Horloge maker gezocht voor cyclops verwijderen+

Ik zit heel erg met het idee te spelen om mijn Ocean one Steinhart te “modden” door de cyclops van het glas af te (laten) halen en de bezel insert te laten vervangen naar Pepsi kleuren.

De bezel insert heb ik nog niet besteld omdat ik niet weet of er überhaupt iemand is die zoiets wilt doen en wat daar de kosten ongeveer van zouden zijn. Hebben jullie nog ideen omgeving Nijmegen?

Misschien zou het beter zijn de glas te vervangen en de cyclops te houden. :wink:

Uiteraard is dat ook een optie, zolang ik er maar nog wel mee kan zwemmen naderhand.

Ik heb ‘t ‘n keer zelf gedaan met een crème brûlée-brander en een raam-verfkrabber. Doodeng, maar werkte prima: http://www.youtube.com/watch?v=SzhYmhawDCg

3 likes

En als de bezel er een beetje makkelijk afkomt (en weer op te zetten is) is het vervangen van de insert ook nog wel te doen: Seiko Stargate projectje

Dan zou ik hem vervangen voor een domed OVM saffierglaasje. Moet ook bij Steinhart te krijgen zijn en laat je hem door iemand hier even modden.

Edit: ik meen zelfs dat ze kosteloos onderdelen vervangen/plaatsen

Hmm,dus je kunt 'm gewoon bij Steinhart laten modden?
Ik heb wel een keer gemaild of ze een ocean one 39 konden leveren zonder cyclops,antwoord was een welgemeende NEIN.

After sales schijnt een drama te zijn inderdaad. Ken een horlogehandelaar/horlogemaker die jaren geleden al met Steinhart gestopt is, mede om die reden.

3 likes