mooie deal kan doen.

1 like

Net als elk jaar (lijkt het) een Doxaā€¦
Deze

of de Numa (de linker)

Deze Eterna

Of toch maar eens een PO

of een GSā€¦

10 likes

Nog niet echt een uitgemaakte zaak dus :joy:

1 like

Heel eenvoudig, minder horloges, hogere kwaliteit. Daarvoor moet ik wel over de mentale grens heen om meer geld aan een horloge uit te geven dan ik aan netto salaris in een maand ontvang, dus wie weet.

2 likes

Je moet het niet met een maandsalaris maar aan een jaarsalaris vergelijken, dat voelt al een stuk beter! Plus, je spaart het waarschijnlijk in kleine stukjes bijelkaar dus hoe groot het geheel waaruit elk stukje kwam is niet zo relevant.

3 likes

Dat is het nooit en zal het nooit zijnā€¦gelukkig maar :wink:

1 like

Ik sta op de wachtlijst voor een nieuwe Daytona. Hopelijk komt die volgend jaar binnen.
Verder de collectie wat uitdunnen, heb nu 3x Rolex en 1x Panerai liggen. Allemaal erg mooi, maar is wat veel van het goede. Collectie van twee/drie is prima voor mij.

1 like

Als ik me er even tegenaan mag bemoeienā€¦ neem de Numa!

Tussen kerst 2016 en Baselworld 2017 een van deze twee zien te scoren:

8 likes

Mocht hij het komend jaar kunnen vertrekken dan ben je de eerste die ik zal benaderen. Echter, op dit moment kan ik mij nog niet voorstellen dat ik er afscheid van zal nemenā€¦ :slight_smile:

1 like

Normaal doe ik niet aan nieuwjaarsvoornemens, altijd van die slappe klets die toch niemand naleeft.
Maar vooruit:
Ooit een van de eerste horloges waar ik echt verlief op was: de Poljot Okeah. De originele is zo lastig te vinden(zonder gerommel) dat ik inmiddels ook zou settlen voor een Final Edition.

Daarnaast een mooie dresswatch in de trant van deze Orient (sarx stijl maar dan zonder de gekrulde letters):


Of vintage:

En mocht ik toch in een gekke bui meedoen aan met de loterij en ook nog winnen:
Ergens zo fout maar sinds ik die in het echt heb gezien ben ik er helemaal weg van :grin:


En natuurlijk een Explorer 1 :sunglasses:

EN ik zou heel graag leren mā€™n eigen horloges te kunnen onderhouden, als ik de goedkoopste russische no-date no nonsense klokken zou kunnen onderhouden zou ik al heel blij zijn :grin:

9 likes

Anderhalf jaar geleden kocht ik deze Longines hydroconquest:

Vanwege de gematteerde band. De dial van de versie ervoor (met de 6-9-12) vind ik veel mooier. Maar die laatste heeft weer een gepolijste band. Ik ga op zoek naar een nieuwe dial (waar vind ik die?) en iemand die hem erin wil zetten.

Dan is er nog een plekje over in de kist. Daarin zitten nu:

Citizen Ecodrive chrono met blauwe dial en donkerblauwe leren band
Seiko SLQ009 kinetic chrono in titanium
Longines Hydroconquest met blauwe dial
Zentra goud double met bruine sunburst dial en bruine leren band.

Dusssā€¦wat wordt nummer 5?? Suggesties welkom.

3 likes

http://www.sothebys.com/en/auctions/ecatalogue/2011/important-watches-n08739/lot.74.html

dit is mā€™n grail, het liefst voor de prijs die deze opgebracht heeft ā€¦

2 likes

Is het niet goedkoper om de versie met andere plaat te kopen en daarvan de band brushed te laten maken?

Mijn voornemen is om in ieder geval een blauwe duiker aan te schaffen. Maar welke ?
Seiko Blumo ?
Seiko SNZF13 ?
Aevig Huldra Blue ?
Squale 1521 Ocean ?
Omega Seamaster 3000 blue ?

Nu genieten van de zoektocht en loeren naar een leuke aanbieding. :sunglasses:

2 likes

Ik voorzie niet veel in 2017.

Na een serieuze uitdunning van de collectie heb ik momenteel nog 3 effectief gedragen horloges :

  • Breitling Aeromarine Shark Chrono
  • Tissot Luxury Powermatic 80 (als dresser)
  • Tissot vintage Seastar day/date (ook een dessertje)
  • Vanaf zaterdag een Rolex Explorer 2 16570 polar

Wat er nog uit gaat is een Tag Heuer Aquaracer WAP2010 en er komt misschien een Omega Seamaster automaat bij. Heel misschien.

De quartz (meuk) wordt bijna niet meer gedragen maar blijft om sentimentele redenen in de kist.

2 likes