Horloge verzekerd verzenden

Daar vallen horloges niet onder?

Wat @zoeon zegt. Zorgen dat je “bewijsmateriaal” hebt.

Is dat zo?

Nee voor zo ver ik weet niet. Post je zomaar een link of heb je ook ergens gelezen dat je op die manier wel horloges verzekerd kan verzenden met DHL?

Ik verzend best veel dus ben even aan het zoeken. Kan me namelijk niet voorstellen dat het niet kan. Heb pas nog via DHL een Tag Heuer uit Duitsland gekregen in een zending met meerdere horloges. Waarde was dus tegen de 2k.

Ok, ik heb namelijk in meerdere topic gelezen, ook 1 op dit forum, dat DHL horloges niet verzekerd.

Dan zou mijn leverancier onverzekerd verzenden. Kan me haast niet voorstellen. Ik zou in jouw geval de diverse vervoerders anders even bellen. Dan weet je zeker hoe het zit. Ik zou bij een horloge van 2k niet uitgaan van wat forumberichten.

Ik weet dat juweliers een speciale verzekering hebben voor al hun verzendingen

Als bedrijf gelden er andere regels.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

Ik zie het. Als bedrijf kun je een aanvullende verzekering nemen. Raar dat dit niet voor consumenten werkt. Maar waarom probeer je PostNL niet? Omdat 1 iemand vond dat het douane proces te lang duurde? Ik heb alleen maar goeie ervaringen met PostNL de laatste 3-4 jaar.

Thanks voor je reply.

Heb je op het douane formulier ingevuld dat er een horloge in zat en met de echte waarde ?
Ik ben namelijk een beetje huiverig om wristwatch, 2000 euro of iets in die richting er op te zetten.
Maar volgens mij wel vereist om in aanmerking te komen voor verzekering…

Er zijn een aantal topics op dit forum waarin mensen melden dat door postnl verstuurde verzekerde pakketten zijn kwijt geraakt en dat vervolgen postNL doet alsof hun neus bloed en dat je dus kan fluiten naar je geld.

Ik gebruik overigens altijd postNL, maar ik verkoop hoofdzakelijk horloges tot 500 euro. Dan durf ik het risico wel aan.
Maar met dit horloge wil ik niet zomaar ‘proberen’ maar wil ik gewoon zeker zijn dat ik ben ingedekt.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

Ik snap je dilemma. Ik zou wel opgeven dat er een horloge in zit overigens. Het heeft geen zin om achteraf te horen dat je geclaimde product niet onder de voorwaarden vallen. Verder duurt een onderzoek altijd heel lang. Bij PostNL nooit korter dan 6 weken. Maar uiteindelijk is de beller sneller. Zoek uit of horloges onder de voorwaarden van PostNL vallen en daarna beslissen wat je doet. Hou je er een slecht gevoel bij dan geen verkoop naar het buitenland meer doen bij dit soort bedragen.

1 like

Ik ben zo’n topic starter waarbij het bij PostNL in eerste instantie misging met het verzenden naar het buitenland. Horloge zoek en PostNL wilde in eerste instantie niet vergoeden. Als je zorgt dat je alles volgens de regeltjes doet en ook foto’s maakt, komt het bij problemen ook bij PostNL wel goed. Je moet dan misschien even aandringen en wellicht dreigen met juridische bijstand.

2 likes

Thanks voor jullie replies. Dan moet ik het toch maar gaan proberen met postNL.

Iemand enig idee wat hier mee bedoelt wordt? Ik verkoop het gewoon als particulier dus er is geen factuur…

Als er toch iets mis gaat
Raakt uw pakket zoek of beschadigd? Dan vergoeden wij de schade. Dit gebeurt op basis van de inkoopwaarde van de factuur (excl. btw)

1 like

Ik denk dat ze daarmee de bon bedoelen die je hebt gekregen toen je het horloge kocht.

1 like

Ben blij dat ik een paypal factuur heb dan, anders had ik het ook nog eerst moeten laten taxeren.

Overigens ook vreemd. Dus als je 50 jaar geleden een rolex sub hebt gekocht voor 100 gulden en je hebt daar de bon nog van, en vervolgens verkoop je hem nu particulier voor 20.000 euro, dan krijg je dus 100 gulden omgerekend in euro terug ipv 5500 euro want dat was de inkoopwaarde. Er zitten volgens mij nogal wat haken en ogen aan die zin van PostNL als het er op aankomt.