Horloges en kleding

Ik let er op dat de kleur van de wijzerplaat past bij het overhemd dat ik aan doe. En dan bedoel ik niet dat ze dezelfde kleur moeten hebben, maar dat ze goed combineren. Dus geen overhemd met rood streepje samen met mijn oranje mini Sumo.
En ja, kleur van de schoenen + riem vinnik ook wel leuk als het combineert met het horlogebandje.

Met motorrijden draag ik steevast mijn kleine Seiko quartz dresswatch dat ik op de middelbare school kocht. Met die handschoenen en de strakke mouwen van de motorjas past daar geen dikke klok onder. Zit al zeker niet lekker.

Paul.

De bende van de witte streep. De nieuwe film van Steven de Jong!!

sorcees Schreef:

Vorige week vrijdag nog 125 km, zonder stop,
zonder pauze, alleen, alles kopwerk.
Titanium bike b.t.w.

=============

ik fiets ook 99% alleen (en dus altijd op kop…:):()

wordt je sterk van…

Redbull scandium

Groet
Herman

Hoi,

Kleding en horloge moeten bij mij wel redelijk bij elkaar passen, zonder dat het een overspannen toestand wordt.
Wanneer er een polo met korte mouw wordt gedragen, draag ik graag één van de pd horloges met rubber band, voor het echt ruwere werk dan weer de Divemaster. Wel let ik op dat de kleuren van diezelfde polo redelijk bij het horloge passen.

Ik draag veel blauwtinten, dus dat is makkelijk bij de SMP 300, de Pininfarina, en de Milestone. Met lange mouw vaak de Multifunction, omdat die zo lekker plat is. Wanneer het grijs, en zwarttinten zijn, de Eterna Monterey proff diver, en nu ook de P6612.

Soms is het ook maar net hoe mijn pet staat, en trek ik me niet zoveel aan van de “richtlijnen” :wink:

Groet,

Nico.

(tu)

Plus 1…

Groet,

Nico.

Hoi,

Ik heb geen collega’s, dat heb je wanneer je voor jezelf werkt.
Had ik die wel, gewoon die klok dragen die je wilt. Exclusief of niet.
95% heeft toch geen benul van prijzen en merkhorloges, dus die valt het toch al niet op.
Bovendien beoefen ik deze hobby vooral voor mezelf, en niet voor een ander.

Bijkomend voordeel van Eterna horloges. Mooie, degelijke en perfect afgewerkte klokken met een solide en verfijnde uitstraling. Vrijwel niemand (her)kent ze…
Precies wat ik wil dus.

:sunglasses:

Groet,

Nico.

Nog nooit problemen gehad met motorrijden icm een automatisch horloge. En een kennis die timmerman is ook niet.

Valt voor mij een beetje in de categorie “horlogemakersfabeltjesomondergarantieuittekomen”.

Oud topic, maar met de zoekfunctie…
Deze jas, lillekerd btw, laat je horloge mooi uitkomen.
Én zakkenrollerveilig!!!


C.P. Italië…

In antwoord op TS dan:
Ik kies vaak eerst een horloge en dan kies ik de kleding er bij…
Voor wat betreft wat wel/niet kan…daar ben ik vrij makkelijk in. Er zijn weinig dingen die ik niet combineer. Een kunststof G-Shock onder een net overhemd bijvoorbeeld niet.
Maar verder…het hoeft niet in dezelfde kleurstelling te zijn ofzo. Het horloge mag best wel onderscheidend zijn aan de kleding en op die manier opvallen.

Dit topic is al eens voorbij gekomen dacht ik.
Maar goed.
Ik stem het dragen van horloge af aan kleding en andersom.
Daarbij zorg ik dan ook voor structureel afwisseling.
Vuistregel voor mij:
Overhemd / colbert :dresser
Trui: kan allemaal
Korte mouwen: duiker

Ik let er nooit op , en een duiker past in mijn ogen overal bij

Ik kom zelden uit mijn pyjama. Wellicht moet ik toch eindelijk eens een Rolex of Breitling kopen. :wink:

Ik draag mijn slq009 seiko vaak, die heeft ook twee en een halve dakar rallys op de motor overleefd. Nou is dat wel een kinetic, dus zelfopwinder met accu. Micchien dat je dat niet met een nomos of lange moet doen…

Veel verder dan geen g-shock onder een overhemd ga ik niet. Ik heb ook veel op staal zonder kleur op de plaat, past bij heel veel.

Op zonnige dagen met korte mouwen draag ik de ene dag links en de andere rechts.

Hmm, ik heb er gewoon haar op; maar ik begrijp wat je bedoelt :grimacing:

1 like

Bij voorkeur schoenen, riem en lerenband in dezelfde kleur. Staal is dan makkelijker :wink:, dan vind ik kleur wijzerplaat belangrijker om beetje te matchen.