Horloge tikt niet door!

Hoi!

Ik heb vandaag mijn Deep Blue ontvangen van W2D. Ik heb een DOA ontvangen denk ik. Ik hoop het eigenlijk niet en is het mogelijk om een Deep Blue te resetten? Wat ik kon vinden op internet is dat een Deep Blue chronograaf kan worden gereset maar ik heb die knopjes extra dus niet…

kort samengevat

  • kan ik mijn horloge resetten?
  • kan ik er wat anders tegen doen? het horloge probeert door te tikken maar toch weer niet, lijkt wel alsof er weerstand tegen zit.

alvast bedankt voor de moeite.

Jason

Ze hebben een prima klantenservice, dus als het inderdaad een defect is dan moet 'ie terug.

Allereerst bedankt voor de reactie!

Ticket is al aangemaakt en ook Deep Blue even een maaltje gestuurd met dezelfde vraag :slight_smile:

Geen idee wat voor “extra” knopjes voor resetten van jouw chrono dat zouden zijn ?
heb je een foto of model nummer

meestal heb je voor het resetten van een quartz de gewone chrono knopjes nodig,
ik neem namelijk aan dat het geen Deepblue automaat chrono is ?

edit… je gewone uren wijzers werken wel ?

grt. Gerard

Hoi Gerard!

het is een Deep Blue Sea RAM 500 Mother Of Pearl (MOP) Black/Black. Kon op internet echt niks vinden.

Die doen het ook niet. Staan die niet in verband met de secondewijzer?

het was me niet duidelijk of alles het niet deed of dat je chrono wijzertjes niet precies op hun plaats eindigden,
maar als alles het niet doet dan is het een ander probleem.

toch maar even een uitleg hoe chrono wijzers te resetten
( bij quartz ) de kroon een stukje uittrekken tot de wijzerverzet stand. … en vervolgens de chrono pusher kort indrukken dan zie je die wijzertjes iedere keer een klein stukje opschuiven,
tot ze precies bovenaan staan en dan de kroon weer indrukken.
doodsimpel eigenlijk.

krijg net de tip dat de batterij bijna leeg kan zijn! zou natuurlijk ook kunnen

Dat kan, maar als je 'm nieuw ontvangen hebt lijkt dat niet waarschijnlijk. W2D heeft 'm namelijk vast geen jaren op de plank laten liggen.

dat is waar. was wel de outlet sale van modellen die ze nog hadden liggen. maar jaren is idd onrealistisch

Ik heb het 3 x meegemaakt dat een W2D horloge binnen 1 maand
met een lege batterij zat,
misschien kopen ze ook niet altijd rechtstreeks bij deepblue of andere merken maar kopen ze in vanuit overstock of faillissementen e.d. en dan weet je het maar nooit,

Hey mensen,

even een update misschien is dat wel leuk! Het horloge heb ik naar W2D verzonden en ze hebben het toen opgelost. Prima dus!

Bedankt voor het meedenken :smile:

Jason

1 like

Was het de batterij? of toch wat anders?

Fijn dat het zo snel opgepakt wordt. Moest je de verzending zelf betalen?

Verzending moest ik niet zelf betalen, en ik weet niet of het de batterij was helaas.

Maar W2D had 'm iets van 2 weken dacht ik, had erger gekund.