Horloge wel of niet verzekeren?

Dat denk ik ook.

Voor de vakantie misschien wel maar wat is “voor je doen”?
De een geeft 1/8 deel van zijn maandsalaris uit aan een horloge en vind dat al veel en de ander met ook een passie is bereid om 4 maandsalarissen uit te geven aan een horloge.
Er veel voor over hebben en er lang voor moeten sparen is wat anders dan veel voor je doen. Het komt alleen harder aan als deze gestolen wordt.
:wink:

2 likes

Nee, maar sinds de woninginbraak vorig jaar ben ik wat scherper op dit soort zaken. Schrik zat er aardig in moet ik zeggen. Dit is en beetje een na-wee denk ik.

Hmmmm Nederland verzekerland. Nergens ter wereld zijn de mensen zo goed verzekerd als hier. Ik ben het eens met de stelling “Kan je de schade dragen dan niet verzekeren!”. Je kan je overal wel voor verzekeren, maar wegen de kosten op tegen het hopelijk nooit meemaken van een inbraak of brand? Mijn tip : Koop een goede liefst brandwerende kluis met verankering liefst in grond en in de muur. Kans dat deze gemakkelijk wordt weggehaald is bijna nihil zonder dat het elders gehoord of gezien wordt. Koop een nas ( netwerkharddisk met Cam optie ) met daarop een goede camera met nightview evt. met i.p.adres zodat je hem ook nog kan benaderen via internet. Zelf heb ik een Synology deze kan je evt een melding geven ( via emai of sms ) wanneer er beweging is rondom de kluis. Natuurlijk is dit de eerste jaren wat duurder, maar verdiend zich daarna weer langzamerhand terug. Daarnaast zijn er verzekeraars die als je zo’n systeem aanschaft en installeerd natuurlijk een extra korting willen geven op je premie. Wel ff op zoeken wie dat doen of vraag het aan je huidige inboedelverzekeraar. Zo verdien je nog sneller je investering terug


Ook ik overweeg wel eens een dergelijke verzekering te nemen. Wellicht als de collectie verder wordt uitgebreid dat ik er toe over zal gaan. tot nu toe accepteer ik het risico toch maar. Wat mij betreft is het een terechte opmerking dat men in Nederland geneigd is te veel te verzekeren.

Vandaag toch maar zo’n (kostbaarheden buitenshuis) verzekering afgesloten
een paar euro per maand
Verzekering tegen verlies en diefstal en dat wereldwijd.

Heb je je goed verdiept in de uitsluitingen en maximeringen? Je zult niet de eerste zijn die teleurgesteld is na schade.

Deze zijn vrij helder
maar dank voor de oplettendheid. :smile:


Startend op pagina 72


1 like

En betaalbaar!

mijn G-shock met GMT gaat mee op vakantie of de minder westerse landen voor mijn werk

1 like