Horloge met tropenband

Ik ben op zoek naar een (gouden) horloge met een zogenaamde “tropenband”. De band bestaat in deze uit twee gouden staafjes met aan de onderkant een slotje en het horloge gezet aan de bovenkant. Dit type horloge (of bandje) is gemaakt voor gebruik in de tropen om het transpireren onder een leren of rubber band tegen te gaan. Voor zover ik weet worden ze tegenwoordig niet meer gemaakt. Is er iemand die mij in deze verder kan helpen?

Met groet,

Sipke Feenstra

1 like

hallo Sipke,
ik heb wel eens zo’n horloge gezien op Ebay; als het je niet gaat om een antiek/origineel dan denk ik dat elke goudsmid zonder problemen zo’n band kan maken als je zelf een horloge aanlevert, antieke gouden horloges zijn makkelijk te krijgen, en een adresje van een goudsmid vind je zo in de gouden gids. ('t zal bij elkaar wel wat gaan kosten in massief goud, denk ik)
Succes,
Paul

Ken iemand die heeft ook zon band op een vrij nieuw horloge. Zal maandag wel eens vragen bij welke juwelier hij deze vandaan heeft.

Bedankt, ben benieuwd.

Sipke

Goede suggestie, ken nog een goede “Juwelierster” in Amsterdam-Oost, wellicht dat zij er wat mee kan.

Ik heb het even nagevraag, het is juwelier helldorf in Arnhem tegenover de Society Shop. Hijj heeft ze op voorraad in de etalage.
Prijs heb ik niet naar gevraagd

mvg Tom

Beste Tom,

Onwijs bedankt, ik ga zo snel mogelijk kijken. Moet uit Amsterdam komen maar dat heb ik er wel voor over. Mooie kreet by the way.

Sipke

Bel hem even van tevoren, kom je ook niet voor verrassingen te staan

Tom,

Dit weekeinde gaat het dan gebeuren, op naar Arnhem. Weet niet of je dit nog leest maar hopelijk loop ik volgende week met m’n gedroomde horloge om de pols. Vader van een vriend van mij blijkt daar ook gekocht te hebben.

Met groet,

Sipke

Veel plezier, laat even wat foto zien, als ie klaar is.

Hi Sipke,
Beetje late reactie, maar mocht je nog op zoek zijn naar een tropenband in het 14 krt goud dan heb ik een hele mooie band van 30 gram voor een aanzet van 18 mm.
Mocht je nog interesse hebben dan hoor ik het graag van je.
groet,
Jos.

4 jaar later :smiley:

die zal er vast al 1 op de kop getikt hebben

astonmartin Schreef:

4 jaar later :smiley:

die zal er vast al 1 op de kop getikt hebben

Of hij is inmiddels overgegaan op postzegels verzamelen:D

gr Ron

dag jojo,

hebt u die tropenband nog? ik ben heel geinteresseerd!!

vriendelijke groet,

Jos E.

ik zoek ook een gouden tropenband, heb je hem nig te koop?
graag uw reactie.
Loek

Jojo’s laatste bericht hier was op feb. 17, '09.

4 likes

Nieuw record?

1 like

Topic uit 2005. Met een kick van 4 jaar later, daarna 6 maanden later en daarna 7 jaar later. Record?

1 like

Ik ken iemand met een oude gouden Omega Constellation met zo’n band. Hij wil 'm gaan verkopen. Checken?