Horlogemaker Dirk Oskam in Rotterdam

En Dirk heeft er weer een nieuwe klant bij.

Wilde mijn Hammie Khaki GMT voor een service achterlaten. Commentaar was, we kunnen twee dingen doen. Ofwel laat je hem hier, indicatie 250 Euro en volgende week ophalen. OF, ik kan je vertellen wat er moet gebeuren. Slotsom; kroon (waarvan ik dacht dat die niet meer goed was) niks mee doen, lekker laten zitten. Uurwerk niks aan doen, zit uitstekend in de olie. 15 seconden per dag achter lopen… regelen we nu even. 15 Euro klaar. En hou de komende dagen even bij hoe die loopt.

Nog tijd staan kletsen over de uurwerken die hij in de opruiming heeft (Tip!!). En hij vond mijn Hammie Jazz Chrono wel mooi. Daar zit een top uurwerk in, daar heb je een hele goeie koop mee gedaan.

Mijn middag weer goed :smile:

1 like

Ook ik heb uitermate goede ervaringen met Dirk Oskam. Hij is eerlijk en heeft duidelijk verstand van zijn vak.

Ik heb onlangs mijn Omega Constellation uit '62 bij hem gebracht voor een service en reparatie. Hij gaf aan dat het lastig is voor een niet-Omega dealer om onderdelen te krijgen, maar dat hij toch zijn best ging doen in zijn netwerk en eigen reserve onderdelen te zoeken. Het horloge loopt als nooit tevoren en de prijs was van het onderhoud was zeer redelijk. Bij het ophalen heeft hij ook nog de tijd genomen om uit te leggen hoe mijn Bulova Accutron precies werkt.

Ik kan hem van harte aanbevelen.

1 like

Hallo.

Zeer goede ervaringen met Dirk Oskam.
Is nu bezig met mijn Pilot1.
Zijn wat kwaliteitsprobleempjes die hij op gaat lossen.

Groeten

Rob

1 like

nadat Dirk enige weken geleden mijn Khaki GMT ‘staande de vergadering’ afregelde (en nog steeds super loopt), wilde ik vandaag een andere patient afgeven. Mijn Jazzmaster GMT die eerder feilloos liep maar opeens enorm afweek - ongetwijfeld een tik ergens gehad, maar zou dat ECHT niet weten.

Anyway… ook hier wilde ik de klok achterlaten (bodem met schroefjes ipv geschroefde bodem), maar dat kon niet. Hij zou en wilde meteen kijken… en enkele minuten later had ik hem weer in handen, keurig afgesteld.

Ik voel me wel ERRUG verwend worden met dit soort service…dit vindt je volgens mij nergens meer.

1 like

Uitstekende ervaring met Dirk Oskam.
2 weken geleden mijn Mido Commander gebracht om het glaasje te vervangen.
Een week kater lag ie klaar maar tijdens de eerste draag dag viel mij op dat het horloge slecht liep. Het bleek dat de seconde wijzer tegen het nieuwe glaasje liep.
Teruggebracht bij Dirk en terwijl hij er naar keek trok hij de kroon er helemaal uit.
Vandaag lag de klok wederom klaar en alles is gerepareerd, naar volle tevredenheid. De eerste keer moeten betalen maar bij d’r tweede keer waren de kosten 0,0

1 like

Helaas vandaag een mindere ervaring bij Oskam en volgens mij vindt hij het niet erg dat ik dit hier meld.

Kwam vanmorgen voor een schakel wissel omdat dit mij zelf niet lukte. Begon gelijk al te mopperen dat er teveel mensen komen voor een schakeltje en voegde gelijk toe dat het 10 euro ging kosten.

Ik sputterde nog een beetje dat het vorige keer maar 5 euro was en kreeg toen te horen dat hij toen waarschijnlijk in een goede bui was, waarop ik hem van repliek diende met “of vandaag in een slechte bui”.

Het gaat niet om die 5 euro maar het gaat er bij mij niet in dat ik 3 weken geleden 5 euro betaal en nu 10 euro.

Vorige keer toen had hij het er ook al over dat hij eigenlijk helemaal niet zo blij is met de positieve reactie oo dit forum en vandaag kwam dus weer een beetje op hetzelfde neer.

Ik kwam vandaag dus voor een kleinigheid en voelde mij absoluut niet welkom dus ik ga voortaan maar weer naar Ruud van Clockwise. Daar ben ik altijd van harte welkom, altijd gelijk een kop koffie en voor een kleinigheid draait Ruud zijn hand ook niet om.

Ik zit niet altijd bij Ruud in de buurt en daarom leek het mij goed om een 2e adresje te hebben voor mijn horloges.

Voor grotere dingen ga ik nu dus ook niet naar Oskam toe, maar zoals gezegd, ik heb niet het idee dat hij het erg vindt omdat hij het kennelijk toch al druk genoeg heeft.

Erg jammer, afgaande op de eerdere reacties doet hij zichzelf tekort.

1 like

25 augustus Rotterdam
Bij deze even de loftrompet over Dirk Oskam juwelier/horlogemaker in zuid,
mijn dank voor de goede service en tevens prijs en zeker voor zijn eerlijkheid, kom je niet veel meer tegen! Kan hem van harte aanbevelen.
rita uljee.

2 likes

Misschien toch tijd om zelf te leren ‘knutselen’…?

2 likes

Heb een week geleden mijn horloge opgehaald bij dhr. Oskam na een service beurt. Na hem bijna een week gedragen te hebben moet ik zeggen dat ik positief verrast ben. Het horloge loopt voor een vintage prachtig op tijd en de gang reserve is ook uitstekend. Ben dus nog steeds tevreden met de prestaties van dhr. Oskam.

1 like

ik heb net zijn website bekeken maar het lijkt mij geen plek waar je met een Rolex, Omega, etc naar toe gaat voor een service beurt of zie ik het verkeerd? Dit is meer de horlogemaker waar je met een wat goedkoper klokkie naar toe gaat . zelf verkoopt hij geen A horlogemerken maar meer wat ik noem mode accesoires zoals Tommy Hilfigger, Zinzi, Michael Kors

Tja, dat weet ik niet. Wellicht ken hij zijn markt goed. hij heeft een boel professioneel (ogend) gereedschap staan, ik geloof niet dat je een Hilfiger vaak op een timegrapher zet.
Ik zie zijn horlogemakerschap los van zijn ondernemerschap, maar dat is totaal op niets gebaseerd. Je kan ook naar Heetman of Schaap Citroen met je Rolex, vrees alleen dat de prijsstelling een stukje anders zal liggen, maar ook dat is uit de lucht gegrepen.

1 like

Ik zal hier zeker eens langsgaan,precies iemand waar ik naar op zoek was voor mijn G.P 9931RF uit 1978 en zal dan ook zeker reactie achterlaten.

Dirk kan ook prima overweg met je Rolex of Omega hoor. Vorig jaar een Unitas uit de jaren 60 meegenomen voor een service (Nos gekocht, moest uit elkaar en geolied worden). Heeft ie prima gedaan. Nog even gevraagd voor de gangbare 2824 en 7750 services, was ook geen probleem.

Vanmorgen met mijn Magrette Chrono bij Dirk Oskam langsgeweest. Pusher van de chrono zat vast.
Omdat hij van dit Chinese uurwerk (Seagull hanopwinder) geen onderdelen kon bestellen was reparatie niet aan de orde. Magrette kende hij niet als merk.
Hij deed zijn reputatie eer aan en gaf ongezouten zijn mening over het uurwerk: Chinese namaakrommel, en die klok was weggegooid geld geweest :wink:
Maar eerlijkheid is ook wat waard: niet eerst allerlei onderzoekskosten voor een klok die toch niet meer te repareren is en meteen duidelijkheid.
Als ik wat duurdere horloges bezit zal ik zeker weer naar hem toegaan.
Zijn winkel staat een beetje in contrast met zijn afkeer van goedkope uurwerken: nogal veel modemerken en sieraden. De kachel moet ook branden in Rotterdam Zuid.

Ah, een man naar mijn hart. “Chinese namaaktommel”, keurig verwoord.
Moet hem ook eens bezoeken. Is wel een reisje naar de andere kant van het land waard.

2 likes

Mwah, ik ben ook ooit eens bij hem geweest om een pinnetje in een horlogeband te laten zetten.
En het eerste wat hij zei toen hij mijn Omega Planet Ocean zag was: “dat is zeker een replica”.
Waarop ik zei: “dat denk ik niet”.
Maar uit zijn reactie op mijn antwoord merkte ik zijn scepsis op.
Dat was gewoon niet prettig, alsof ik met een nepper rond loop.
Het juiste pinnetje had hij niet in huis (of geen zin om er meteen in te zetten).
Het bandje (met enige tegenzin) toch maar bij hem achtergelaten, ondanks dat ik er geen goed gevoel bij had.
Een week later opgehaald met een rekening erbij van 40 euro.
Meteen weer geleerd om voortaan vooraf duidelijk te vragen wat het kost.
Dat was dan ook de laatste keer dat ik er ben geweest.
Gaat ook niet meer gebeuren.

2 likes

Rotterdam heeft veel mooie en goeie dingen.
Eén daarvan is het vakmanschap van Dirk Oskam.
Bovendien ligt zijn winkel maar 2 kilometer fietsen verderop.
Eerst de kat uit de boom gekeken en hem mijn Steinhart weer in orde laten brengen, daarna een kleinigheidje laten fixen aan een ouwe Rado.
En nu dan mijn Glycine Airman MLV die door twee eerdere horloge"makers" was verklooid.
Er bleken na de laatste “reparatie” een rad en een schroefje gewoon te ontbreken (!) waardoor de 24-uurswijzer wel bewoog maar niet met de kroon kon worden verzet.
Dat gefixt plus algehele service en het ding loopt weer als een zonnetje.
Zoek je een betrouwbaar adres in Rotterdam, ga dan naar de Slinge.

6 likes

Goede ervaringen bij Dirk .Zowel service beurt als banden verkorten e.d., Een Rotterdamse professional met no nonsense mentaliteit! Een aanrader

Goede service en (met een weekje) snelle onderhoudsbeurt van de Tissot van m’n vader.
Half jaar garantie op de beurt vind ik ook netjes voor het geld

Nav de goeie ervaringen hier gedeeld ben ik afgelopen week naar Dirk Oskam omdat de kroon met stift eruit was gekomen. Zijn passie en vakmanschap spat er van af en dat zie je in zijn kennis en kwaliteit van zijn (reparatie)werk terug. Aanrader!

1 like