Horlogemaker/hobby-ist in of rond Zwolle?

Ik ben benieuwd of er in of de omgeving van Zwolle zich ook een horlogemaker, maar het liefst iemand (forumlid?) die hobbymatig horloges serviced, bevindt.
Mijn 2 of misschien 3 vintage Seiko’s kunnen nl. wel zoiets gebruiken :wink:

Wie weet er iemand?

Grtz
Freddy

Hoeveel km mag de R rond Zwolle zijn?

Met vriendelijke groet,
Inca

Haha, over welke omtrek heb je het dan?

Nou hoef ik de omtrek niet te weten hoor, maar wellicht is het gemakkelijker dat je aangeeft: niet verder dan 20 km (of meer of minder natuurlijk) bij Zwolle vandaan.

Met vriendelijke groet,
inca

Inderdaad een kilometer of 20 max. zou mooi zijn.

Heeft er nog iemand een suggestie?

Daar ben ik zelf ook nog steeds naar op zoek, ben zelf ook woonachtig in de omgeving … ik had jarenlang een héél goed adresje in Ommen, maar deze man is er helaas mee gestopt door familie-omstandigheden.

Met wat zoekwerk heb ik dit gevonden:
http://www.klokkenmakervanderwijk.nl/

En dit krantenartikel vond ik ook, misschien doet deze man ook horloges?
http://www.destentor.nl/regio/zwolle/klokkenmaker-heeft-geen-tijd-voor-haast-1.4485551

Ik heb geen enkele ervaring met bovenstaande adressen (puur Google-werk) maar wellicht iemand anders?

http://uurwerkherstellers.nl/kaart

Voortzetting van de discussie Horlogemaker/hobby-ist in of rond Zwolle?:

Ik ben ooit eens bij klokkenmaker van der Wijk langs gegaan met een antieke Hy Moser & Cie die een nieuwe veer nodig had. Geloof me, daar wil je geen horloge achter laten. Wat een rommeltje. Het lijkt wel een werkbank van een fietsenmaker. Vervolgens kreeg ik de opmerking dat je zo’n oud horloge vooral moest laten voor wat het was totdat het echt niet meer loopt. Heb me omgedraaid en getracht dit voorval zo snel mogelijk te vergeten…

2 likes

Ik zoek ook nog steeds in die regio. Woon in Meppel. Jan Ubels Bredevoort is prima adres maar heel ver weg. Dankzij die : uurwerk herstellers kaart (dank) , zie ik allwatch staan uit Oosterhesselen. Vanuit Meppel wel te doen. Vanuit Zwolle 45 minuten. Goede referentie in forum gevonden. Heeft iemand nog recente ervaring?

1 like

Ik had uiteraard die kaart met uurwerk herstellers wel geraadpleegd, maar dat gaf nog weinig vertrouwen… Wil het vertrouwen geven, moet het of een ontzettende vakidioot zijn of een echte liefhebber die dat soort klusjes “er naast” doet voor hem zelf of een ander gelijkgestemde…

1 like

Mee eens. Ik heb Ca 3 goede ref van allwatch gevonden, maar blijft griezelig om je geliefde uurwerk achter te laten.

2 likes

Dank voor de tip over Zwolle, klinkt niet als aanrader. Allwatch lijkt dan beter, net als het adresje in Beilen, ben de naam even kwijt …

Ik heb zelf trouwens goede ervaringen in Duitsland. Misschien te ver vanuit Zwolle, misschien ook niet als het een ingrijpende reparatie betreft.

2 likes

Ik kan Jan Ubels van harte aanbevelen, ook al woont ie niet om de (Achter)hoek :smile:
Als je een echte vakman zoekt, en bereid bent een eerlijke prijs te betalen, Is Jan je Man.

2 likes

Heb ook goede ervaringen met Jan Ubels.
Hele nette prijzen en de verzendkosten zijn te overzien. Zeker wanneer je er anders voor moet gaan reizen.

2 likes