Horloge Hobby voornemens 2017

Of deze de nieuwe moonphase

9 likes

Ik wil blijven klussen want horloges repareren is zo meditatief.
Dus ik blijf defecte horloges kopen: Op naar de 200 goed werkende horloges.
Dan een nieuw doel: Door naar 365 dan heb ik elke dag een andere om.
Maar dat zal wel een 5 jaren plan worden.

8 likes

Ik ga waarschijnlijk in Januari naar de rikketik, dus daar zal ik waarschijnlijk wel een of meer Seiko’s kopen. Ik wil in ieder geval al een SKX007 erbij. Daarnaast hoop ik ook nog een in goede staat zijnde Shogun te vinden in de loop van het jaar.

Dieiswelmooi…!

Vorige had 4 subdials, wa niet mooi was. Dit wel.
Ga gelijk ff googlen <3

hmmm

:heart_eyes_cat:

20 likes

Tja, wat ik wil en wat ik uiteindelijk doe is natuurlijk altijd afhankelijk van de (financiële) situatie op dat moment. Ik heb een prachtige beater (oranje monster) die blijft gegarandeerd, dan heb ik enkele andere duikers die minder polstijd krijgen.

Ik zou dan nog willen uitbreiden met een blauwe duiker maar dan moet wel over een mentale grens heen qua prijs. Natuurlijk ook eerst eens passen in het echt, kan 'ie op foto’s nog zo mooi zijn hij moet natuurlijk wel mooi op de pols staan.

Om dan de collectie ‘af’ te maken een mooie chrono geïnspireerd op de Bulova Moonwatch of iets in die richting, voor een schappelijke prijs en geschikt voor kleine polsen.

3 likes

Mijn focus voor begin volgend jaar ligt op de black bay black, naast mijn omega smpc.

Wat er nog meer komt of zal vertrekken weet ik nog niet, het zal zomaar eens niet de laatste van 2017 zijn…

4 likes

wauw, welke is dat?

edit, zie het al door op het plaatje te klikken: Omega-Speedmaster-Moonphase-Chronograph-Master-Chronometer

Prachtige klok inderdaad, in het blauw wellicht nog mooier!

Gave 70s look hoor!

1 like

Voornemens voor 2017 (hoewel ik de term voornemens haat):

Wil nog 1 vintage Tissot en dat is de PR516 GL in bordeau rood.
Wil 1 dresser gaan kopen, nog geen idee welk merk.

En wil gaan sparen voor de Omega Seamaster (met de golfjes)

2 likes

@Patrick2 mooie keuzes, voor mij dan in zwarte uitvoering een Seiko SBDC007 Shogun, Seiko SNZF17, Squale 1521 zwart en ja uiteraard die Omega Seamaster met zwarte dial, een beauty en nog lang sparen :wink:

1 like

En voor niet-duikers gaat mijn voorkeur uit naar die Omega Speedmaster Professional en een Breitling Aerospace of Breitling zoals van @remy1986 en uiteraard de Grand Seiko !!

Mmmmm nice! Is die bruinig qua kleur of komt dat door de lichtval?

Hier (nog) geen plannen.
Horlogehobby staat momenteel op een heel laag pitje en alle extra euro’s gaan momenteel naar de spaarpot voor een aanstaande verhuizing. Daar buiten is mijn tuning hobby (auto’s) weer wat aangewakkerd.

We zien wel…kan volgende week weer anders zijn😅

1 like

zo heb ik ook wel eens zitten redeneren over het aantal horloges dat ik heb:

Maar met 365 horloges en elke dag een andere om: stel dat je nog 20 jaar te leven hebt (geen idee hoe oud je bent hoor) maar dan draag je elk horloge nog 20 x… :worried:

succes.

1 like

Moonphase heeft inderdaad wat meer balans dan de ‘normale’ chrono. Maar die is helaas ook weer wat meer aan de prijs… en standaard met leren bandje.

Ik weet wel een koper voor je daytona

Dat klopt. Als ie duurder is kan er ook meer vanaf in euros in de vorm van korting. Dat leer vond ik juist mooier dan staal, maar dat is persoonlijk… ligt er ook aan wat je ermee wil gaan doen

Dat is zeker bruin ja, maar neigde soms ook wel baar roodbruin. Gezien in real life en afhankelijk van de lichtinval was hij wat bruiner of niet

EDIT: Dit zijn alle modellen:

Hoe komen ze op die groen-goud-staal-met grijze band… :scream:

5 likes

Dat vind ik nou net de grootste klatser die er tussen zit :grin:

1 like