Horloges, defensie & een goed verhaal

Tsja, bij de tweede staat ook duidelijk dat het niet voor de troepen zelf is maar ter ondersteuning van. De ondersteuning is in de zin van geld afstaan aan een goed doel.

1 like

Haha, de enigste link met het NL leger is het stukje tekst. Wellicht heeft een militair ergens prive zo’n ding aangeschaft, maar een officieel ‘íssued’ horloge is het zeker niet.

3 likes

Fromanteel is natuurlijk een plakmerk van origine, en het siert ze dat ze ambities hebben.

Maar dit marketinggelul trek ik niet. Zeker niet met zo’n randstad hipster die klinkt alsof Jort Kelder, Frits Bolkestein en Eva Jinek een liefdesbaby hebben opgevoed met de lullo’s in plaats van sesamstraat.

Gadver, wat slecht.

11 likes

Achja bij een horloge hoort ook een stoer verhaal. Hoeveel duikhorloges worden er door duikers gedragen?

2 likes

Esquire in een notendop :stuck_out_tongue:.

3 likes

Die laatste werden verkocht in de PX op kamp Holland. Nouja, niemand die ze kocht althans.

2 likes

Hillknives maakt ook messen voor jullie soldaten, als ze het zelf aankopen ten minste.

https://www.hillknives.com/military-knives.html

1 like

Ik ben zelf werkzaam bij de luchtmacht en ik zie hier de piloten rondlopen met Breitling en Hamilton.
Enkele jaren terug hebben ze een groupbuy gedaan bij Hamilton begreep ik, Callsign van de piloot op de achterdeksel en het squadron logo op de horloge band.
Maar niet de horloges die door ts genoemd worden.

3 likes

Ik vind die fromanteel 01 wel mooi…

Deze Hamiltons zijn door de f16 community en door 301 gekocht middels een group buy.
De f16 uitvoering staat hier nog ergens op het forum.
Waren toen zeeeeer aantrekkelijke aanschaf prijzen!

1 like

Er is eigenlijk maar één merk geschikt voor defensie. Heb ook familie bij defensie en deze zweren bij G-Shock…

1 like

Het verhaal van Esquire is gewoon een halve advertorial, ingestoken door Fromanteel. Die lees je daar heel vaak.

Het merk werkt ook graag mee aan limiteds, zoals voor de luchtmacht en eerder ook een horloge voor 111 jaar onderzeedienst. Als je er genoeg afneemt, werken ze graag mee. Dit zijn dan initiatieven van mensen en groepen zelf binnen Defensie. Dit zijn idd geen door Defensie ingekochte en aan medewerkers verstrekte horloges.

1 like

10 jaar bij de luchtmacht gediend (werken wil ik het niet noemen, dat doet niemand bij deze organisatie), wat een poppenkast. Dat terzijde, maar ik heb nog nooit een piloot met een Breitling zijn kist in zien stappen, veelal G-Shocks…wat @dreski ook zegt. Pas als die trappelzakken overstappen naar de commerciële luchtvaart zie je ze nog wel eens met een horloge uit de hogere prijsklasse paraderen.

Trappelzakken? :roll_eyes:

…Hoeveel duikhorloges worden er door duikers gedragen?

Eentje tegelijk, denk ik.

1 like

Nou, als je duikcomputers meerekent kunnen de polsen best volhangen:
Cozumel_tech_diver_DP-360x360

ah, ja!

…dat heb ik nou als mijn aquarium schoonmaak

Piloten in hun vliegeroveral

1 like

Ik heb die luchtmacht Fromanteel in mijn handen gehad en om gehad, die van mijn zwager, en ik vond er niet veel aan. Hij zelf ook niet overigens. Zelf draagt hij een Hamilton, die ik hier even om had:

Deze heeft al veel meegemaakt… Waaronder Mali, geen pretje, en kan je er ook wel aan af zien…

1 like

Ik ben werkzaam (en ja gewoon volle dagen aan de bak, de dienstplicht is lang achter ons) bij de luchtmacht en zeer veel vliegers dragen breitling!
En na de inkoopactief natuurlijk ook Hamilton :blush:

Hier NA topic van de f16 Hamilton

2 likes