Horloge verzekerd verzenden

Ja ik vrees dat dat door medewerkers wordt gedaan die ook niet van de hoed en de rand weten.

Fuggit, ik verzend voortaan weer met postnl.

2 likes

Haha ja. Volgens mij is het hoe dan ook een heel gedoe om je geld te terug te krijgen als een pakket met een duur horloge kwijt raakt, welke vervoeder je ook kiest.

Ok, dit topic maar even omhoog geschopt omdat het prima past: zelfde situatie. Ik heb contact gehad met PostNL (via twitter trouwens: aanrader!) en ze vertellen me dat ik het horloge moet laten taxeren om bij een probleem de verzekering te laten uitbetalen. Nu is mijn praktische vraag: waar doe ik dat? Kan ik dat bij een gemiddelde juwelier laten doen? Of zijn daar speciale taxateurs voor die een verzekering accepteert?

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Bij PostNL was bij mij een overschrijving op mijn rekening met vermelding ā€˜horlogeā€™ samen met een screenprint van de advertentie op een forum genoeg.

Goed om te weten. Als je volgende keer iets kwijt bent en je hebt problemen, gewoon deze post van SuperC meesturen. Dan wordt het probleem opgelost. Anders betaalt SuperC het verschil uit. Wat een prima forumlid!

In BelgiĆ« krijg je bij sommige juweliers inderdaad een papier voor de verzekering Bij aankoop. Ik kan me voorstellen dat de meeste dat wel kunnen opmakenā€¦

Dat komt ook omdat veel Belgische verzekeraars nog denken dat we in de vorige eeuw leven.

Ik omschrijf dit altijd wat preciezer met het merk en type horloge.

Ik heb hetzelfde gehad Jaap. PostNL heeft me via hun verzekering schadeloos gesteld. Print Ebay en Paypal was goed genoeg. Mensen zeggen maar wat hier. PostNL kiest beroerde buitenlandse partners, maar hun verzekering werkt prima.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Ik denk dat dat doorgaans klopt, maar in dit geval heb ik geen van beide (vintage overgenomen van forumlid zonder bewijs van verkoop o.i.d.). Dat had ik ook tegen de PostNL medewerker gezegd, en die gaf aan dat in dat geval een taxatierapport nodig is (althans, als je wilt dat er iets uitgekeerd wordt).

Vraag blijft daarmee waar ik dat doe. Ik heb daar geen ervaring mee.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

PostNL heeft sowieso geen idee wat voor horloge je hebt opgestuurd.

Als je nog een aankoopbewijs van een ander horloge hebt van ongeveer dezelfde waarde, kan je ook dat gebruiken.

Jij suggereert bedrog?

Mocht PostNL je niet het bedrag uitkeren waar je recht op hebt omdat je geen aankoopbewijs hebt terwijl je wel gewoon voor een verzekerde verzending hebt betaald, vind ik het geen bedrog maar gewoon een andere manier om terug te krijgen waar je in eerste instantie recht op hebt.

Ik zeg toch niet dat je een factuur met een hogere waarde moet opgeven of zo?

Als je de juiste papieren niet hebt, moet je niet versturen. Als het uitkomt, zul je wergens fraude worden vervolgd. En terecht.

Ah dus dat betekent dat je artikelen die je hebt gekregen of van een particulier hebt gekocht waar geen bonnen van zijn, dus nooit verzekerd kan opsturen of ze anders eerst moet laten taxeren.

Ga ergens anders de moraalridder uithangen man.

Een verzekerde verzending aanbieden maar niet willen uitkeren omdat je geen aankoopbon hebt, vind ik eerder de boel in de maling nemen.

2 likes

Persoonlijk vind ik het volledig irrelevant wat jij vindt, en de wetgever gelukkig ook. Elke fraudeur heeft zijn eigen rechtvaardiging, altijd weer. En verwijst ook altijd wat anderen fout doen, zoals in dit geval PostNL. Maar goed, het is jouw karma, niet de mijne,

1 like