Horloge verzameling verkopen

50-100k? Lijkt me wat ambitieus

3 likes

Zullen dan idd hele speciale modellen tussen moeten zitten.

Nogal ja,…

@Mark020 & Bidle: Er zitten zeer speciale/zeldzame modellen tussen.

@All: nogmaals dank voor alle reacties; ik sta versteld van het aantal PB’s en goede adviezen!

1 like

Dan zijn we natuurlijk als horlogegekken erg nieuwsgierig naar deze speciale zeldzame modellen.

1 like

Volgens mij heb je level 2 en dus verkooprechten. De regels verzetten zich volgens mij niet tegen het verkopen van zo’n aantal. Aleen het netjes beschrijven van de horloges zou een klus zijn. Ik zou even met @jur of @jurgen overleggen over de mogelijkheden. Hoewel ik wel denk dat de kans klein is dat via dit forum een verkoper voor het geheel gaat vinden.

1 like

Ik zou het ook zeker niet proberen aan een handelaar te verkopen, tenzij je snel geld wilt zien.
Of iemand zijn Catawiki of Ebay account ervoor wil lenen is ook maar de vraag. Een paar keer slechte feedback en je zit zelf met de gebakken peren.

De hoogste opbrengst is inderdaad verkoop per stuk. Marktplaats zou ik niet aanraden vanwege de vele bieders die toch niet willen kopen. CW lijkt aardig maar ook daar zijn de prijzen behoorlijk aan het zakken. Zelf zou ik bij Ebay het beste gevoel hebben. Mensen laten betalen via PayPal kost je ook nog wat geld.

Inderdaad is ML niet het waar iedere verzamelaar een gat voor in de lucht springt. Geen idee waar je vader ze aangeschaft heeft, maar bijna iedere nieuwe ML is met 60% korting te koop in de grijze handel. Als hij ze bij een juwelier heeft aangeschaft zal hij behoorlijk in moeten leveren.

Mocht iemand het van je over willen nemen, dan moet daar behoorlijk wat tijd in worden gestoken. Advertenties maken, foto’s maken, specificaties vermelden, betalingen afhandelen, mail verkeer, verpakken, verzekerd versturen, etc. etc.

5 likes

Alle tips hier zijn denk ik prima , een combi hiervan gaat denk ik het beste werken.
De mooiste en zeldzame modellen natuurlijk op het HF aanbieden.

Wekelijks wat kavels op CW gooien , en wat marktplaats/Ebay advertenties er tegen aan gooien.

Ook lijkt mij het niet een probleem het excel lijstje hier in het topic te posten , iedereen heeft hier zijn netwerken , het zal je verbazen hoeveel mensen een handje kunnen helpen met mond op mond reclame…

Succes!

2 likes

Een gerenommeerd veilinghuis inschakelen is overigens ook een zéér kostbare zaak, dus dat valt sowieso af lijkt me.

2 likes

Popup store in de binnenstad a 500 euro :wink:

3 likes

Maar ja, als er op tweedehandsmarkt 95 ML’s opduiken zal de prijs toch ook wel onder druk komen denk ik…

1 like

Houd er rekening mee dat de koper hoogstwaarschijnlijk geen particuliere ML verzamelaar zal zijn. De koper zal de horloges weer willen verkopen. Daarbij moet hij rekening houden met de uren om alles te koop te zetten, correspondentie voeren, verkopen, per post verzenden, de verzendkosten eruit halen en nog een marge voor zichzelf wilt hebben. En afhankelijk van de leeftijd van de horloges nog een marge aanhoudt indien uurwerken een servicebeurt nodig hebben.

Daarom denk ik dat 50K-100K optimistisch is.

1 like

Ik vrees dat je toch heel veel moeite zal moeten doen (lees: los verkopen) als je in de buurt van de door jou genoemde prijs wilt komen.

1 like

Ben ook wel benieuwd naar de bijzonderheden. Je kunt hier geen spreadsheet uploaden, maar wel als je exporteert als .pdf bestand :slight_smile:
Misschien voor de leesbaarheid even apart opmaken om een en ander leesbaar te houden.

(edit: niet speciaal als re: Jurgen bedoelt)

1 like

Ik doe toch nog maar even de open deur. Per stuk levert het meeste op en kost qua tijd ook het meeste. Misschien dat iemand je daarmee zou willen/kunnen helpen.
Ook al eerder gezegd maar volledig eens, zorg dat je die lijst hier leesbaar kan publiceren. Dan kan er inderdaad getipt worden en de leden die interesse hebben in 1 van de klokjes weten je dan te vinden.

Als er snel fondsen nodig zijn dan wordt het nagenoeg weggeven aan een opkoper. Hoe dan ook wens ik je het beste bij het nemen van de beslissing en hoop ik dat er voor je vader naar tevredenheid nog voldoende terug komt waar die vrede mee kan hebben.

Ennuh, tjeemig de peemig, tis me wel een collectie.

2 likes

Hopelijk besluit je vader wel er een handjevol te houden , waaraan hij extra waarde hecht.
Dat je van 95 horloges in de kluis niet kan genieten begrijp ik , maar 0 horloges overhouden is toch ook jammer.

1 like

Wou dat er zinnig antwoord was… Maar ML is so-wie-so een moeilijk te verkopen merk, ook al omdat het ver onder de catalogusprijs te koop is. Zou er iemand op een ML-collectie als geheel zitten te wachten?

Nee, dus dan wordt het handel.

Dan houdt je weinig over van de geschatte waarde van €50K tot €100K. Zou zelf gaan voor ze individueel aan te bieden op Catawiki. Wellicht kunnen ze er een thema-veiling van maken, dus enkel ML’s. Daar komen nog weleens opvallend hoge prijzen tot stand, met een kans dat de tegenvallende opbrengst van de een, gecompenseerd wordt door een meevallende opbrengst van een ander.

Ik zou ze absoluut niet als collectie verkopen. Dat gaat je een hoop geld kosten.

Als je ze allemaal los verkoopt, heb je er wel wat werk aan maar dit zal ook duizenden euro’s meer opbrengen.

50-100k lijkt me behoorlijk hoog geschat overigens.

Kijk eens bij aankomende veiling van Sotheby’s en oordeel zelf :wink::

http://www.sothebys.com/en/auctions/2017/watches-sale-l17054.html

Oh wow! Haha

1 like