Horloge zoeken zonder nikkel

Dag allen,

Bedankt voor jullie reacties. Mooie voorbeelden, maar ik ben vergeten een belanrijke eis toe te voegen: budget reikt niet veel verder dan €500,-. :’)

Darcey

Zou met name gaan kijken naar de legering zoals 316L Seiko, Citizen, Tissot gebruiken dit voor diverse horloges en binnen het budget. Veelal kom je 304 tegen als deksel en dat wil je mijden.
Hier zou je namelijk niet direct last van moeten hebben, althans meerdere mensen met een allergie voor nikkel die dit prima kunnen dragen.

Hier een interessant stukje voor je:

6 likes

Dat is volgens mij ook het geval bij mijn Pelagos, als ik me niet vergis. Het achterdeksel is geen Titanium, maar ‘gewoon’ staal. Net als de sluiting van de band trouwens.

1 like

Je zou kunnen kijken naar een Citizen NJ0090-81A, binnen budget, automaat, titanium, saffier etc. Heeft een 8213 uurwerk (kleine seconde, geen hacking, wel handmatig opwinden) en is 42mm. Alleen niet een nivo van waterdichtheid waar ik blij van word (3bar).

Heb mijn suggestie dus maar verwijderd :slightly_smiling_face:

Wie o wie? :rofl:

2 likes

Durf niet :joy:

:joy::joy::joy:

Kinderachtig maar hij is goed :rofl: :scissors:

1 like

Moet gelijk zijn TL3 worden afgenomen.
En aan de schandpaal, tomaten en rotte eieren!

1 like

:joy: kinderachtig… had ik zo kunnen zijn :,)

Sorry hoor maar wat een kleutergedrag, van mij mogen ze idd je TL3 afnemen als je dit soort dingen doet.

1 like

Ik heb deze momenteel te koop staan. Heeft gebruiksporen. Maar is verder een leuke en volledig van titanium.

Ik weet niet hoe heftig je allergische reactie is. Maar als je een horloge op een nato band zou dragen raakt de kast bijna niet de pols aan. Tenzij je je pols ver buigt en je de kroon ofzo aanraakt.

Vervelende situatie, ik hoop dat je een mooi horloge kan vinden!

1 like

Ik denk niet dat dat gaat werken, allergie is allergie en dan moet je er echt bij wegblijven lijkt me. Het lukt mij ook niet om hem er lafjes voor te hangen om zo een relatiegeschenk te voorkomen. Er is altijd even dat “contact”. :joy:

OT: Titanium inderdaad, de oplossing mits je van de kleur houdt. Anders zou ik het ook niet weten. Gelukkig heb ik het niet want het lijkt me een vervelende.

1 like

Bedankt voor je steunbetuiging. :joy: :ok_hand:

2 likes

Niet echt, daarom vraag ik hoe heftig de allergische reactie van TS is

Niet echt.
Nikkel verwerkt in rvs heb ik helemaal geen last van.
Nikkelerts moet ik toch echt uit de buurt blijven.

Maar om even on topic te blijven met een afgezaagd antwoord: Nog even doorsparen.
En dan een mooie Damasko uitzoeken.

5 likes

:point_up: yup :+1:

1 like

Budget met 100 euro opkrikken

:heart_eyes:

(Geen Saffier trouwens, dacht ik)