Horloge Hobby voornemens 2017

Hij is zo fout dat hij bijna prachtig is.
Mijn voornemen een leuke Tag Heuer Calibre 5 te kopen is omgeslagen naar een Grand Seiko :sweat_smile:

1 like

Goddank met iets boven 44mm te groot naar mijn smaakā€¦anders kwam ik hier niet ongeschonden aan voorbijā€¦

Hij draagt kleiner :wink:

Voornemen is: niks meer flipperen.

5 likes

En 17mm dik dacht ik
Ook stevig ā€¦

Die blauwe is verder helemaal OK voor mijā€¦

Die blijft gewoon hoor :slight_smile:

1 van de gmt functies uit, duikdweller inā€¦ misschien :grin:

Een nieuwe dial erin zetten kan toch wel voor maximaal 200.-?

Ik heb werkelijk geen idee. Ze vragen 180 euro voor een rubberband plus sluiting, ik weet niet of ze meer of minder vragen voor een wijzerplaat. Ik zou even informeren bij Longines.

Mijn voornemen voor 2016 was terugbrengen en houden op 4 stuks. Heel lang volgehouden, maar nu op het eind zit ik toch weer op 6 horloges.

Mijn voornemen voor 2017 is wederom terugbrengen en houden op 4 stuks. Daarbij mag het niveau iets verder omhoog. De basis blijft mijn Speedmaster Broad Arrowā€¦ de eerste keuze is de Oris Artelier chrono of de Hamilton Jazzmaster Italia eruit. Suggesties?

7 likes

Tussen die twee zou ik de Hamilton houden.
De datumplaatsing vind ik fraaier en hij brengt flink kleur in de collectie.

1 like

Misschien toch maar een '57 erbijā€¦

5 likes

Die vond ik fijner om de pols dan ik had verwacht! Goede optie

Die paar mm in grootte en hoogte scheelt heel veel bij mijn polsmaatā€¦

Onlangs een vintage Omega aangeschaft voor de ā€œdressy side of thingsā€

De volgende aankoop gaat iets meer sportiefs (meer waterbestendig), namelijk een nieuwe Rolex worden:

De BLNR GMT

Danwel de Yacht-Master

Tevens ben ik erg gecharmeerd van de wat oudere Zenith El Primero Master Chronograph Moonphase

Dit is dan wel weer een dresser, ben denk ik gewoon ook meer een dresser man :sweat_smile:

Bovenstaande is tevens onderhevig aan de arbeidsmarkt in 2017 en de vakantieplannen :flag_us:

8 likes

2016 was een extreem jaar voor mij. Ben niet zoā€™n koper/flipperaar en heb in 1 maand 2 horloges gekocht. Waaronder het ultieme horloge waar ik enkele jaren voor heb gespaard: een pre-moon Speedy met 321 uurwerk (145.012-67). Verder behoorlijk gewerkt aan de Watches & Pencils illustraties en zelfs geĆ«xposeerd. Baselworld 2016 was een mooie ervaring, maar echte (haalbare) hoogtepunten zaten er voor mij niet tussen.

In 2017 staan er wat bijzondere punten op het programma:

  • Meer horloge-kennis opsnuiven

  • Actiever deelnemen op diverse fora

  • Baselworld 2017

  • Een nieuwe en unieke aanwinstā€¦ Volgt begin 2017. Houd Horlogeforum.nl in de gaten :wink:

4 likes

Oris houden! De kastvorm is prachtig! Vind die losse 12 op de Hamilton wat vreemd ogen. Datumpositie is wel cool.

1 like

Ik dacht dat ik eruit was wat ik na zou gaan streven in 2017.

Even te leen gehad en natuurlijk op slag verliefd. Ben alleen nog aan het twijfelen tussen een kwarts en een automaat (ja, ja :scream:)

Maar nu ik die Oris van @Richard1973 heb gezien begin ik toch weer te twijfelen. Wat een mooie klok. :heart_eyes:

7 likes

Wat is het verschil tussen kwarts/automaat (buiten prijs en mechaniek natuurlijk)?

2 likes

1 hele regel op de wijzerplaat :sweat_smile: en natuurlijk de vloeiende beweging van de secondewijzer. Oh, en de prijs natuurlijk :sunglasses:

Edit Maar dat zei je natuurlijk al

plaatje van het web

6 likes