Horloge voor de vrouw

Breitling wings lady.
zelf ooit wezen passen met mijn vrouw,
Vond hem heel erg tof.

2 likes

Leuk dagje van maken. Vooral nu! Lekker rustig op straat en ook vast in de winkels! Leuke korting ook ? Wordt een stuk minder verkocht schat ik zo in.
In ieder geval haar zelf een keuze laten maken.

2 likes

Is mijn vriendin haha, nog geen vrouw. Zal niet lang meer duren (4,5 jaar relatie).

1 like

Allereerst bedankt allen voor het meedenken. Heb zeker al wat leuks voorbij zien komen!

Hiernaast snap ik jullie ook dat zij misschien niet zit te wachten op een horloge. Echter vind ik het wel symbool staan voor onze tijd samen. En stiekem zit ze zelf ook wel eens te gluren bij de Cartier afdeling :stuck_out_tongue:

Een must 21 van Cartier kan prima, maar dat hangt ook af hoe haar smaak is qua klassiek / modern …

Of een mooie Tag? Of even doorsparen voor een mooie 34mm Rolex?

Zoveel opties…

1 like

Black bay 32 zou ik momenteel voor gaan dan.

1 like

Heb 9 jaar gewacht

NOS Universal Genève, 32mm en ETA 2892

31.5mm


27mm

Heb deze in 36mm, afwerking is top notch. De uurmarkeringen zijn super mooi gepo lijst zodat ze het licht prachtig vangen

Iets andere stijl

De bovenste kan met gemak qua afwerking zich met een cartier of b&m meten… Koopje imho

1 like

Wow…die 2de ( 27mm ) heeft iemand daar een beter plaatje van ?

Zit namelijk niet thuis en op de GSM.

Wat je ook doet: Koop quartz. Ik heb mijn partner een tweetal automaten gegeven die ze echt, echt nooit draagt, en een Seiko quartzje die niet van haar pols af te meppen is. De redenen? Ze vindt één van de automaten te duur om te dragen, de ander iets te dik, maar in beide gevallen intereseert haar het opwinden en gelijk zetten geen biet.

Nu heeft Cartier met de Tank ook mooie quartzen, maar ik heb ze laatst voor mezelf gepast en ik vind de rupsbanden aan de zijkanten te lomp. Die horloges zijn echt gewoon gedrongen en niet bijster elegant. Ook niet de Tank Americaine.

De Tank hommage die @Dao hier kocht is grappig genoeg in de ogen van mijn partner mooier dan een Tank. Haar redenatie is dat de Seiko een opener wijzerplaat heeft die meer lucht uitstraalt, en dat de kast veel minder lomp is. Kosten? 120 Euro.

De reden dat ik er zo op hamer? Wij kunnen deze hobby wel wat vinden, maar dat wil niet zeggen dat onze vrouwen daar ook zo in staan. Maar we moeten niet onderschatten wat hun gevoel voor esthetiek zegt, en wat hun persoonlijke smaak is.

Daarom vind ik het als een lul op een weduwnaar slaan dat je ons vraagt of we suggesties hebben. Jij kent je vriendin en haar smaak, ik zou dit volledig aan haar over laten.

Als zij echter op dit moment een Daniel Wellington draagt…Tsja… Dan wist ik het wel. Een 33mm Junghans Max Bill ladies horloge.

5 likes

Nr 1en 2 hebben zelfde lugs als polerouter.
Twee snelle (lelijke) foto’s van hun grote broer (36mm)

Ga over een paar maanden, als de corona crisis een beetje gezakt is, lekker met haar horloges passen. Dan weet je gelijk wat zij leuk vindt.

3 likes

Wow, die zijn echt tof!

Allereerst mooie Junghans! Verder wel goed wat je aangeeft, ik denk dat ik gewoon met haar samen voor een horloge moet gaan kijken :grin:

2 likes

Deze (maar dan in het geel goud)! Ik vind dit het meest stijlvolle en elegante vrouwen horloge.

1 like

Ik vind dat Nomos best wel leuke horloges heeft die in de lijn van DW liggen.

Een voorbeeld:
https://nomos-glashuette.com/en/minimatik/minimatik-champagne-1204

1 like

Wellicht een idee: Tag Heuer Aquaracer of Carrera met een Mother of Pearl dial.

Maar ook de hierboven genoemde Junghans ziet er goed uit.

1 like

:point_up:t2:

2 likes

Tankje doen. Mijn vrouw krijgt er 1 van me als ze haar post-academische opleiding af heeft.

Maar die heb ik wel gecheckt met dr.

2 likes

Klopt, Nomos is retecool voor hem en haar. En vaak allebei tegelijk. Anders is trouwens Stowa ook nog wel een leuke kandidaat. Tikje te groot met 35,5mm, maar ik zou zelf deze graag voor m’n vrouw kopen. Om hem zelf te dragen uiteraard, want zij doet niks met mechanisch:

Kiek 'm goan dan, met een roze/zalm/rosé sunburst wijzerplaat, KS complicatie, no-date en romeinse cijfers… Pffff.

1 like