Horloge kopen bij de Bijenkorf, wel of niet doen?

Diamontpoint van de Bijenkorf heeft een interessante aanbieding. (Tot 31-12)
Bij de aanschaf van een horloge van merken zoals Oris, Edox of ML vanaf €750 krijg je een bon van €245 .

Ik heb helaas niet de tijd om langs een bijenkorf te gaan, maar bestellen via de webshop kan ook.

Hebben jullie ervaring met het aanschaffen van een horloge bij de bijenkorf?
Al dan niet via de webshop?

Begrijp ik het goed dat die bon een korting op de VOLGENDE evt. aankoop is? Is dat idd. het geval = > no go!

Grt. Marco

1 like

Zal er toch ook vanaf hangen hoe scherp de prijzen van de horloges zijn. Bon is een leuk lokkertje.

Als je daar nog iets wilt kopen kan het een leuke aanbieding zijn.

Ik heb verder geen ervaring met de Bijenkorf, maar op zich zal het niet veel verschillen van een doorsnee juwelier waar ze geen verstand van horloges hebben (waarmee ik niet wil zeggen dat juweliers geen verstand van horloges hebben, maar er zijn er helaas genoeg die niet uitblinken in horlogekennis).

3 likes

Ik heb de Hamilton voor mijn vriendin daar gekocht. Verwacht geen hoogstaande kennis. Voor de rest geen bijzondere ervaringen.

Ik heb niks tegen kopen bij de Bijenkorf. Uiteraard heb je niet de ervaring van kopen bij een goede juwekier. Ik heb er ooit een ML gekocht toen die voor 50% gingen. Toen er jaren later iets mee was, moesten ze 'm opsturen. Werd heel netjes opgelost, niks over te klagen. Het is meer een soort internetaankoop in levenden lijve: als de prijs goed Is, gewoon doen. Zo’n bon is natuurlijk leuk als je er toch al 2 wilde kopen.

Ooit mijn eerste horloge gekocht. Een Tissot PRC200, doet het nog steeds prima :wink:
Bijenkorf is gewoon een betrouwbare partij dus als de prijs goed is, waarom niet?

Zelf Certina ds gekocht bij de bijenkorf. Niks mis mee. Bleek achteraf als je de garantie kaart goed bekijkt dat je bij een zogenaamde shop in shop bent geweest. Dit geldt ook voor diamond point. Is een juwelier met winkel in de bijenkorf. Wanneer er iets met je aankoop zou zijn, dan kun je niet bij de klantenservice van de bijenkorf terecht. Je doet zaken met Diamond Point.

Ik weet dat een aquis daar b.v al snel 1700 moet kosten. Met de ‘korting’ (die je toch weer moet uitgeven aan iets anders) betaal je nog altijd meer als waar je een aquis met een beetje gemak ook kun vinden.

Wat @emveezet zegt. Is dus alleen maar interessant als je al van plan bent (minstens) € 245 te gaan besteden bij de Bijenkorf.

Als de prijs goed is dan kan je hem daar natuurlijk kopen. Kijk wel goed uit als bijvoorbeeld de band op maat gemaakt moet worden. Een vriend van mij kocht bij Diamond Point laatst een Oris Depthgauge. Toen hij hem terugkreeg toen hij op maat gemaakt was zat er een kras op een schakel. Ze waren uitgeschoten. Gelukkig zag hij het op tijd. Kennis van zaken hoef je er niet te verwachten.

1 like

Heb mijn Aquis bij Diamond Point gekocht. Netjes geholpen, kopje koffie gekregen achter het touwtje, niks mis mee.

Mooi man, Nespresso ?

1 like

Haha! Die halen ze even op de 3e verdieping :wink:

Overigens vind ik de dames van Diamond Point bijzonder vriendelijk. Een tijd geleden wilde ik de Mondaine van mijn vrouw voorzien van een via internet aangeschafte milanese band. We waren een aantal dagen in het ziekenhuis van Maastricht, en ik had geen bandentool bij. Met een mesje lukte het niet. Dus dan even de stad in, waar ik nul op rekest kreeg bij twee van de daar bekende juweliers (“niet hier gekocht”), terwijl ik aangaf ervoor te willen betalen. Even de Bijenkorf binnengewandeld. De Diamant Point dames deden het gratis en met een lach, terwijl ik aangaf dat horloge noch band bij Bijenkorf aangeschaft waren. Daar kan ik echt blij van worden.

9 likes

Yep!

1 like

Dat dus. Op de bijenkorf website staan ze voor 1650. Officiële retailprijs (op Oris website) is 1450 euro, en nieuwe op chrono24 vanuit Duitsland (geen importkosten dus) gaan voor 1050-1100 soms (30% korting).

Kortom, lijkt me geen goed plan, tenzij er scherpere aanbiedingen zijn.

Voor zover ik kan zien op de site van Oris is de retailprijs € 1650,00. http://www.oris.ch/en/watches/oris-aquis-date/01-733-7653-4154-07-8-26-01peb Dit is ook de prijs die de Bijenkorf hanteert. Deze prijs kom je ook tegen op meerdere NL sites (oa Eugene van Baal) en bij verschillende juweliers.
Die prijs is op zich dus niet gek. Hier gaat dan de € 245 van af. Natuurlijk moet je dit weer besteden bij Diamont Point, maar dat is op zich geen probleem. Mijn vrouw heeft al even gekeken en die is er zeker van dat het geld goed besteed zal worden :wink:
De goedkoopste prijzen in NL die ik heb gezien liggen op € 1450. Nog altijd iets hoger dan bij de Bijenkorf
Natuurlijk zie ik ook de prijzen in Duitsland, maar waar ik een beetje tegen op zie, is mogelijk gedoe wanneer er iets mee is.

PS Kan ik de band van een Aquis eenvoudig zelf op maat maken??

Prijzen verschillen inderdaad. Basis is 1450: http://www.oris.ch/en/watches/oris-aquis-date/01-733-7653-4159-07-4-26-34eb

Wist niet welke je graag zou willen?