Horloge met een verhaal.

Erg mooi cadeau voor een vijfde verjaardag. Een klassieke Breitling beauty.
En zo doet je vrouw je 2x een groot plezier.

Voor mij zijn de redenen anders voor m’n horloges.
M’n Planet Ocean heb ik gekocht vanwege de geboorte van m’n dochter en de rede dat ik een vast contract kreeg op werk ( na een jaar contract werd een 6 maanden aangeboden omdat het ‘policy’ zou zijn. Ik zag het als een blijk van wantrouwen en gaf aan iets anders te gaan zoeken. 2 maanden later lag er een vast contract op m’n bureau imbiciel m’n baas, gelukkig moest ie vertrekken
En m’n Speedmaster heb ik gekocht voor de geboorte van m’n zoon. Leuk aandenken en horloge voor hem later.

Nu wil ik bog een Explorer 1 maar geen kids meer. Moet even kijken wat ik voor leuke gebeurtenis kan verzinnen.

13 likes

Koop een 36mm om te delen met vrouwlief :joy:

1 like

Dat is een leuke optie. Al heb ik liever 39mm
Misschien moet ik er maar ten huwelijk vragen. Mooie reden, al zal het geld dan op zijn.

3 likes

Mijn eerste echte horloge heb ik gekocht met mijn vriendin om mijn eerste contract van een halfjaar te vieren! Het is een Nomos Tangente en ik draag hem met veel plezier.

Ik hoop binnenkort een vintage Rolex DJ toe te kunnen voegen, alleen nog wachten op de speciale gelegenheid! :wink:

1 like

Wat een mooie daad. En dat dus al 2 maal door jouw vrouw.

1 like

Eerst en vooral: topwijf, twee handjes kussen dat zo’n dame jou in haar buurt tolereert!
Ik heb wel een verhaal(-tje), maar het horloge heb ik helaas niet meer. Na een jaar of tien in m’n eerste job had ik alles al wel eens gezien. Niet dat ik er echt op uitgekeken was, maar je kent vast het gevoel. In dezelfde periode raak ik aan de babbel met een collega die horloges verzamelt en die besmet me met het horlogevirus.
Het eerste horloge dat ik koop is een Raketa 24u, een klein handopwindertje dat geen 12, maar 24 uur doet over een volle omwenteling. Complimenten van de collectionneur natuurlijk: manueel, Russisch en meteen een rare complicatie.
Een paar maanden later komt er een promotie open, maar die komt met hele andere uren en verantwoordelijkheden. Na wat twijfelen durf ik toch de sprong wagen, en bij elke stap (sollicitatie, assessment, HR gesprek…) draag ik de Raketa omdat die me dwingt uit mijn comfort zone te komen. Bij een 24u horloge moet je echt telkens twee keer kijken om het uur af te lezen!
Long story short: ik heb de promotie gehaald, ik heb sindsdien al vaak gevloekt dat ik beter in mijn comfort zone was gebleven, maar ik ben nog lang niet uitgekeken op mijn huidige job.
Alleen jammer dat ik die Raketa ben kwijtgeraakt in een verhuis…

5 likes

Kijk dit is HF, dit is wat ik het meeste waardeer in dit forum, het verhaal achter de passie van horloges en dromen. Most of all geniet van het leven!! Elk horloge correspondeert een “Good end Bad” times in our lives. Gaaf deze Breitling @Ron4

1 like

Ik wilde voor mijn 50e verjaardag een ORIS 65 kopen.


Dus ergens in augustus 2018 besloot ik dat ik rustig daarvoor de tijd had, namelijk pas in november 2020. Geen haast, net een nieuwe woning en een vrijwillige carriere-switch die mij 1500 euro per maand minder ging opleveren, maar wel 1500 % meer lol en vrije tijd om nog meer van het leven te genieten :palm_tree::poultry_leg::clinking_glasses::wine_glass:
Dus een heel verstandig besluit, bijna 2 1/2 jaar de tijd nemen, en een mooie beloning op mijn 50e jaar. Eerder had ook geen nut met 10 andere horloges in de kast, en het geld moest toch in het nieuwe huis.
Planning : november 2020. 30 maanden.
Uitvoering : december 2018. 5 maanden :clown_face:

Ja, als ik toch meer ga genieten, doe dat dan gelijk :tada: :beers:

Niet dat dit echt iets met dit topic te maken heeft, maar ik heb toch niets te doen…heel spannend was mijn Horloge-en-zijn-Verhaal nou ook weer niet :sunglasses:

7 likes

Mooi verhaal. Moge je beide rikketikken nog lange tijd door blijven tikken.

1 like

Mijn beste,

Een mooi verhaal van een levenslustig horloge!!
Ik wens je er een kwieke tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Neem een hond, goudvis of hamster :slight_smile:

1 like

Mooi gebaar van je vrouw. Koesteren. Zowel je vrouw, als het horloge.

1 like

Mooi verhaal! Dank je voor het delen.

Voor mijn verhaal:

3 likes

Dit is het enige horloge bij mij thuis met een écht verhaal. Ligt voor het lijstje met foto van mijn vader die m iedere dag omhad. En dit kenmerkte de beste man, met een 60 euro-horloge kan je ook prima de tijd lezen :slight_smile:

14 likes

Mooi en bijzonder verhaal bij een prachtig horloge! Enjoy it in good health :sunglasses::+1:

2 likes

Inderdaad gaat het niet om de waarde in geld maar om het gevoel. Bedankt voor deze reactie!

1 like

Prachtig verhaal! Mooiste dat het zo gelopen is, maar ik vind ook super dat je het zo viert. Super! Ik heb mijn ‘echte’ horloges ook altijd met reden gekocht (geboorte kind, afronden van een eindeloos) lang lang project en een gewonnen prijs waar ik wat geld voor kreeg).
Er zit alleen een nadeel aan: vanwege de ‘emo’ waarde wil je ze nooit flippen voor een nieuwe :wink:
Geniet van deze mooie Navitimer!

1 like

Nou nee hoor, begrijp dit maar al te goed. Ik heb zelf geen horloge gekoppeld aan een beladen situatie maar wel gekoppeld aan mooie herinneringen. Geniet ervan en elke seconden die je voorbij ziet gaan op je fantastische Navitimer is een kado, koester die. En je vrouw!

3 likes

Mooie verhalen. Oude romantici !

1 like

Vrijwel elk wat duurder horloge koppel ik aan een herinnering, klein of groot.

De grootste 3

Een horloge als trouwring, dus deze mocht best wat meer spreken dan normaal. Lekker goud, lekker veel is in deze herinnering geen probleem dacht ik zo.
Dit omdat we groots uitgepakt hebben deze mooie dag. ja dan mag de ring best van zich spreken.


Dus mijn vrouw heeft deze voor mij gekocht als trouwring…
perfect in mijn ogen… stond geweldig bij mijn blauwe pak!

Daarna voor mijn 40ste verjaardag een mod gemaakt door Oris voor ik en ik!
Wauw,. Wat een geweldig en uniek cadeau en herinnering aan deze geweldige dag.
Mooiste is, je krijgt altijd geld met je verjaardag.
Ik had deze ronde een mooi feest gekregen van mijn vrouw. Iedereen die uitgenodigd was heb ik centjes gevraagd om dit cadeau te kunnen bekostigen .
Nou ehm… het bandje kon ik nog niet betalen van de opbrengst . Haha ik heb vooral whisky gekregen die dag.
Dus horloge zelf maar gepind …

Dan nog huwelijksreis horloge.

En zo nog wel wat meer verhalen die aan een horloge te koppelen zijn.
Maar dit zijn wel de voornaamste.

2 likes