Horloge loopt bijna 2x te snel

Ik heb wel wat topics gelezen maar nog geen topic tegen gekomen waar hij zoveel voor loopt. Over een heel rondje doet de secondenwijzer 35 seconden :upside_down_face: Het is een Seiko met volgens mij een frequentie van 21.600 bph maar hij klinkt als een hi-beater en tikt veel te snel.

Dan denk ik aan magnetisme, maar dat is meestal enkele tientallen minuten per dag toch? Niet tien uur per dag te snel? Zijn er verschillende gradaties van gemagnetiseerd? Wat zou er mis zijn? :thinking:

Verkleefde spiraal?

1 like

Dit werkte bij mij…

1 like

Had ik met mijn Pellikaan. Zelfs naar PeterLC geweest maar op de monitor liep hij perfect. En ineens was het weer goed.
Wellicht toch wat magnetisch geweest?

1 like

Was dat toevallig in het broedseizoen?

8 likes

Dat leek er wel op want het was tijdens de meeting.

2 likes

Ik heb net de balans opnieuw gemonteerd. En hij lijkt nu opeens wel normaal te lopen? :thinking::zipper_mouth_face:

1 like

Misschien is je veer blijven haken achter iets, heb ik ook een keer gehad, resulteerde in een halfuur te snel.

Dat zou inderdaad kunnen. De rotor was ook los gegaan :upside_down_face: Er is dus wel iets mis gegaan tijdens het transport. Zoveel gedonder altijd met die horloges van ebay, veel vaker dan van marktplaats zelfs. :face_with_symbols_over_mouth: Hij lijkt * klopt af op hout * nu redelijk te werken weer. :raised_hands:

3 likes