Horlogemakers België

bnootens Schreef:

Ik heb goede ervaringen met Faes uit Keerbergen…

zeker weten Faes te Keerbergen, eerlijke man en degelijk werk

Faes stopt ermee einde dit jaar, niet onmiddelijk nodig maar ik las in een andere post dat Freddy uit het leuvense is ? 15 km vanwaar ik woon…kan er iemand mij zijn gegevens alvast pm’en ?

Freddy heeft me zijn gegevens doorgepm-ed, ‘onze Freddy’ woont bij mij in het dorp…wat een toeval…

Hallo,

Ik zoek ook een hersteller, ik woon in Ternat.
Kan je me de gegegvens van Freddy ook bezorgen aub?

mvg

Kurt

1 like

Hallo
Ben ook uit het Leuvense, moest Freddy of iemand anders zijn gegevens willen PMen dat zou leuk zijn.
Alvast bedankt!

Ik wil graag een aanbeveling nalaten voor een horlogemakker uit Waregem, België: http://www.uurwerkhersteller.dornez.be/
Gernot is een nog jonge maar goed opgeleide professional met liefde en passie voor zijn werk. Hij is meer een ambachtsman dan een verkoper. Dat kom je tegenwoordig niet veel tegen en dat siert hem.
Mijn Seiko SKX033 heeft een servicebeurt gehad. Gernot heeft hierbij ook mijn defecte Zwitserse chronograaf aan de gang gekregen. Twee andere horlogemakkers voor hem konden mij niet helpen en ik had het uurwerk al afgeschreven. Nu kreeg ik het weer in uitstekende staat hersteld plus 6 maanden garantie bij.
De communicatie is zeer goed, e-mail/SMS-contact was vlot en vriendelijk. Gernot neemt alle tijd voor je, geeft een duidelijke uitleg en vooraf een prijsopgave (zeer schappelijk!). Kortom: niets dan lof, zeer aan te bevelen.

4 likes

Heeft iemand kennis van een goeie horlogemaker rondom Brugge regio?

Ik heb een horloge bij ene in Sint-Andries gebracht (2 keer) maar het duurt veel te lang… :sweat:

In regio Brugge zit niemand. Heb ook al gezocht.

In Torhout zat er een zeer goede. Beetje een speciaal persoon, maar wel zeer goed en betrouwbaar.
Heeft voor mij eens een speedmaster in orde gebracht voor een zeer goede prijs. Je kan hem terugvinden als de
horlogedokter. Zou nu in de kempen ergens zitten, in een woonwagen/atelier.

1 like

Hey Simo,

Ik zie dat je hier lid bent. Ik heb geen ervaring met Recour in Brugge, en nog geen antwoord gekregen van @Freddy hier op dit forum als hij het ziet zitten om je Zenith te servicen…

Mvg,

John (dezelfde vanop W*S :wink: )

1 like

Dag John, en ook een bedankt voor deze leuke Forum aan mij laten kennen :wink:
Ik ben nog aan het mijn Airman wachten bij Dumarey te Sint-Andries, het zou een hele simpele herstelling zijn, maar zijn hebben het horloge sinds Juli… :sweat:

Ik kan niet geloven dat West Vlaamse horloge liefhebbers hebben nergens om te gaan voor het onderhoud van zijn schatjes…

UPDATE: ik had NET een berichtje gekregen dat mijn Airman klaar is :open_mouth:

I geloof het niet: :sob: het probleem is nog niet opgelost. De lading duurt maar een uurtje en dan hij stopt…back to square one, I guess.

…en het is een hele gewone ETA… :weary:

Dat is balen Simo! Wat is die Dumarey toch een prutser… Intussen bericht terug gekregen van @Freddy dat hij in december eventueel tijd zou hebben om je Zenith in orde te zetten. Best eens contact opnemen met hem via privé bericht om verder af te spreken. Voor je Airman eventueel eens contact opnemen met Johan Yzerbyt te Sint-Kruis, die zal je wel verder kunnen helpen denk ik. Freddy werkt alleen aan vintage dacht ik…

Mvg,

John

John,
vriendelijk bedankt voor het contact. Ik draag de Glycine nu voor 2 dagen en vannacht hij is niet gestopt, dus, met een beetje geluk is nu oké (maar ik versta niet waarom gisterennacht was hij gestopt… :confused: )

Ik zal Freddy contacteren om mijn Zenithje te reviseren, polijsten en de glas herstellen, nog bedankt daarvoor.

Ik ben je een pintje (ook Duvel mag :beer: ) schuldig!

Groetjes,
Simo

1 like

Laatste update: 3de keer dat hij stopt na een uurtje: vanavond zal ik het terugbrengen voor de 3de keer, hopelijk sooner or later zal het probleem opgelost zijn! :rage:

Hier vind je alle info:

1 like

Hier ook goede ervaring met diels, vriendelijk en mooie prijs.

Ik wil mijn gelijkaardige positieve ervaring met Juwelier Dornez delen.

Ik had recent een Seiko Tank uit 1988 met defect 2620A quartz-werk die door 2 andere juweliers als ‘kapotte meuk’ werd aanzien en niet meer te repareren viel. Ik had deze hier zelfs al in het lichtblauwe onderdeel geplaatst “voor onderdelen”.

Bij Dornez bracht ik de Seiko en 2 andere werkjes binnen.

Wat eerst en vooral opviel, is dat de horloges werden gesmaakt en dat men snel aanvoelde dat ik een amateurliefhebber ben.

De Seiko werd uitgemeten en er werd geconstateerd dat een onderhoud 'm terug als nieuw zou laten werken, gekoppeld met een heel lichte polijstbeurt om m ook optisch terug als nieuw te brengen. Dit alles aan een prijs die een stuk lager lag dan ik had voorzien.

Daarnaast had ik nog een oude Rolex (1920’s) die niet liep. Hij moest niet precies gaan lopen, maar ik wou ‘m wel terug “in running condition”.
Ook dit horloge werd eerst bewonderd, waarna ik op zo’ n 5 minuten een constant lopend werk terug kreeg.

Een oude Breitling werd ook nog snel even op mijn vraag op de timegrapher gelegd, geen moeite teveel.

Extra leuk was dat vader en zoon ook Seiko-liefhebbers zijn en me trots hun recente vintage aanwinsten lieten zien.

Kortom: aangenaam gevoel bij echte horlogeliefhebbers, vakmannen waar je nog terecht kan, erg acceptabele prijszettingen.

2 likes

Dan zijn wij buren :joy:

Hoe we de verwarring vermijden weet ik niet.Maar er is in het Brugse nog een horlogedokter nl.in Gistel (zeer goede vakman)maar met een niet originele
naamkeuze (vandaar de mogelijke verwarring bij internetzoeken.)wat ook niet helpt is de nogal excentrieke carrieremoves
en zijn communicatie hierover van wat ik de
originele horlogedokter zal noemen(wat overigens niets zegt over zijn kwaliteiten)

1 like