Horloge loopt te snel door aanraking magneet

Mijn Longines Master Collection chrono liep altijd erg netjes (+3 sec per dag). Afgelopen week had ik een feestje en m’n horloge afgedaan en bij een collega in het dashboard kastje gelegd. Vanaf die tijd loopt hij veel te snel, namelijk +10 seconden per uur!

Nu bleek er een multifunctioneel hulpapparaat in het dashboardkastje te liggen met een sterke magneet er in.

Kan iemand me vertellen wat ik het beste kan doen om hem weer netjes te laten lopen? En kan het schadelijk zijn om hem nu überhaupt nog te laten lopen?

Oei! Je moet een horlogemaker zoeken die kan jouw Longines demagnetiseren: niet iedereen heeft zo’n apparaat.

Probeer maar om naar hier te kijken:

Veel success!

1 like
3 likes

Demagnetiseren.
Er zijn op Ebay apparaatjes te koop voor rond de 10 Euro.

Grt.

2 likes

Ben nu wel erg benieuwd naar het multifunctionele hulpapparaat met magneet. Wie weet heb ik er ook een in mijn dashboord kastje en moet ik nu oppassen. Maar 10 sec is volgens mij niet zo heel schokkend. … even naar de horlogemaker om te checken want misschien is hij aan een beurtje toe.

Ik heb wel eens een kwartier per uur meegemaakt dus de schade lijkt mee te vallen. Je kunt zo’n apparaatje kopen of hem even bij een uurwerkmaker langsbrengen, waar woon je ongeveer?

2 likes

Bedankt voor de reacties. Heb zo’n apparaatje besteld op Ebay, hopelijk kan ik daarmee het probleem oplossen.

Het hulpapparaat was iets waar ook een zaklamp in zat. Maar stond wel heel groot op dat er een magneet in zet, maar daar had ik helaas niet naar gekeken.

Ik hou jullie op de hoogte of het zo opgelost kan worden!

Demagnetizer is binnen en m’n horloge loopt na 3 dagen op -2 seconden. Het probleem is dus opgelost. Bedankt!!

5 likes