Horlogehuizen en hun ambassadeurs een toegevoegde waarde?

H[quote=“Jorden86, post:1, topic:168532”]
Doet het je iets?
[/quote]

Ik kan hier stoer zeggen dat het me niets doet maar dat is natuurlijk onzin. Bewust doet het me misschien niks maar onbewust des te meer. Er worden niet voor niks miljoenen aan gespendeerd. Dat levert het ook wel echt op hoor. De kracht van herhaling en herkenning. Zaadje planten in het onderbewustzijn. En zelfs het bewust zijn daarvan beschermt je er niet tegen ben ik bang.

Ben ik toch benieuwd. Betrek jij ook je gas/electra bij een partij die geen reclame maakt? Want dat vind ik nog veel erger. Miljoenen aan reclame spenderen aan nutsvoorzieningen. En daarnaast… geld moet rollen.

1 like

Omega ambassadeur George Clooney droeg zelfs een Omega op zijn trouwdag!
Wat toch wel suggereert dat ie OF heel goed betaald wordt…OF gewoon Omega fan is. :sunglasses:

Aangezien hij ongetwijfeld over de gehele Omega collectie kan beschikken vermoed ik dat dit toch echt zijn favoriete horloge is!

Als het gaat om luxe artikelen heb ik geen ‘ambassadeurs’ nodig. Sterker nog ik verafschuw het. Ik behoor blijkbaar niet tot die doelgroep. Ik overweeg een BB echter, nu de associatie er ligt met die primaat van een Beckham overweeg ik een en ander maar eens opnieuw.

1 like

Yep! Type Aldi, Hans Anders, Dacia, Marktplaats en sjonnie camping. :wink:

Ja is zeker een mooi horloge , maar dat “Devid Guetta Edition” op de wijzerplaat zou ik kunnen missen hor. Vind het eerder afbreuk aan het horloge doen.

Het is toch op z’n minst merkwaardig dat er hier een topic wordt geopend over “Horlogehuizen en hun ambassadeurs een toegevoegde waarde?” en dat er hier veelal kritiek op komt terwijl er net zo goed hier op het forum een topic loopt Bekende personen en hun horloge waar er al meer dan 800 antwoorden op gekomen zijn… Dus ergens zijn “velen” wel benieuwd naar wat anderen (bekendheden) dragen dus is het ook maar normaal dat horlogehuizen hierop trachten in te spelen (denk ik dan maar).

1 like

En zelfs hier moet ik je teleurstellen want zelfs bedrijven als Aldi en Hans Anders besteden enorme budgetten aan reclame, getuige de folder die je wekelijks in je brievenbus kunt vinden enzo…

1 like

Dat is toch heel wat anders? Tenzij jij niet doorhad dat Roger Federe niet geheel belangeloos een Rolex omdeed bij het in ontvangst nemen van z’n prijs.

Denk niet dat ze er wakker van liggen :wink:

Schijnbaar vind je de BB toch niet mooi genoeg. Anders had je wel gewoon gedaan wat je zelf wilt.

2 likes

Lief en ik hebben zo’n sticker op de brievenbus. Geen reclame. Alleen kopen wat je nodig hebt.
Hans Anders en al die andere brillenboeren is een geval apart. Tien jaar geleden waren de brillen echt goedkoop. Inmiddels zijn de prijzen aardig opgelopen, maar “wij” ervaren de prijzen nog steeds als heel goedkoop. Dat hebben ze aardig voor elkaar gekregen, die prijsbeleving.

Blijkbaar vind je het dus wel belangrijk of een bekend persoon een bepaald horloge draagt.

Helemaal anders niet, want het is gewoon inspelen op waar velen hier toch gevoelig voor zijn, anders omdat er voor betaald wordt? Ja dat wel natuurlijk.

En ja ik weet wel dat George Clooney betaald wordt om Nespresso te drinken :wink:

Dan moet je de normale GMT kopen, probleem opgelost… :upside_down_face:

Dat jij geen folder in je bus krijgt (en met jou natuurlijk wel nog een paar anderen) scheelt natuurlijk wel wat want ze drukken er minder maar in de totaliteit zal dat echt weinig uitmaken in de budgetten die aan naambekendheid gespendeerd worden.
Ik blijf erbij dat reclame maken werkt kijk maar eens welke budgetten Coca Cola uitgeeft, mocht het niet werken (dus meer kosten dan het opbrengt) zouden die firma’s de eerste zijn om af te haken want hun naam is overal al gekend…

Dat kan natuurlijk ook :blush:

Vreemde redenatie, maar nee.

Ja maar er zijn nog genoeg bekende mensen die nog horloges dragen naar eigen voorkeur én ook dat vindt men dan reuze interessant om onder de loep te nemen. Helemaal top voor de fabrikant die gratis reclame.
Christiano Ronaldo schijnt wel eens met iets anders gespot te worden dan deze onderstaande quartz :wink:

Het is dan ook geen heel vervelende sponsor hé!? :sweat_smile:

Ja maar je moet toch toegeven dat die horlogehuizen het enkel doen omdat er velen het interessant vinden om te weten wat wie draagt, mocht niemand zich interesseren wat die bekendheden dragen zouden die horlogehuizen er vlug mee stoppen en hun budget voor “naam bekendheid” anders besteden…

Het zou ze sieren! Bla bla marketing bullshit!