Horloge onder €1000

De Longines is erg fraai. Vind alleen de wijzerplaat nogal paars van kleur. Doet me denken aan goedkope ‘blurple’ blauwe Chinese horloges. Is dat enkel de foto of ook in het echt? Dan zou ik eerder voor zwart gaan bijvoorbeeld.

Gezien je polsomtrek zou ik wel een horloge gaan passen met 36-38mm diameter. Vind de Longines nog redelijk groot ogen, al vertekent zo’n foto altijd wel een beetje. Moet het op staal? Suggestie van een horloge met 36mm kast is de Archimede Klassik 36. Ook op een stalen band te koop maar niet een met dichte lugs.

1_1

Longines is super. Wel helpt een andere kleur wijzerplaat om het horloge iets chiquer te maken.

Welke kleur raad jij aan? Persoonlijk vind ik de ingelegde indexes mooier op de blauwe/grijze/witte plaat dan op de zwarte.

De Longines is erg fraai. Vind alleen de wijzerplaat nogal paars van kleur. Doet me denken aan goedkope ‘blurple’ blauwe Chinese horloges. Is dat enkel de foto of ook in het echt? Dan zou ik eerder voor zwart gaan bijvoorbeeld.

Kwam door de foto & binnenlicht van de winkel.

Deze foto komt van het internet:

2 likes

Zijn er winkels in NL waar je dit horloge kan om kan proberen?

In Nederland niet dacht ik. Dan moet je op zoek naar een Duitse juwelier of naar Sinn zelf in Frankfurt :+1:t2:

Ik weet niet of je 100 euro boven budget erg vind.

Maar dit is zeker een goede keus. Erg veelzijdig als dagelijks horloge omdat erg veel straps en metalen banden er goed op staan.

Ik heb zelf een witte 104.

Groeten,

Noel.

1 like

41mm is iets te groot voor mij denk ik :frowning:

1 like

Draagt vrij klein voor een 41mm hoor. Eerder als een kleine 40mm, lug to lug afstand is ook vrij kort.

De bezel steekt net ietsje uit, daarom 41mm.

Groeten,

Noel.

1 like

:+1:

1 like

Heb je al vaker horloges gedragen of wordt dit je eerste? Ik zou anders eerst een poosje hier rondkijken wat er allemaal te halen valt. Vaak verandert je smaak in het begin erg vaak omdat je niet weet wat er allemaal op de markt is en die 1000,- kun je maar 1x uitgeven. Ben je het horloge na een maand zat moet je rekenen op 30 - 40% afschrijving.
Als je het “incoming” en “wat dragen we vandaag” topic een weekje in de gaten houdt dan zul je verbaast zijn wat er allemaal op de markt is en voor wat voor bedragen.

2 likes

2e hands Damasko komt ook in de picture, helaas niet op staal waarschijnlijk

Blauw is goed. Ik zie dat de kleuren vertekend waren.

:+1:

:point_up:

1 like

Met 16,5cm pols zou ik voor iets uit de 36-38mm range gaan.

Sinn 556i, SARB033 of een beetje doorsparen en een Hamilton (40mm) :ok_hand:

Nog een paar vintage alternatieven:

:point_up_2: ook deze gaat voor 1k niet lukken vrees ik :sweat_smile:

1 like

Als blije eigenaar van een longines conquest in het blauw kan ik dit horloge van harte aanbevelen!

1 like

Nog maar n keertje dan.

En ga passen. En passen. En weg strepen.
Seiko boutique in, en alles proberen.
Heb je al aan Oris gedacht ? Voor 1000 euro ( niet nieuw, maar who cares , net als een auto ) zit je daar ook goed :star_struck: ga eens bij Oris langs, en pas een Aquis.

2 likes

Dank voor je aanbeveling, Noel. Ik ben het met je eens dat de Sinn 104 voor z’n geld veel dagelijks draagplezier biedt.

1 like

Seiko Presage Cocktail Time Fuyugeshiki Limited Edition, hou je nog geld over voor wat anders.
Toevallig staat er 1 te koop hier op het forum. :wink:

2 likes

Ik ben meestal wel content met wat ik koop :slight_smile:

1 like

Voor 1000,- koop je een hoop plak- en modemerken… vanalles wat.
Vind je vanzelf wat je echt mooi vind…